Stotteren bij hoge toeren?

De 2e generatie vanaf 2006
Honfje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2019, 07:17

Stotteren bij hoge toeren?

31 mei 2019, 18:17

Beste allemaal,

Ik ben van de week wezen test rijden met een Mini Cooper S cabrio uit 2009 met net wat meer dan een ton op de teller.

De auto ziet er netjes uit, elektronica werkt en geen meldingslampjes die branden en de prijs vind k ook oké-ish. Ook de testrit was prima... Behalve... Als ik wat sportiever ging rijden en hoger in de toeren reed voelde ik een lichte stotter zodra ik de koppeling intrapte. Bij rustig rijden en onder in de toeren was er niks te merken, enkel bij sportiever rijden hoger in de toeren zodra ik de koppeling in duwde.

Nu las ik hier op het forum dat bij de R53 dit wel eens voorkwam en zonder al te veel kosten op te lossen is door het vervangen van bougies, bougiekabels en/of bobine.

Mijn vragen:
- Is dit een bekend euvel voor deze auto?
- Zou de oplossing zoals hierboven ook kunnen werken?
- Is het verstandig over te gaan tot aanschaf of beter eerst laten checken bij een garage omdat er grote kosten zouden kunnen ontstaan?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Groet
Honfje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2019, 07:17

Re: Stotteren bij hoge toeren?

02 jun 2019, 08:12

Inmiddels gisteren een tweede proefrit gemaakt en het stotteren niet meer opgemerkt. Dus tot aankoop overgegaan.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Stotteren bij hoge toeren?

02 jun 2019, 08:36

Beide motoren zijn behoorlijk verschillend. Turbo vs Supercharger, bijvoorbeeld...
Maar, gefeliciteerd! :icon_top: En hopelijk blijft de stotter gewoon weg, en kun je veel plezierige en veilige kilometers maken. :rijden
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stotteren bij hoge toeren?

02 jun 2019, 10:34

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en alvast (rij)plezier met de Cabrio. Als je we net zo'n zomer als vorig jaar krijgen dan is het genieten

Gr.Milco
Honfje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2019, 07:17

Re: Stotteren bij hoge toeren?

06 jun 2019, 20:17

Thanks Robert en Schroefie!

Inderdaad hopen op zonnig weer! 👍🏻
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Stotteren bij hoge toeren?

07 jun 2019, 18:58

Gefeliciteerd met je aankoop!
Nu wel je dakkie dicht houden met dit puin weer, maar lekker van genieten wanneer het mooi weer is!

Vergeet je niet in te smeren wanneer het 30+c° is met je dakkie open, je kan aardig verbranden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Honfje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2019, 07:17

Re: Stotteren bij hoge toeren?

20 jun 2019, 21:40

@DennisHart;
Bij de eerste proefrit had de auto niet gereden en stond de airco inderdaad aan.
Bij de tweede rit wat langer gereden en zonder airco. Dus wellicht dat die de oorzaak was. Heb het tot nu toe niet meer opgemerkt.
Binnenkort eens een beurtje late doen, heeft ie ook al even niet gehad. Wellicht doet ‘m dat ook nog goed.

@QVS; insmeren is inderdaad een must. Persoonlijk vind ik cabrio-en met circa 15 graden en bewolking eindelijk het lekkerst.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”