stoel verwarming regelunit

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Desunode
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Purmerend
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 okt 2016, 11:52

stoel verwarming regelunit

11 mar 2019, 12:02

Beste Mini drivers,

Vraagje,

Mijn vrouw heeft een 1.6 16v mini R50
Nou werkt de stoelverwarming niet helemaal zoals het hoort.
Hij word heel warm en gaat dan in eens uit, mijn vraag
Waar zit de regelaar van de stoelverwarming.

Wie kan me hierbij helpen?
Sometimes You Make Your Own Fate.
Sometimes Fate Makes You
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: stoel verwarming regelunit

11 mar 2019, 13:45

Ik heb zelf stoelverwarming in zowel mijn R55 als R56 maar de regelaar zit in de knop door middel van 3 standen. Als het leer nog koud is gaat op max stand 3 maar dan moet ik heb vrij snel terugschakelen omdat het dan gewoon veel te warm bij je zitvlak, schakel dan terug naar stand 2 en meestal meteen door naar stand 1. Op die stand verwarmd ie nog een beetje en is dan goed om deze aan te houden als je dat prettig vindt maar dan niet echt nodig.

In de R50 heb je geloof ik 2 standen. Het kan zijn dat die verwarmingselementen thermisch beveiligd zijn maar dat is even een aanname omdat je aangeeft dat ie heel warm wordt en dat ie dan in 1 keer uitspringt. De regelaar is dan de aan/uit schakelaar met 2 standen voor je verwarmingselement (ter hoogte van de voorzijde handrem/middenconsole). Er zit verder geen aparte temperatuur regeling op verwarmingselementen.

Gr. Milco
Desunode
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Purmerend
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 okt 2016, 11:52

Re: stoel verwarming regelunit

11 mar 2019, 13:52

hai Milco,

Voor zover ik weet heb deze mini 1 stand en dat is aan.
als ik de knop in druk brand het lampje, word de zit en rug warm, en na 3 a 4 min gaat het weer uit.
als ik na het aanzetten weer de knop in druk gaat hij uit en het lampje ook.
dus 1 stand heeft deze.
geen aparte unit dus?? hmm jammer want de stoelen beide worden zoals boven geschreven warm en gaan dan weer uit.
dacht dat dit aan zou blijven tot dat je het zelf uit zet of tot dat de auto word uitgeschakeld.

Thanks voor je input
Sometimes You Make Your Own Fate.
Sometimes Fate Makes You
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: stoel verwarming regelunit

11 mar 2019, 14:00

Even voor mijn beeldvorming, heb jij onderstaande knoppen tbv de stoelverwarming, deze lijken me 2 standen hebben (is van de 1ste generatie MINI)

Afbeelding

Zoals jij de jouwe beschrijft is de werking zoals bij een achterruitverwarming die na een bepaalde tijd automatisch afschakelt. Ik heb zelf geen 1ste generatie MINI gehad maar bij de 2de generatie is het duidelijk 3 standen en die blijven werken todat je het zelf uit zet. Als je naar de afbeelding kijkt lijken me deze ook 2 standen te hebben of heb jij een ander systeem?
Desunode
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Purmerend
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 okt 2016, 11:52

Re: stoel verwarming regelunit

11 mar 2019, 21:12

Hey Schroefie,

Nee dat hebben we niet, zie foto, van deze schakelaars zitten er 2 linker en rechts van de handrem.



Afbeelding
Sometimes You Make Your Own Fate.
Sometimes Fate Makes You
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: stoel verwarming regelunit

11 mar 2019, 22:37

Dan is het wel duidelijk, dan heb je 1 stand met een thermisch uitschakeling, wat ik al zei, een soort achterruitverwarming die na een bepaalde tijd cq behaalde temperatuur uitschakelt. Het enige wat je zou kunnen achterhalen is of deze uitschakelt na een bepaalde tijd of na het bereiken van een bepaalde temperatuur?
Dan zou je daar wat mee kunnen spelen.

Ik kan je daar helaas niet verder meehelpen, misschien dat er nog iemand reageert die wel bekend is met dit systeem. Ik weet ook niet of dit origineel van MINI is of later ingebouwd?

Succes,

Milco
Skymist
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:25

Re: stoel verwarming regelunit

15 mar 2019, 11:22

Heb dezelfde type verwarming (alleen niet de rugleuning, of die is stuk). Deze schakeld na het bereiken van een bepaalde temperatuur na een 4 á 5 minuten dan uit. Echter als deze dan weer afgekoeld is springt deze automatisch weer aan als je het knopje niet uitzet.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”