Geschiedenis gekochte R57 cabrio

De 2e generatie vanaf 2006
mike0709
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2013, 13:02

Geschiedenis gekochte R57 cabrio

24 jan 2019, 17:17

Hi,

Ongeveer 3 maanden geleden hebben wij een andere auto gekocht, de R50 Mini uit 2004 Ingeruild voor een R57 Cabrio SD.
Echter na het kopen gelijk een hoop gedoe met de auto en al tweemaal bij garage Benrath in Schagen gehad ter reparatie. Onder andere de accu is vervangen en is het een en ander weer vast gezet aan de voorzijde van de auto..

Nou hebben we samen met de garage sterk het vermoeden dat de auto schade heeft gehad, op zich is dit te verklaren omdat er bijzonder weinig steenslag op zit en de auto 130k heeft gelopen. Ik rij zelf een Peugeot diesel met 135k op de teller en die zit vol met steenslag.
Schaderapport levert niks op, geen geregistreerde schade. Op aanraden van de garage waar hij is geweest hier eens op het forum gevraagd! Niet geschoten is altijd mis zeg maar :).

Nou de vraag, is er iemand bekend met deze auto? Wellicht iemand die hem ooit eens voorbij heeft zien komen of iets dergelijks? Wat we weten is waar hij allemaal is geweest in NL, dit door de rekeningen. Ook weten we dat de auto ooit uit Italië geïmporteerd.

Hieronder wat foto's (die zwarte hebben we dus ingeruild)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thanks!
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Geschiedenis gekochte R57 cabrio

24 jan 2019, 19:21

Als je alleen op basis van geen steenslag en wat losse delen of schroeven een vermoeden hebt van een schadeverleden, zou ik me niet te druk maken hierover.
Als er schade is geweest dan is het goed gerepareerd en / of het is een hele minimale schade geweest waarvoor de motorkap is overgespoten ( misschien was de oorzaak wel steenslag).
Of er is gewoon heel voorzichtig mee omgegaan. Ook dat kan in Italie !

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Geschiedenis gekochte R57 cabrio

24 jan 2019, 21:19

Op de RDW site staat dat er een dikke 9000 euro aan BPM is afgedragen, dat lijkt ook prima. Is dan zeer waarschijnlijk onbeschadigd Nederland binnengekomen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”