Pakking R56 JCW alweer lek, help!

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
nero155
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2017, 08:27

Pakking R56 JCW alweer lek, help!

08 apr 2019, 22:13

Beste forumleden,

Inmiddels ben ik al weer een tijdje in het bezit van een Mini JCW R56 met een N14 blok. Nu is voor de 2e keer in korte tijd die boel aan olie aan het lekken bij de kleppendekselpakking. Het lijkt wel alsof die olie ook via de bouten naar boven komt. Kan iemand mij vertellen wat hier de onderliggende oorzaak van zou kunnen zijn?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg,
Bert
Mini Cooper JCW World Championship 50 :))
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!

08 apr 2019, 23:19

nero155 schreef:Beste forumleden,

Inmiddels ben ik al weer een tijdje in het bezit van een Mini JCW R56 met een N14 blok. Nu is voor de 2e keer in korte tijd die boel aan olie aan het lekken bij de kleppendekselpakking. Het lijkt wel alsof die olie ook via de bouten naar boven komt. Kan iemand mij vertellen wat hier de onderliggende oorzaak van zou kunnen zijn?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg,
Bert

Zweten is normaal in de hoek van de turbo maar lekken is niet normaal.
Als je pakking vervangt beter ook deksel vervangen en alles op juiste nm aan laten draaien in de juiste volgorde incl. op een aantal plekken kit zoals affabriek ook gebeurt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
HvH
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2018, 13:16

Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!

12 apr 2019, 19:11

Bert

Ik heb exact het zelfde gehad , de olie wordt gewoon onder de kleppendeksel uit gedrukt.
Ik heb toen een complete kleppendeksel pakking set geplaatst. En deze flink aangedraaid .
Daarna elke keer na dat de motor flink warm is geweest , en geheel afgekoeld (volgende dag ) nogmaals de boutjes aanzetten.
Allemaal , ook die waar je moeilijker bij kan. Daarna is er geen druppel meer langs op gekomen. Het komt volgens mij door het uitzetten en krimpen van je deksel.
Warm dan zet het uit.
En koud dan krimpt het iets.
Kijk wel uit met te strak aandraaien van die boutjes , omdat je deksel van kunstof is en hij dus kan scheuren of breken.

Groet
Henk
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!

12 apr 2019, 19:13

HvH schreef:Bert

Ik heb exact het zelfde gehad , de olie wordt gewoon onder de kleppendeksel uit gedrukt.
Ik heb toen een complete kleppendeksel pakking set geplaatst. En deze flink aangedraaid .
Daarna elke keer na dat de motor flink warm is geweest , en geheel afgekoeld (volgende dag ) nogmaals de boutjes aanzetten.
Allemaal , ook die waar je moeilijker bij kan. Daarna is er geen druppel meer langs op gekomen. Het komt volgens mij door het uitzetten en krimpen van je deksel.
Warm dan zet het uit.
En koud dan krimpt het iets.
Kijk wel uit met te strak aandraaien van die boutjes , omdat je deksel van kunstof is en hij dus kan scheuren of breken.

Groet
Henk
Er bestaat een juiste volgorde voor en aantal nm hoeveel ze vast moeten, zou het absoluut niet zomaar lekker aandraaien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
HvH
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2018, 13:16

Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!

17 apr 2019, 17:43

Speedy,

Gewoon kruislings aandraaien. En newtonmeter aandraaien is heel verstandig , maar als het dan nog lekt heb je er niks aan.
Het is een rubber klepdekselpakking i.d.d. Dus die moet je niet te strak aandraaien omdat je dan het rubber er tussen uit kunt drukken. Maar deze pakking ligt voor 90% in een sleufje. Dus er tussen uit gaan , als je hem aandraait is nagenoeg onmogelijk. Maar ja, sommige mensen zou het wel kunnen lukken :shock:
Maar goed , het is geen hogere wiskunde dit. :D
Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!

16 mei 2019, 10:01

Mij is verteld dat als je pakking blijft lekken de kleppendeksel zelf vervangen moet worden omdat die dan verbogen zou zijn.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!

16 mei 2019, 10:21

mrsparklingsilver schreef:Mij is verteld dat als je pakking blijft lekken de kleppendeksel zelf vervangen moet worden omdat die dan verbogen zou zijn.
Dan nog gaat die weer zweten in turbo hoek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”