Verbrandingsgeur bij acceleratie mini cooper S

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
DRN
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 feb 2018, 09:06

Verbrandingsgeur bij acceleratie mini cooper S

30 mei 2019, 15:24

Hallo allemaal!

Ik rij een mini cooper S uit 2003. Nu merk ik dat bij acceleratie, dus snelheid maken bij invoegen snelweg, er een verbrandingsgeur de auto inkomt. Ik heb geen idee wat dit kan zijn, maar dat het niet normaal is, is wel duidelijk.

Ik heb er geen last van als ik in de bebouwde kom rij en ook niet als de auto stationair draait.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, of dit probleem eerder meegemaakt?

Alvast bedankt voor de informatie!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Verbrandingsgeur bij acceleratie mini cooper S

31 mei 2019, 07:22

Ik en meerdere R53 rijders hebben hier last van gehad. Het waarschijnlijk ook niet altijd aanwezig, maar ineens wel. Meestal met een keer goed door de toeren heen vlammen.
Zelf nooit ontdekt wat het was, maar als je vaak genoeg goed doortrekt (achter elkaar), dan komt het ook niet meer terug. Of iig een lange tijd niet meer.

Niet iedereen heeft hier last van, maar 2002 en 2003 modellen vaker dan latere modellen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
DRN
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 feb 2018, 09:06

Re: Verbrandingsgeur bij acceleratie mini cooper S

01 jun 2019, 00:24

Bedankt voor de reactie en de informatie!

Blijf het echt vreemd vinden..
Was al bang dat er iets met de supercharger aan de hand was..

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”