Plaats PDC regeleenheid / module

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
EasyAdz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:51

Plaats PDC regeleenheid / module

18 mei 2019, 12:07

Wie weet waar bij mijn mini R52 S het stturapparaat, regelunit / module van de PDC zit. Ik heb de bekleding links en rechts in de kofferbak los gehaald maar niets gevonden. Ook vind ik hier niets op internet over terug. Gr Sander
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

18 mei 2019, 12:21

Check de www.newTIS.info site, daar kun je alles vinden vwb schema's etc van MINI's:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... -unit-pdc/


Veel leesplezier,

Milco
EasyAdz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:51

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

18 mei 2019, 15:28

Dank je Milco, ik kan aan het sleutelen👍
Laatst gewijzigd door EasyAdz op 18 mei 2019, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
EasyAdz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:51

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

18 mei 2019, 18:37

Hoi Milco, het is gelukt, kastje gewisseld en de zekering vliegt er niet meer uit. Was wel even werk. Dit klusje was het laatste voor we met de mini een rondtoer in Noord Italië gaan maken. :D
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

19 mei 2019, 16:45

Fijn dat het gelukt is :icon_top: . Die pagina even bij je favorieten zetten, ontzettend handig en bijna alles op te vinden vwb schema's, werking van etc.

Veel plezier met je rit door Italië.
EasyAdz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:51

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

19 mei 2019, 20:14

Helaas te vroeg gejuicht de zeker vliegt er weer uit. Ik word er moedeloos van. Sensoren doorgemeten die werken goed module net gewisseld. Aanvankelijk leek het goed te gaan alle sensoren reageren goed. Toch gaat er ergens iets niet goed. Iemand nog een idee?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

19 mei 2019, 22:31

Sander,

Als je zekering er uit knalt en je al een andere module hebt geplaatst kun je bijna met zekerheid zeggen dat het niet je module is.
Mijn verwachting is dat je sluiting hebt op de +12 Volt draad die vanaf je zekering naar je PDC module loopt.
Ik denk dat je bekabeling ergens een beschadiging heeft en daar contact maakt met het chassis (die aan de - pool van je accu zit) en dan gaat je zekering eruit.

Het beste wat je kan doen is de bekabeling vanaf de zekering helemaal nalopen tot je PDC module.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... se/dBwXmPu

De voedingsdraad (+12V) dus van je zekeringkast naar je PDC module. Ook even je massa van je PDC module checken dat die geen overgangsweerstand heeft bijvoorbeeld door corrosie naar je chassis. Ook even je stekker(s) op je PDC checken of de draden nog goed vast zitten in de stekker.

Veel meer kan het niet zijn en je gebruikt waarschijnlijk een standaard 5A zekering. Je zou als je de mogelijkheid hebt de stroom kunnen meten maar ik verwacht echt dat je ergens een beschadiging van je voedingskabel hebt. Even wat werk maar dan weet je wel dat het daar niet aan ligt. Mocht de draad compleet intact zijn dan zou je nog de module kunnen verwijderen, nieuwe zekering plaatsen en kijken of die zekering goed blijft? Zo ja dan kan het zijn dat je 2 kapotte PDC modules hebt of dat de stroomafname net iets boven de 5A ligt, oplossing kan dan zijn een 7,5 A zekering plaatsen maar dan zou ik eerst stroom meten om zo te achterhalen wat precies de stroomafname is. Meten is weten, succes.

Milco
EasyAdz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:51

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

21 mei 2019, 07:40

Ik denk dat je gelijk hebt er blijft niet anders over. Is wel een klus. Draad zal wel in een draaiboom zitten....
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

02 jul 2019, 23:16

Een oude post maar ik kan mijn PDC module ook niet vinden in mijn Cooper s r52 cabrio. Zat hij bij jou echt in de kofferbak achter de bekleding rechts? Bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

02 jul 2019, 23:36

Floris,

check link voor de PDC documenten voor je R52S: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... arch?q=pdc
EasyAdz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:51

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

15 sep 2019, 21:39

Nee module zit achter het rechterpaneel bij de achterbank. Je moet de hele achterbank eruit halen om het paneel los te kunnen maken. Mijn PDC doet het nog steeds niet 😡
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

15 sep 2019, 21:51

Ik heb een poging gedaan maar kreeg het paneel niet goed los aan de bovenkant. Zag op YouTube een video van het demonteren van een “normale” r50 maar heb het idee dat de bevestiging bij een cabrio toch anders is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Plaats PDC regeleenheid / module

16 sep 2019, 23:59

Sander,

ik lees dat je nog niet het gewenste resultaat bereikt hebt. Heb je zoals voorgesteld de bekabeling nog nagelopen cq doorgemeten?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”