Potentiële Mini rijder

Stel je hier even voor.
rvink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 19:53

Potentiële Mini rijder

06 feb 2019, 22:13

Halo allemaal. Zojuist lid geworden omdat ik overweeg om een 2e hands Mini aan te schaffen. Op het forum al het nodige gelezen over de do’s en don’ts. Zelf ben ik totaal niet technisch dus twijfel enorm over de aanschaf van de Cooper S gezien het bouwjaar van april 2009. Hij staat te koop bij een Peugeot dealer, is ooit afgeleverd door Breeman Rotterdam maar onderhoud bij niet-dealer. Slim om aan te schaffen of ‘links’ laten liggen?

Link naar de auto: https://www.blauwendaal.nl/occasion/MIN ... 09/91JBS3/

Thanks alvast voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Potentiële Mini rijder

06 feb 2019, 23:39

Een Peugeotdealer is goed bekend met deze blokken, aangezien deze als THP ook in diverse PSA-producten ligt. Maar ik zou toch even vragen naar de garantievoorwaarden, met betrekking tot olieverbruik, distributie, hogedrukbrandstofpomp. Dit zijn dingen die tot hoge kosten kunnen leiden namelijk.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
rvink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 19:53

Re: Potentiële Mini rijder

07 feb 2019, 13:04

Hoi Mark. Dank voor je reactie en tips. Ik ga er rekening mee houden. Gr, Raymond.
Gebruikersavatar
dylanpower
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Ommen
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2016, 19:12

Re: Potentiële Mini rijder

07 feb 2019, 20:44

Vragen naar garantie, er is sowieso een wettelijke garantie voor autobedrijven om garantie te bieden (ligt wel aan de staat en waarde van auto) maar bij je mini is de wettelijke garantie wel van toepassing.
Ik ga er vanuit dat het bedrijf wel deugt maar niet alle autobedrijven deugen. Mocht je tot een koopovereenkomst komen kijk dan even goed of er nergens ''gekocht als gezien'' staat. als dit er wel in staat dan probeert de verkoper de conformiteit(wettelijke garantie) te omzeilen.

Maak vooral een proefrit natuurlijk!

Voor de rest sluit ik mij bij Mark aan, olieverbruik etc. zijn vaak hoge kosten en kunnen voorkomen bij mini.
Afbeelding
rvink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 19:53

Re: Potentiële Mini rijder

07 feb 2019, 23:11

Hoi Dylan. Dank voor je aanvullende informatie. Vandaag proefrit gemaakt met een techneut en de conclusie was al snel: niet kopen. De auto hield continue in zodra je gas gaf, hoog olieverbruik en issue met de koppeling. De zoektocht gaat verder. Gr, Raymond.
Gebruikersavatar
dylanpower
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Ommen
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2016, 19:12

Re: Potentiële Mini rijder

08 feb 2019, 16:21

Jammer.. maar inderdaad niet kopen! succes met de zoektocht.
Afbeelding
rvink
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2019, 19:53

Re: Potentiële Mini rijder

12 feb 2019, 21:15

Inmiddels bij Mini Breeman een uitstekende Mini Cooper S 10th Anniversary gevonden. Technisch in zeer goede staat, volledig onderhoud gehad en inzichtelijk, geen schade en lage kilometerstand. Wel een wat grotere 'aanslag op het budget', maar dan heb je ook wat. Vrijdag a.s. mag ik 'm ophalen. :-)

Terug naar “Who are U?”