Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 21:15

Gisteren heb ik mijn eerste Mini (Cooper S uit 2007) gekocht, geweldige auto, echter heb ik een vraagje m.b.t. het verbinden van een telefoon via Bluetooth.

Wanneer ik mijn telefoon (iPhone XS Max) zoals in bijgevoegde foto probeer te pairen, verschijnt de Mini niet tussen de Bluetooth apparaten in mijn telefoon. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, zelfs met verschillende telefoons waaronder ook een Samsung, maar zonder resultaat.

Desgevraagd vertelde de vorige eigenaar van de Mini mij dat het hem wel was gelukt zijn iPhone met de Mini te verbinden via Bluetooth, en suggereerde hij dat wellicht eerst zijn profiel zou moeten verwijderen om die van mij verbonden te krijgen. Het adresboek in de Mini had ik reeds gedelete.

In een filmpje waarin aan werd getoond dat een iPhone met de navigatie in een R56S 2007 via Bluetooth werd verbonden merkte ik op dat er in het scherm 'Start pairing' stond, waar er bij mij 'Continue pairing' staat (zie bijgevoegde foto).

Wellicht dat iemand op het forum mij kan helpen mijn telefoon middels Bluetooth bevriend te laten raken met mijn Mini. Ik hoor graag van jullie!

Afbeelding Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 21:47

Heb je in je Gsm al gekeken bij instellingen of Bluetooth zichtbaar is voor niet gekoppelde apparaten?

Code is meestal 0000 of 1234

Ik heb gisteren toevallig mijn gsm gekoppeld in mijn r58
Eerst lukte het ook niet.

Succes!!!
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 22:05

niekcarfreak schreef:
21 apr 2019, 21:47
Heb je in je Gsm al gekeken bij instellingen of Bluetooth zichtbaar is voor niet gekoppelde apparaten?

Code is meestal 0000 of 1234

Ik heb gisteren toevallig mijn gsm gekoppeld in mijn r58
Eerst lukte het ook niet.

Succes!!!

Bedankt voor de reactie.

In de Bluetooth-instellingen staat dat mijn telefoon detecteerbaar voor andere apparaten zou zijn. (Er staat letterlijk 'Nu detecteerbaar als 'iPhone van Wesley'.')

Tot het invoeren van een code kom ik niet toe, omdat de Mini gewoonweg niet verschijnt tussen de te koppelen apparaten in mijn telefoon.

Indien je ook een iPhone hebt en een instelling in de telefoon veranderd hebt om e.e.a. werkende krijgen dan hoor ik dat graag van je.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 22:45

Ik heb een Huawei P8
Maar vorige eigenaar een i phone
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 22:47

Hoeveel apparaten zijn er momenteel gekoppeld aan de Mini?
Verwijder die eerst eens. Je kunt maar 4 of 5 toestellen koppelen
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 22:51

niekcarfreak schreef:
21 apr 2019, 22:47
Hoeveel apparaten zijn er momenteel gekoppeld aan de Mini?
Verwijder die eerst eens. Je kunt maar 4 of 5 toestellen koppelen

Ik heb geen idee hoeveel er op dit moment gekoppeld zijn, wat ik wel zie in het systeem is dat er 'No entries available' zijn (zie bijgevoegde foto). Dat doet duiden op wat jij zegt, namelijk dat er op dit moment het maximale aantal apparaten gekoppeld zijn.

Ik heb het proberen uit te zoeken maar heb nergens kunnen vinden welke apparaten dit dan zijn en waar ik deze kan verwijderen. Indien jij mij hier mee kan helpen dan hoor ik dat graag van je.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

21 apr 2019, 23:54

Hoi Wesley,

wat Niek al aangeeft zou je eerst de oude entries kunnen verwijderen. Als je in het laatste scherm met de joystick naar phone gaat en die selecteert zou je gekoppelde telefoons moeten zien die je ook kan verwijderen.

Ik heb zelf een R56 Cooper uit 2006 en een R55 Cooper uit 2011 en beide hebben de NAV Prof en ook de bluetooth en heb met beide geen problemen om een iPhone te koppelen. Het kan zijn dat jou iPhone te nieuw is en die niet door de Bluetooth als zodanig ondersteunt wordt.
We zouden een keer kunnen proberen om een ouder model iPhone te koppelen, ik heb zelf een iPhone SE en mijn vrouw een iPhone 7 en die worden door beide MINI's ondersteunt.

Mocht je er niet uit komen dan kunnen we het samen wel een keer proberen, ik woon niet ver uit de buurt, Veghel, en kom nog regelmatig in Eindhoven.

We lezen het hier wel of het gelukt is.

Mvg. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 05:41

Indien de Iphone te nieuw is, kun je dit misschien oplossen met een software update maar daar heb ik geen ervaring mee.
Staat misschien wel op YouTube hoe je dat kunt doen.
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 11:55

Schroefie schreef:
21 apr 2019, 23:54
Hoi Wesley,

wat Niek al aangeeft zou je eerst de oude entries kunnen verwijderen. Als je in het laatste scherm met de joystick naar phone gaat en die selecteert zou je gekoppelde telefoons moeten zien die je ook kan verwijderen.

Ik heb zelf een R56 Cooper uit 2006 en een R55 Cooper uit 2011 en beide hebben de NAV Prof en ook de bluetooth en heb met beide geen problemen om een iPhone te koppelen. Het kan zijn dat jou iPhone te nieuw is en die niet door de Bluetooth als zodanig ondersteunt wordt.
We zouden een keer kunnen proberen om een ouder model iPhone te koppelen, ik heb zelf een iPhone SE en mijn vrouw een iPhone 7 en die worden door beide MINI's ondersteunt.

Mocht je er niet uit komen dan kunnen we het samen wel een keer proberen, ik woon niet ver uit de buurt, Veghel, en kom nog regelmatig in Eindhoven.

We lezen het hier wel of het gelukt is.

Mvg. Milco

Ik denk dat normaliter hier (zie onderstaande foto) de gekoppelde apparaten zouden moeten verschijnen. Ik krijg niet gespecificeerd welke apparaten dit dan zijn maar wel dat ze er wel zijn ('Telephones paired already'). Wanneer ik op de optie druk gebeurd er niets.

Heb zojuist geprobeerd met een oudere iPhone 6S verbinding te maken met de Mini, maar daarop verscheen ook geen optie om met de Mini te connecten.

Weet iemand wellicht of het mogelijk is een reset uit te voeren op het systeem, teneinde alsnog de voorheen gekoppelde apparaten uit de Mini te wissen?

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 13:47

Met mijn iPhone XS Max geen problemen om via Bluetooth te pairen in alle 3 2e generatie MINI’s.

Jouw foto’s zijn helaas niet goed te zien via Tapatalk.

Sluit eens aan via USB en maak dan via Bluetooth verbinding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 13:50

Volgens mij moet je dan Bluetooth devices selecteren in dat menuutje. Dan zie je vast en zeker welke apparaten gepaired zijn. Vandaar uit zijn ze ook te verwijderen.
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 14:08

nepnerd schreef:Met mijn iPhone XS Max geen problemen om via Bluetooth te pairen in alle 3 2e generatie MINI’s.

Jouw foto’s zijn helaas niet goed te zien via Tapatalk.

Sluit eens aan via USB en maak dan via Bluetooth verbinding

Wanneer je in Tapatalk op de foto drukt en vervolgens op ‘Ga naar link’ dan opent hij hem in HD.

Mijn Mini heeft helaas geen USB-poort om mijn telefoon op aan te sluiten.
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 14:09

Robert schreef:Volgens mij moet je dan Bluetooth devices selecteren in dat menuutje. Dan zie je vast en zeker welke apparaten gepaired zijn. Vandaar uit zijn ze ook te verwijderen.

Wanneer ik daarop druk springt hij naar de optie ‘Pair new phone’, er opent verder geen menu.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 14:24

Wesley, ik had even tijd om er naar te kijken en te vergelijken in mijn MINI Cooper.
Zoals ik nu kan vergelijken staat er geen enkel (bluetooth) telefoon gekoppeld. Bij jouw staat no entries available en mochten er apparaten gekoppeld zijn dan zou daar een lijst moeten staan, check mijn foto' s hieronder maar.
Heb je er 1 in staan die je niet meer gekoppeld wil hebben dan selecteer je het desbetreffende mobiel en bevestig je door de joystick in te drukken en dan krijg je optie apparaat verwijderen cq apparaat naar boven schuiven. De laatste optie is dat er maar 1 gekoppeld kan zijn aan de radio voor een gesprek en met deze opties kun je bepalen welke gekoppeld wordt als er meer dan 1 gekoppelde telefoons in de MINI aanwezig is.

Charles geeft aan dat zijn iPhone XS in al zijn 3x 2de generatie MINI's functioneert maar hij vergeet er bij te zeggen dat hij allemaal Facelift/LCI uitvoeringen heeft en jij een pre-facelift model hebt, kan zo maar zijn dat de oude pre-facelift software die nieuwe telefoon niet herkent. Je geeft aan dat ie een iPhone 6 ook niet kan koppelen dus het probleem zit hem dan toch ergens in de bluetooth module in de MINI want die zou die zo moeten kunnen koppelen. Misschien wat een mogelijkheid kan zijn om de software voor die BT module opnieuw te laten inlezen op je MINI.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Bluetooth verbinden met telefoon (R56S 2007)

22 apr 2019, 14:35

Schroefie schreef:Wesley, ik had even tijd om er naar te kijken en te vergelijken in mijn MINI Cooper.
Zoals ik nu kan vergelijken staat er geen enkel (bluetooth) telefoon gekoppeld. Bij jouw staat no entries available en mochten er apparaten gekoppeld zijn dan zou daar een lijst moeten staan, check mijn foto' s hieronder maar.
Heb je er 1 in staan die je niet meer gekoppeld wil hebben dan selecteer je het desbetreffende mobiel en bevestig je door de joystick in te drukken en dan krijg je optie apparaat verwijderen cq apparaat naar boven schuiven. De laatste optie is dat er maar 1 gekoppeld kan zijn aan de radio voor een gesprek en met deze opties kun je bepalen welke gekoppeld wordt als er meer dan 1 gekoppelde telefoons in de MINI aanwezig is.

Charles geeft aan dat zijn iPhone XS in al zijn 3x 2de generatie MINI's functioneert maar hij vergeet er bij te zeggen dat hij allemaal Facelift/LCI uitvoeringen heeft en jij een pre-facelift model hebt, kan zo maar zijn dat de oude pre-facelift software die nieuwe telefoon niet herkent. Je geeft aan dat ie een iPhone 6 ook niet kan koppelen dus het probleem zit hem dan toch ergens in de bluetooth module in de MINI want die zou die zo moeten kunnen koppelen. Misschien wat een mogelijkheid kan zijn om de software voor die BT module opnieuw te laten inlezen op je MINI.

Ik denk dat ik hem dan toch maar eens bij de dealer naar binnen fiets. Ik zie namelijk ook dat jouw systeem in het Nederlands gesteld is, waar als dat voor mij geen optie is en ik vermoed dat het ook zelf niet mogelijk is om deze te installeren.

Bedankt voor de moeite en uitgebreide reactie!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”