ventilator navi-unit

De 2e generatie vanaf 2006
dj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Tholen
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:08

ventilator navi-unit

25 mar 2019, 08:51

Beste Mini-drivers,

Sinds een paar weken hoor ik na een lange rit (1 uur of langer) een soort van fan-geluid achter mijn navi-unit van mijn R55 Cooper S. Als ik de motor uitzet blijf ik dat horen gedurende een minuut of 5.
Volgens mijn Vakgarage is het inderdaad een fan die achter de navi-unit zit die gaat draaien als deze warm wordt. Die hoorde ik niet eerder wat zou kunnen duiden op een lager die stuk aan het gaan is.
Kan dat kloppen? Heeft iemand van jullie dit eerder aan de hand gehad en zo ja is die fan los te vervangen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Heb al een paar maanden een Mini Cooper Pepper. Jullie site ziet er prima uit dus ik meld me maar eens aan. Foto's van mijn Cooper volgen nog!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: ventilator navi-unit

27 mar 2019, 22:41

DJ,

eerst even kijken of er niet vuil zit achter het interieur filter, deze eens verwijderen en als je daar naar boven kijkt zit ook een fan waar nog wel eens wat rotzooi kan zitten waar misschien het geluid vandaan komt.

check video:

Als je achter de navi wil kijken voor de fan (wist niet eens dat er daar 1 zat cq misschien hebben we het wel over dezelfde).
Mocht je je navigatie willen verwijderen kan dit je helpen: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r55- ... er/IBHSVUt

succes

Milco
dj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Tholen
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:08

Re: ventilator navi-unit

28 mar 2019, 09:58

Schroefie schreef:DJ,

eerst even kijken of er niet vuil zit achter het interieur filter, deze eens verwijderen en als je daar naar boven kijkt zit ook een fan waar nog wel eens wat rotzooi kan zitten waar misschien het geluid vandaan komt.

check video:

Als je achter de navi wil kijken voor de fan (wist niet eens dat er daar 1 zat cq misschien hebben we het wel over dezelfde).
Mocht je je navigatie willen verwijderen kan dit je helpen: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r55- ... er/IBHSVUt

succes

Milco
Bedankt voor de tip Milco, ik ga dit eens onderzoeken!

Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

Heb al een paar maanden een Mini Cooper Pepper. Jullie site ziet er prima uit dus ik meld me maar eens aan. Foto's van mijn Cooper volgen nog!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”