Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van slag

De 2e generatie vanaf 2006
MiniClubman2008
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2013, 10:29

Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van slag

13 aug 2013, 11:15

Dag allemaal,

Mijn MINI Clubman S staat nu al een kleine week bij de MINI dealer en ze komen er niet uit wat het probleem is.
Probleem:
Alleen als de motor koud is ('s ochtends en einde dag) start mijn MINI slecht.
Pas na 6x starten slaat de motor echt aan. Hij start elke keer wel maar valt vervolgens weer uit.
Als ik hem in zijn vrij zet gaat hij uit zichzelf uit/aan, uit/aan, uit/aan. En verschijnt de melding
'Start/Stop-automaat gedeactiveerd. Motor start niet automatisch'.
Als hij in zijn 1e versnelling staat moet ik hem zelf elke keer opnieuw starten.

In eerste instantie gaf de MINI geen foutmeldingen.
Als eerste hebben ze toen het thermostaathuis vervangen. Helaas starte hij nog niet goed
als hij koud is.

Vervolgens kregen ze de storingsmelding:
Overslaande verbranding.
Toen hebben ze o.a. een Bobine vervangen aangezien die geen goede waarde aangaf.

Op dit moment geeft hij een storingsmelding:
melding brandstofdruk. Bepaalde tijden geen brandstofdruk.
Ze controleren nu de hoge drukpomp, slangen en filters.

En de rekening tikt behoorlijk aan nu....
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van s

13 aug 2013, 17:37

MiniClubman2008 schreef:Dag allemaal
Welkom.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van s

15 aug 2013, 13:14

idd, welkom!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van s

16 aug 2013, 21:44

als alle eerste welkom en het zou mooi zijn als je, je even voor stelt in de voorsteltopic


waar ik aan zit te denken is het brandstofsysteem me name de brandstof pompen, denk zelf dat het brandstof systeem niet goed op druk komt waar door de motor onvoldoende benzinedruk krijgt om te kunnen starten/evt gewoon draaien.
dj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Tholen
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:08

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van slag

24 jan 2019, 10:24

Beste Clubman S 2008,

Kun je mij vertellen wat er uiteindelijk uit deze storing is gekomen? Wat was uiteindelijk de oorzaak van het niet/slecht starten met koude motor?

Ik heb namelijk precies hetzelfde, ook alleen met koude motor. Is begonnen nadat mijn sleutel vervangen moest worden, de auto herkende de sleutel niet meer dus de startblokkering trad in werking. Dus wel kunnen starten maar daarna slaat de motor af omdat de brandstof wordt afgesloten.

Echter, nu met een nieuwe sleutel heb ik dit nog steeds. Moet soms wel 4 of 5 keer starten voordat de motor blijft lopen, daarna zijn er geen problemen meer, loopt verder prima.

Ik ben heel benieuwd wat er bij jou uiteindelijk is uitgekomen.
Heb al een paar maanden een Mini Cooper Pepper. Jullie site ziet er prima uit dus ik meld me maar eens aan. Foto's van mijn Cooper volgen nog!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van slag

24 jan 2019, 16:51

Meneer of mevrouw 'MiniClubman2008' is in 2013 een keer op het forum geweest, berichtje gepost, en daarna nooit meer... Ik vermoed dat je ruim 5 jaar na dato geen reactie gaat krijgen op je vraag.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van slag

24 jan 2019, 18:58

DJ,

wat je nog kan proberen is hem een mail te sturen, ga hiervoor na zijn bericht, het logo rechts er naast en daaronder op de knop CONTACTEER klikken, je hebt dan de optie links voor Persoonlijk bericht (wat ie waarschijnlijk niet zal lezen) of rechts een mail versturen naar zijn mailadres. Er van uitgaande dat ie nog steeds zijn mailadres heeft is het proberen waard om hem even te mailen.

Succes.
dj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Tholen
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:08

Re: Startproblemen - koude motor - start/stop-automaat van slag

24 jan 2019, 21:32

Bedankt voor de tips mannen!

Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

Heb al een paar maanden een Mini Cooper Pepper. Jullie site ziet er prima uit dus ik meld me maar eens aan. Foto's van mijn Cooper volgen nog!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”