Niek uit ZW NL

Stel je hier even voor.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Niek uit ZW NL

29 dec 2018, 12:04

Hallo allemaal,

Ik ben Niek(50plus en in midlife crisis :wink: ) zit al jaren op dit leuke forum en heb me ooit voorgesteld en in mijn topic een en ander over mijn Mini GP1 bijgehouden.
Helaas is een paar jaar geleden alle info verloren gegaan na een crash van dit forum. :(

Naast de GP hebben mijn vrouw en ik een F56 JCW sinds 2015.
We wonen in de provincie Zeeland.

Reden dat ik me hier hernieuwd voorstel is dat ik er over nadenk onze R53 GP hier te koop aan te bieden.
Onze F56 zal zeker nog blijven, overweeg zelfs een KW onderstel te laten monteren.

Groetjes Niek
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Niek uit ZW NL

29 dec 2018, 16:09

Hoi Niek, jammer dat je info verdwenen is. Nu wordt er met enige regelmaat Backups gemaakt en is de hosting ook beter weg gezet. Tevens hebben we er nu een grotere groep die zich bezig houdt met het onderhoud/beheer. Destijds moest Berthil dat allemaal alleen doen en ik heb daar nog steeds veel respect voor, vooral nu ik zelf ervaar wat er allemaal bij komt kijken om het forum en Facebook pagina draaiende te houden en te beheren (dan bedoel ik vooral tijd/aandacht, dagelijks even checken etc).

Je ziet inderdaad de laatste tijd veel leden toch de stap maken naar de 3de generatie MINI's, ondanks de discussies dat het geen MINI meer is, of dat ie kwa rijplezier niet meer dat brengt als bij de Classic cq 1ste generatie MINI's etc etc, is de 3de generatie toch een hele fijne auto zoals ik van vele leden verneem. Ik vind persoonlijk het interieur heel mooi geworden.

Voor je GP1 zal er altijd wel een markt zijn verwacht ik, blijft toch een liefhebbers auto. Succes met de eventuele verkoop.

Mvg. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

29 dec 2018, 17:40

Dank je Milco,

Ja, een forum draaiende houden is vast veel werk. Kan geloven dat Berthil er een beetje klaar mee was in zijn eentje.

De 2e generatie New Mini heb ik nog nooit gereden, de 3e generatie is een meer volwassen auto dan de 1e generatie.
Voor dagelijks gebruik als je veel kilometers rijdt is de 3e generatie de betere auto maar de 1e gen. is veel meer go-kart.
Daarom overweeg ik na het lezen van goede berichten over oa KW Streetkomfort zo'n onderstel te laten monteren.
Onze F56 JCW heeft het optionele DDC onderstel maar in normaal vind ik er iets teveel "rol" in zitten en in Sport is het een stuiterbak.
Het gehuil van de kompressor bij de 1e generatie geeft de auto veel karakter, vind ik persoonlijk leuk maar anderen misschien weer niet.

Ben nog steeds in twijfel of ik de GP te koop ga zetten maar na 6 jaar bezit is iets anders als hobby auto ook wel leuk.
Nadeel is wel dat er geld bij zal moeten om iets te kopen wat minstens net zo leuk is als de GP.

Groetjes Niek
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Niek uit ZW NL

29 dec 2018, 17:47

Ik denk dat er heel weinig je hetzelfde gevoel zal geven als de GP Niek.
Eugene had een behoorlijk aangepaste GP1 qua onderstel en is overgestapt naar een KTM X-bow.
Om je een idee te geven welke kant je onderhand uit zou moeten gaan.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

02 jan 2019, 15:20

Kogel is door de kerk, heb mijn Mini GP hier op het forum te koop aangeboden.........

viewtopic.php?f=81&t=43786&p=950019#p950019
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

08 jan 2019, 12:16

Zit een beetje te zoeken naar eventuele opvolger voor mijn GP maar kan nog niet echt iets vinden in een redelijke prijsklasse.
Veel auto's vertrouw ik in de advertentie al niet.
En als ik mijn GP dan weer zie staan........ik zeg dan vaak even "poepie", dan slaat de twijfel om te verkopen weer toe.
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Niek uit ZW NL

08 jan 2019, 12:31

Ik begrijp je twijfel Niek. Ik heb mijn GP een jaar of vier geleden verkocht (eigenlijk ingeruild) en soms heb ik daar nog wel spijt van. Het blijven toch bijzondere auto's en in mijn ogen is de GP ook een goede toekomstige klassieker.

In mijn geval was het mijn dagelijks vervoer en dan is een GP uiteindelijk niet ideaal. Voor mij was het jammer genoeg ook niet mogelijk om de GP te houden als auto voor erbij, anders had ik dat denk ik wel gedaan.

Succes met de verkoop en wie weet bedenk je je en houd je hem toch.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

08 jan 2019, 14:26

Ik vrees ook dat ik de GP ga missen, tenzij mijn budget onbegrensd zou zijn voor een opvolger.
Vaak mis je iets pas als je het niet meer hebt.
Ik heb de GP als hobby, dagelijkse auto is een oude Peugeot, als enige auto is de GP niet voor iedereen de juiste auto.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

23 mar 2019, 14:31

Mijn GP heeft hier op het forum te koop gestaan maar ik heb besloten deze voorlopig toch te houden.
Vandaag heb ik ipv de carbonlook spiegelkapjes de originele rode weer gemonteerd.
Weer meer origineel. De aero grille laat ik echter zitten want die vind ik mooier dan de originele.


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Niek uit ZW NL

24 mar 2019, 07:52

Yes ik denk is slimme keuze...

Ik zag bij GP garage in Italy op jun instagram dat zij een GP1 hadden met 290pk. Er stond #TVS900 bij.... geen idee naar de verdere mods.

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

24 mar 2019, 08:42

290pk in GP1, dat is niet weinig.
Zal eens zoeken of ik details kan vinden over die GP maar mijne blijft origineel.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

28 apr 2019, 09:43

Misschien hebben jullie het al gelezen in Speedy zijn topic.....ik heb 2 weken geleden zijn Mini Coupé gekocht. :)

Het Paasweekend lekker door de Eifel gereden :rijden

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Niek uit ZW NL

28 apr 2019, 10:48

niekcarfreak schreef:290pk in GP1, dat is niet weinig.
Zal eens zoeken of ik details kan vinden over die GP maar mijne blijft origineel.
Afbeelding
Hij staat inmiddels te koop.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Niek uit ZW NL

28 apr 2019, 10:49

niekcarfreak schreef:Misschien hebben jullie het al gelezen in Speedy zijn topic.....ik heb 2 weken geleden zijn Mini Coupé gekocht. :)

Het Paasweekend lekker door de Eifel gereden :rijden

Afbeelding
Zo leuk dat hij binnen de club bij een liefhebber blijft. Zal wel een lekker tripje zijn geweest. Hoe vergelijk je hem nu met de GP1?
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Niek uit ZW NL

28 apr 2019, 19:50

Hallo Louis :)

Dank je voor de gegevens van de 290pk GP. Was er bij mij nog niet van gekomen om er naar te zoeken.
28K in de 290pk versie is best een bedrag voor een 13 jaar oude auto maar zit ook veel werk en geld in natuurlijk. Helaas krijg je dat vaak niet of nauwelijks terug.

De Coupé vergelijken met de GP1...........tja moeilijk goed te omschrijven.
Ik zal een poging doen :wink:
De GP heb ik inmiddels 6 jaar en de Coupé 2 weken dus de GP ken ik beter.
De Coupé is ondanks het KW V1 onderstel comfortabeler dan de GP en ook minder vermoeiend op lange afstanden omdat ie stiller is.
Verder is de Coupé luxer met oa Herman Karton, automatisch dimmende binnenspiegel en het interieur is mooier afgewerkt.
De 2e generatie is net als de 1e generatie een Go-kart, iets wat ik van onze F56 niet meer echt vind. Ook het DDC onderstel kan daar niets aan veranderen. Overweeg toch weer een KW onderstel te laten monteren, is dan wel zonde van de meerprijs die we voor DDC betaald hebben.

Nu hebben we 3 Mini's staan, beetje te gek eigenlijk. Ik zei tegen mijn vrouw dat de GP zou gaan als we de Coupé zouden kopen maar toen we thuiskwamen met de Coupé en ik de GP zag staan sloeg bij mij de twijfel weer al toe.
De GP1 blijft gewoon een lekker karretje met karakter.

Terug naar “Who are U?”