Iceblue R55 (Gulf-a-like)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
barttigges
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:22

Iceblue R55 (Gulf-a-like)

14 mar 2019, 19:35

Zoals in het voorstelrondje al gemeld sinds begin dit jaar in het bezit van een R55 Lci uit 2013 in de kleur ice-blue.

Afbeelding

En zo zou het ongeveer moeten worden
Afbeelding

Op het lijstje met to-do zaken staan de volgende items
- Xenon (volledig OEM)
- PDC OEM
- Oranje spiegelkappen
- Oranje striping zijkant
- Autodim spiegel
- Climate control

Inmiddels is de ombouw naar xenon gestart en zitten de xenonlampen er in en werken. Nu nog enkele draden aansluiten op de FRM en de achterste niveau sensor plaatsen en dan werkt het geheel conform OEM.

De oranje spiegelkappen zijn geplaatst en de PDC ligt klaar om gemonteerd te worden.

Binnenkort de zomerbanden bestellen dan kunnen deze op de oranje velgen geplaatst worden en dan schiet het aardig op met ombouwen en verbouwen.

Gelukkig heb ik de afgelopen jaren meer dan genoeg ervaring opgedaan met ombouwen/retrofitten. Zo heb ik eerder mijn Ford Focus van bijna alle denkbare opties die er nog niet opzaten voorzien en ook de huidige BMW 5 serie (F11) heeft de nodige retrofit upgrades gehad.
Ook programmeren en coderen kan ik zelf en dat scheelt al heel veel :)

Dit weekend zal ik eens foto's maken van de ombouw om zo hiermee misschien mensen te helpen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Iceblue R55 (Gulf-a-like)

14 mar 2019, 20:06

Lekker bezig Bart en goede plannen. Voor wat betreft die ombouw naar Xenon, je geeft aan dat je alleen de achterste niveau sensor moet plaatsen, klopt het dat de voorste niveau sensor standaard bij de LCI aanwezig is?

Mooie plannen in ieder geval en ook een mooie kleur, deze kleur leent zich perfect voor het "GULF" thema :icon_top:

Gr. Milco
barttigges
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:22

Re: Iceblue R55 (Gulf-a-like)

14 mar 2019, 20:08

Hoi Milco,

Nee dat klopt niet, de voorste sensor heb ik al geplaatst, zodat ik de bekabeling hiervoor samen met de van de xenon en de koplampsproeier naar binnen kon trekken en alles maar een keer uit elkaar hoefde.

De achterste sensor wordt geplaatst wanneer ik de PDC ook ga plaatsen om exact dezelfde reden.

Gr,
Bart
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Iceblue R55 (Gulf-a-like)

14 mar 2019, 20:13

Oke, ik wil ooit ook nog ombouwen naar Xenon. In het kort komt het erop neer, 2x Xenon plaatsen, 2 niveau sensors plaatsen, coderen en extra kabels trekken naar de FRM. Die extra kabels is dat van de niveausensors? Hoe heb je de watersproeiers voor de Xenon lampen aangepakt, is dat ook simpel in te bouwen?
barttigges
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:22

Re: Iceblue R55 (Gulf-a-like)

14 mar 2019, 21:40

Kabels zijn niet alleen voor de hoogtesensor maar ook voor de grootlichtfunctie van de xenon.

In totaal gaan er 5 kabels naar binnen aan de voorzijde (3x hoogtesensor, 1x xenon grootlicht en 1x koplampsproeierpomp)

Sproeiers is een kwestie van de tank vervangen, extra pomp bij plaatsen en de leiding plaatsen tijdens de inbouw van de xenon.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Iceblue R55 (Gulf-a-like)

14 mar 2019, 21:54

Bedankt voor de terugkoppeling :icon_top: .

Ik ben benieuwd naar je foto's, misschien tot op 1 van de meetings toerritten, mooie Clubman
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Iceblue R55 (Gulf-a-like)

15 mar 2019, 11:41

barttigges schreef:
14 mar 2019, 19:35
Zoals in het voorstelrondje al gemeld sinds begin dit jaar in het bezit van een R55 Lci uit 2013 in de kleur ice-blue.

Afbeelding

En zo zou het ongeveer moeten worden
Afbeelding

Op het lijstje met to-do zaken staan de volgende items
- Xenon (volledig OEM)
- PDC OEM
- Oranje spiegelkappen
- Oranje striping zijkant
- Autodim spiegel
- Climate control

Inmiddels is de ombouw naar xenon gestart en zitten de xenonlampen er in en werken. Nu nog enkele draden aansluiten op de FRM en de achterste niveau sensor plaatsen en dan werkt het geheel conform OEM.

De oranje spiegelkappen zijn geplaatst en de PDC ligt klaar om gemonteerd te worden.

Binnenkort de zomerbanden bestellen dan kunnen deze op de oranje velgen geplaatst worden en dan schiet het aardig op met ombouwen en verbouwen.

Gelukkig heb ik de afgelopen jaren meer dan genoeg ervaring opgedaan met ombouwen/retrofitten. Zo heb ik eerder mijn Ford Focus van bijna alle denkbare opties die er nog niet opzaten voorzien en ook de huidige BMW 5 serie (F11) heeft de nodige retrofit upgrades gehad.
Ook programmeren en coderen kan ik zelf en dat scheelt al heel veel :)

Dit weekend zal ik eens foto's maken van de ombouw om zo hiermee misschien mensen te helpen.
Geweldig mooie Clubman heb je Bart en wat een goede plannen! Super dat je zo handig bent en veel zelf kan uitvoeren. Heb afgelopen 2 jaar ook e.e.a. aan mijn Clubman aangepast, met allemaal OEM spullen. Zelf ben ik nog geïnteresseerd in het achteraf inbouwen van elektrisch inklapbare spiegels. Staat die upgrade toevallig ook op jouw lijstje? Zou anders wel interesse hebben om samen uit te pluizen wat daar voor nodig is. Succes met modden en we zijn op het Forum gek op foto's, maar dat had je waarschijnlijk al door! :D
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
barttigges
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:22

Re: Iceblue R55 (Gulf-a-like)

12 jun 2019, 13:24

ZO er is weer een tijd voorbij gegaan zonder dat ik iets gepost hebt. Komt als je het druk hebt met een opleiding, een huis te verbouwen hebt en vervolgens ook nog tijd wilt besteden aan je gezin en je hobby's.

De afgelopen periode de zomerbanden geplaatst, de auto laten uitlijnen en de nodige overige update doorgevoerd.

Zo zijn de oranje spiegelkappen inmiddels geplaatst.

Is de PDC achter ingebouwd en geprogrammeerd en deze werkt nu als een zonnetje en heb ik ook maar de binnenspiegel vervangen door een automatisch dimmende variant (dit is echt weer een verademing ;))

De xenon lampen zijn ingebouwd, dit was iets meer werk dan verwacht want ook de FRM moest nog vervangen worden. Na dat deze vervangen was werkte ook het grootlicht zonder problemen.
De tank voor de ruitenwisser vloeistof moet nog vervangen worden, maar daar komt elke keer iets tussen...

Ook de sidescuttles vervangen door een Union Jack variant met een subtiele oranje touch.

Binnenkort maar even groot onderhoud uitvoeren, oliebeurt, remvloeistof en remblokken rondom vervangen.
We blijven lekker bezig!


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”