MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

16 mar 2019, 00:40

Mooie upgrades aan de Clubman 👍🏻
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

16 mar 2019, 07:05

Coen1 schreef:Zo gaaf zeg vooral de nieuwe spulletjes die je nu weer gekocht heb en dan vooral die mistlampen doe je daar of kunnen er dan ook led lampjes in ?
Ha Coen. Er zitten standaard halogeen lampjes in maar de led stadslampjes ga ik overzetten van de bestaande set. De mistlampen blijven halogeen, maar die gebruik ik nagenoeg nooit.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

16 mar 2019, 07:05

RonaldR56 schreef:Mooie upgrades aan de Clubman Afbeelding
Dank je wel Ronald! Afbeelding
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
barttigges
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:22

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

16 mar 2019, 16:16

@Maurice, wat ga je doen met je oude mistlampen? Daar heb ik anders wel interesse in om ze bij mij vervolgens te retrofitten :)
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

16 mar 2019, 17:13

Inderdaad handig zeg en waar haal je die led lampjes en past dat zo of heb je dan gelijk storingen ?
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

16 mar 2019, 22:26

Ledjes plaatsen geeft melding heel vaak ook zelfs met can bus leds. Oplossing is de melding op stadslichten uit laten zetten.
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

23 mar 2019, 22:03

23-03-2019 Cooper S voorbumper monteren + puntjes op de i zetten

Gisteren was dan de dag dat de Cooper S voorbumper geplaatst ging worden. ’s Morgens had ik eerst een afspraak in Wageningen en vervolgens doorgereden naar Swalmen. De verkoper, die in Venlo woont, was zo aardig om de bumper incl. toebehoren woensdag al naar Roel te brengen. Scheelde mij weer een ritje.

Rond 12:00u kwam ik bij Roel aan. De bumper lag al netjes klaar incl. kleine onderdelen en de JCW grille. De bumper zag er super netjes uit, zonder gebruikssporen behoudens de te verwachten steenslag. Zelf had ik enkele nieuwe onderdelen meegebracht zoals de chromen luchtinlaten, chromen grillelijst en de mistlampen met donkere behuizing.

Afbeelding
pretpakket klaar om gemonteerd te worden


Roel begon met de originele bumper te demonteren. Leuk om te zien hoe de bumper bevestigd is en hoe een auto ontworpen is. Achter de bumper past alles net aan, zoals reservoir van de ruitenwisservloeistof, de mistlampen incl. kabels, etc. Tijdens het demonteren van de bumper heb ik de Cooper S voorbumper even goed schoongemaakt zodat deze er weer als nieuw uitziet.
Na het demonteren van de bumper heeft Roel de nieuwe mistlampen gemonteerd incl. nieuwe LED stadslampjes.

Afbeelding
bumper demonteren

Afbeelding
nieuwe voorbumper gewassen


Ik had enige tijd geleden van Daïel mooie canbus LED stadslampjes gekregen maar gek genoeg gaf hij sinds kort toch een foutmelding. Daarnaast knipperde 1 van de lampjes veelvuldig (niet alleen bij het starten) dus voor de zekerheid maar nieuwe gekocht. Ditmaal lampjes van Osram (2850WW) en canbus control units eveneens van Osram (versie voor W5W lampjes).

Afbeelding
Osram LED lampjes en de canbus control units


Kort geleden heeft Dennis ’t Hart tijdens het installeren en programmeren van de sportknop de stadslampen en kentekenverlichting ‘uit’ geprogrammeerd, deze worden niet meer gecheckt bij het starten van de auto. Desondanks bleef de MINI een foutmelding geven voor 1 van de stadslampjes. De canbus control units zet je op het draad van de desbetreffende verlichting en zorgt ervoor dat er geen foutmeldingen worden doorgegeven. Ik heb deze dubbele maatregel genomen omdat ik mij erger aan de terugkerende foutmeldingen bij het plaatsen van LED lampjes.

Na het plaatsen van de mistlampen heeft Roel de chromen luchtinlaten geplaatst. Daarna werd het tijd om de bumper op de Clubman te plaatsen. Gaaf om te zien hoe de auto in 1x transformeert, enkel met een andere voorbumper. Roel heeft goed naar de naden van de bumper gekeken ten opzichte van de motorkap en ik moet zeggen: het ziet er super strak uit. Waarschijnlijk het voordeel van het uitwisselen van LCI onderdelen. Zelfs de schroefjes e.d. konden 1 op 1 gebruikt worden. Het zakje met nieuwe montagemiddelen is dus niet gebruikt. Ben ook ontzettend blij met de nieuwe mistlampen. De smoke folie vond ik nooit echt geslaagd (i.v.m. bruine gloed), nu is echt één met de xenon koplampen die ook zwarte behuizing heeft.

Afbeelding
Cooper voorbumper

Afbeelding
Cooper S voorbumper incl. nieuwe mistlampen met zwarte behuizing


Na het plaatsen van de bumper zijn de canbus control units geplaatst. Voor Roel een fluitje van een cent, ondanks dat hij hier geen ervaring mee had (i.i.g. niet met dit type). Er zit trouwens een goede gebruikshandleiding bij die ook voor leken goed te volgen is.

Afbeelding
Afbeelding
canbus control units


Terwijl Roel bezig was met de verlichting aan de voorzijde heb ik het kenteken en de kentekenverlichting gedemonteerd. Ook hier zijn LED lampjes ingekomen i.c.m. de canbus control units. Hierna de Cooper voorbumper en toebehoren gewassen zodat ze schoon in de auto geladen konden worden. Voor de kentekenverlichting geldt dat er minder ruimte is om de control units in te bouwen maar uiteindelijk paste het.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
achterbumper voorzien van LED lampjes en canbus control units


Daarna werd het tijd om enkele kleine puntjes op de i te zetten. De portierverlichting aan de rechterzijde is gefixed. Vorige week had ik nieuwe lampjes binnen gekregen en de linker was binnen no time gewisseld. Bij de rechter deur lukte het mij niet om het nieuwe lampje aan te sluiten omdat het draad te kort was. Ik kon met een klein zaklampje zien dat het draad ergens vast zat waardoor ik hem niet kon aantrekken. Roel heeft de portierbekleding even losgehaald, draad aangetrokken, en de projector gemonteerd.
Als laatste heeft hij de wielbouten van de zomerset aangedraaid. De zomervelgen had ik vorige week thuis omgewisseld. Ik ben eenmaal eerder bij Roel langs geweest omdat er een tikkend geluid bij de vooras te horen was (dit na het wisselen van de velgen). Hij kwam erachter dat de wielbouten niet goed aangedraaid waren. Met een goede momentsleutel is dit zo gebeurd.

Afbeelding
portierverlichting incl. MINI logo


Met dit laatste kwam een einde aan een leuke middag in Swalmen. Ben ontzettend blij met hoe de nieuwe voorbumper bij de Clubman past. Qua looks helemaal zoals ik het wil hebben: sportief maar ook nog steeds een beetje chique met de chromen details. In mijn ogen perfect passend bij de Clubman.

Afbeelding
Afbeelding
Clubman met Cooper S voorbumper


Om aan te geven hoe verslavend het is om een MINI te hebben en hoe erg ik het modvirus te pakken heb, heb ik even mijn eerste post op dit forum erbij gepakt. Op 15 december 2016 schreef ik het volgende:
Afbeelding


Hilarisch om terug te lezen, alsof ik toen al wist hoe mooi ik een Cooper S voorbumper vond en hem eigenlijk gewoon wilde hebben… :D
Qua mods nu even geen concrete plannen. Genieten van wat ik heb en er komen vast wel weer ideeën voorbij die de moeite waard zijn om uit te zoeken en wellicht uit te voeren.

Groeten, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

24 mar 2019, 20:31

Wat een gaaf verhaal weer om te lezen en leuk van de foto’s erbij ! En wat is hij weer mooi geworden.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

25 mar 2019, 08:54

Haha, zeer herkenbaar, dat oudere bericht, zo riep ik ooit ook dat ik alleen een paar andere wielen wilde. :mrgreen: Staat goed, met de S-bumper!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

25 mar 2019, 21:29

Coen1 schreef:Wat een gaaf verhaal weer om te lezen en leuk van de foto’s erbij ! En wat is hij weer mooi geworden.
Dank je wel Coen! Elke keer komen we weer een stukje dichter bij ;-)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

25 mar 2019, 21:31

MartijnGizmo schreef:Haha, zeer herkenbaar, dat oudere bericht, zo riep ik ooit ook dat ik alleen een paar andere wielen wilde. :mrgreen: Staat goed, met de S-bumper!
Dank je wel Martijn! Ben blij met het resultaat. Heb de onderlip van de coupe/roadster even gelaten, werd iets te gek qua financiën.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Mattheus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:05

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

25 mar 2019, 23:07

Cool man!!! Wat een waanzinnig mooie auto heb jij ervan gemaakt!!
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

25 mar 2019, 23:54

Gave update. Ik volg dit topic graag, echt leuk. Bij mij zit er deze week ook eindelijk weer een update aan te komen.
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

26 mar 2019, 08:31

Mattheus schreef:
25 mar 2019, 23:07
Cool man!!! Wat een waanzinnig mooie auto heb jij ervan gemaakt!!
Dank je wel! Het is verslavend om hem elke keer weer een beetje meer op smaak te krijgen :D
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

26 mar 2019, 08:32

RonaldR56 schreef:
25 mar 2019, 23:54
Gave update. Ik volg dit topic graag, echt leuk. Bij mij zit er deze week ook eindelijk weer een update aan te komen.
Hoi Ronald. Leuk om te horen dat je mijn topic graag volgt. Kan je al een tipje van de sluier oplichten welke update er aan zit te komen? Ben benieuwd!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”