panorama dak gaat terug naar middenstand

Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

panorama dak gaat terug naar middenstand

16 mei 2019, 19:32

Goedeavond allemaal,

Ik heb problemen om het dak dicht te doen (mini cooper s 2007) .steeds als hij bijna helemaal dicht zit gaat hij automatisch weer terug naar een bijna helemaal open stand.
Is er een soort reset hiervoor? (in het verleden met de ramen van een Alfa GT ook gehad, die gingen altijd 3cm open na dicht doen)
Of iemand een andere reden?

Alvast vriendelijk bedankt!
NEVER SAY DIE (haai)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: panorama dak gaat terug naar middenstand

16 mei 2019, 20:13

Yep, daar is een reset/initialisatie mogelijkheid voor, staat in fit topic: viewtopic.php?p=945918#p945918
Als het dak niet al te zwaar loopt, anders heb je kans dat je de motoren overbelast. Als ie echt zwaar loopt, dan eerst dat probleem verhelpen.
Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

Re: panorama dak gaat terug naar middenstand

16 mei 2019, 21:12

Hey Robert, bedankt voor de reactie en de link, ik zal hem zowiezo morgen met wat spray schoonmaken etc en dan de initialisatie proberen.
Een fijne avond verder :)
NEVER SAY DIE (haai)
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: panorama dak gaat terug naar middenstand

16 mei 2019, 21:15

Een goede tip voor jou. Bedien hem nu niet teveel en probeer anders als jezelf handig bent de andere tips. Maar als je 2 linker handen heb zoals ik ga dan gewoon langs Ben van leeuwen in aarlanderveen die hebben echt goede ervaring nu met de dakjes. Afhankelijk hoe erg het is kunnen de kosten nu nog erg meevallen. En anders zoals ik was meneer er ruim 4,5 uur mee bezig kosten zo 300 euro.
Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

Re: panorama dak gaat terug naar middenstand

16 mei 2019, 23:42

Hey Coen, bedankt voor de reactie. Ik moet toevallig morgenochtend naar de garage waar ik hem kocht. (staat nog onder garantie) omdat de cabine ventilatie niet werkt. Zal dit gelijk bij hen voorleggen. Ik ga het geheel wel nalopen qua reinheid en hoe soepel hij loopt etc, maar tot de garantie is verlopen ga ik niet zelf sleutelen. Maar moet zeggen dat als er iets kapot gaat, dan hoop ik dat het mijn einddemper is. Dan heb ik een excuus om een JCW demper te kopen :) Fijne avond verder!
NEVER SAY DIE (haai)

Terug naar “Exterieur”