MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

05 jul 2019, 17:40

Erg gaaf dit onderdeel lekker dik die rode klauwen. En straks zal de remweg beduidend korter zijn wel jammer dat je dan straks geen 15 inch velgen uit de standaard serie op monteren want dat zijn hele mooie velgen hahah. Maar nogmaals van harte gefeliciteerd met deze gave remklauwen !
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

05 jul 2019, 18:15

Daniel_S schreef:
04 jul 2019, 23:38
Dikke upgrade en gaaf dat je het niet alleen hebt uitgezocht, maar ook deelt. Zou super zijn als je hiermee zoveel bespaart.

Zie idd wel vaker setjes langs komen op internet, maar het is een grote gok. Als ze in slechte staat zijn, heb je zoveel kosten dat een nieuwe (soms) goedkoper is.

Benieuwd naar je bevindingen van de prestaties.
Thanks voor de complimenten en laat zeker weten hoe de remmen bevallen als ze gemonteerd zijn :icon_top: Over het delen hier op het forum: ik doe dit om zelf een mooie tijdslijn van de Clubman te hebben die ik altijd terug kan lezen. En daarnaast vind ik het super leuk om mijn speurwerk met jullie te delen en wie weet hebben mensen er wat aan. Ik raadpleeg zelf nog dagelijks het Forum als ik iets niet weet of juist iets zoek. En ik blijf het gaaf vinden om te kijken wat leden met hun MINI uitspoken :lol:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

05 jul 2019, 18:24

Schroefie schreef:
05 jul 2019, 13:56
He Maurice, toch nog een mod weten te vinden. Gaaf hoor, ik heb er ooit ook over na gedacht voor de R56 maar vond en vindt het nog steeds een hoop geld en ik heb het niet echt nodig voor een standaard Cooper. Neemt niet weg dat het natuurlijk super dik staat en op jou "dikke" Clubman zal het zeker niet misstaan :wink:

Wat ik wel ga doen is als mijn Clubman aan nieuwe schijven toe is de remslangen vervangen voor Goodridge remslangen. Een complete remschijven (ATE) en low dust keramische blokken (ATE) en sensoren heb ik al liggen maar ik kan nog even met de huidige schijven/blokken door.

Ben zeer benieuwd als ze erop zitten, je hebt er echt een hele mooie Clubman van gemaakt :icon_top:

Gr. Milco
Hoi Milco. Inderdaad nog een mod gevonden, en kan er nog wel 100 bedenken :lol: Ben het helemaal met je eens dat het een hoop geld is en daarnaast is het behoorlijk overbodig voor een standaard Cooper Clubman. Waarom dan toch gedaan? Eigenlijk met name voor de looks, uiteraard de kortere remweg (veilig idee) en ik ga er vanuit dat de set iets van waarde behoudt zodat ik altijd in de toekomst iemand anders er blij mee kan maken. Ben heel benieuwd hoe het gaat staan. Denk zelf dat ze mooier uitkomen bij de R112 velgen (winterset) dan de huidige R133 velgen. Chris van het forum heeft (of had?) een schitterende Clubman JCW met R133 velgen en de JCW remmenset dus daar kan ik een beetje afkijken hoe het staat.
Gave plannen voor je eigen Clubman m.b.t. de remmen. Klinkt ook als een echte verbetering. Enig idee wanneer de blokken of schijven op zijn? Remblokken kan je terugvinden in de BC dacht ik? Schijven niet neem ik aan? Heb zelf ook naar de Goodridge remslangen gekeken maar toch besloten alles OEM te houden. Misschien ooit nog een mod voor in de toekomst.
Groeten Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

05 jul 2019, 18:29

Coen1 schreef:
05 jul 2019, 17:40
Erg gaaf dit onderdeel lekker dik die rode klauwen. En straks zal de remweg beduidend korter zijn wel jammer dat je dan straks geen 15 inch velgen uit de standaard serie op monteren want dat zijn hele mooie velgen hahah. Maar nogmaals van harte gefeliciteerd met deze gave remklauwen !
Ha Coen! Dank voor de felicitaties. Ben heel benieuwd naar hoe groot het verschil met de standaard remmen zal zijn. Wat bedoel je met de 15" standaard velgen? Heb zelf alleen 17" en 18" velgen onder de Clubman zitten.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

05 jul 2019, 19:10

Onze clubman bij de standaard uitvoering zijn Namelijk afgeleverd op lelijke standaard velgen in de maat 15 inch. Als je een pepper pakket kocht destijds kreeg je 16 inch velgen. En bij een chill pakket ook 16 inch velgen maar met een (bij)betaling kon je ook leuke 17 inch velgen bij kopen of nog grotere jcw velgen. Maar dat werd dan helemaal duur ;)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

05 jul 2019, 20:51

Coen1 schreef:
05 jul 2019, 19:10
Onze clubman bij de standaard uitvoering zijn Namelijk afgeleverd op lelijke standaard velgen in de maat 15 inch. Als je een pepper pakket kocht destijds kreeg je 16 inch velgen. En bij een chill pakket ook 16 inch velgen maar met een (bij)betaling kon je ook leuke 17 inch velgen bij kopen of nog grotere jcw velgen. Maar dat werd dan helemaal duur ;)
Ah nu snap ik wat je bedoeld! :) Bij mij zaten er al 17" velgen (R121 conical spoke) onder maar volgens mij past de JCW remmenset niet in combinatie met alle 17" velgen. Als het nodig is kan je het oplossen met spacers. Gelukkig passen mijn beide velgensets met de nieuwe remmen en daarnaast heb ik spacers geplaatst zodat de velgen mooi uitlijnen met de wielkasten.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

08 jul 2019, 14:31

Je bent lekker bezig meneer .
Zo een set zal super mooi staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
R55rdw65
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2019, 07:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

10 jul 2019, 20:14

Wie kan mij helpen met uitleg installeren projectorkoplampen met halo ring.

Mvg, Raymond uit Tiel


Afbeelding

Al zelf opgelost, stekkers waren plug en play. Maar de halo ring moest ik met de dagrij lampen verbinden. Alles doet het maar de lichtopbrengst is minder dan de standaard lamp units.

Mvg, Raymond.
Laatst gewijzigd door R55rdw65 op 11 jul 2019, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

11 jul 2019, 19:53

R55rdw65 schreef:
10 jul 2019, 20:14
Wie kan mij helpen met uitleg installeren projectorkoplampen met halo ring.

Mvg, Raymond uit Tiel
Hoi Raymond. Begrijp je vraag alleen is het beter om deze te stellen in 1 van de topics die ervoor bedoeld is. Mijn artikel wordt door relatief weinig mensen gelezen (ga ik vanuit) en dus heb je minder kans dat iemand je kan helpen. Heb zelf helaas ook geen ervaring met koplampen met halo ring. Succes!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 11 jul 2019, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

11 jul 2019, 19:55

pboy_00701 schreef:
08 jul 2019, 14:31
Je bent lekker bezig meneer .
Zo een set zal super mooi staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Dank je wel Patrick! Ben heel benieuwd of het een beetje knap oogt :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

11 jul 2019, 20:55

11-07-2019 JCW remmenset onderdelen binnengekomen

Wat een feest was het gisterenavond bij mij thuis. Het ene na het andere pakketje werd afgeleverd, te beginnen met de voorste remklauwen. Deze had ik een kleine week geleden via Ebay.co.uk besteld en zijn nu binnengekomen. Misschien ook wel het spannendste pakketje omdat alle andere onderdelen nieuwe Brembo onderdelen zijn en dit is een iets ander verhaal. Deze remklauwen zijn origineel Brembo maar door het Deense bedrijf Budweg volledig gereviseerd en opnieuw gespoten. Als je de remklauwen in je hand hebt, die groot en zwaar zijn, heb je echt het idee dat je met nieuwe exemplaren te maken hebt. Alles is nieuw, van de keerring tot de borgveer, van O-ringen tot het stofkapje van de ontluchtingsnippel. Echt mooi om te zien, en dan zijn ook nog opnieuw gespoten in exact de goede rode kleur. Het enige wat ontbreekt zijn de JCW stickers. Deze zijn ook besteld en zullen vast spoedig bezorgd worden zodat ik de remklauwen kan afmaken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
remklauwen voor

Afbeelding
bevestigingsmateriaal

Afbeelding
originele JCW stickers zijn besteld


Het tweede pakketje waren de achterste remklauwen. Daarmee had ik iets minder geluk. Het zijn originele TRW remklauwen in het rood maar bij het openen zag ik direct een enorm kleurverschil tussen de twee onderdelen. Eén deel is mooi JCW rood en heeft een egaal oppervlak, het andere onderdeel is bordeaux rood en heeft een sinaasappelhuid. Daarnaast begrijp ik niet of de onderdelen bij elkaar horen. Het kleurverschil lijkt mij sowieso niet goed. Er schijnen nog 3 pakketjes bezorgd te gaan worden dus misschien kan ik er dan wat meer over zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
remklauwen achter. Verschillend van kleur en afwerking


En last but not least: de Brembo onderdelen. Allemaal volledig nieuw en besteld via Autodoc.de. Als een kleine jongen heb ik de twee pakketjes open gemaakt en stuiterend aan mijn keukentafel heb ik de onderdelen één voor één bekeken en gefotografeerd. Alles ziet er geweldig uit maar van met name de voorste remschijven ben ik echt onder de indruk. Groot, zwaar en gaaf die gaten en groeven in de schijven.

Afbeelding
pretpakket uitpakken

Afbeelding
remblokken voor

Afbeelding
remblokken achter

Afbeelding
sensoren

Afbeelding
remleidingen

Afbeelding
remschijven achter

Afbeelding
Afbeelding
remschijven voor


Het is dus nog even wachten op de andere onderdelen voor de achterste remklauwen. Hopelijk komen deze snel binnen, hetzelfde geldt voor de JCW stickers. Die laatste zelf plaatsen en dan snel een afspraak maken met Kevin die de complete remmenset gaat monteren.

Wordt vervolgd.


Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

11 jul 2019, 21:33

Lekker bezig. Jammer van de achterste remmen, maar alles bij elkaar: WOW!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (upgrade: JCW remmenset P28)

12 jul 2019, 11:02

12-07-2019 zonneschermen zijruiten achter

Van een andere orde dan de JCW remmenset toch weer een mooie aankoop gedaan. Ditmaal zonneschermen voor de achterste zijruiten. Ondanks dat mijn ramen geblindeerd zijn (achterste af fabriek) merk ik, en met name mijn dochtertje van 9 maanden oud, dat de zon soms hinderlijk in haar gezicht schijnt. In mijn vorige MINI (R50) had ik ook originele zonneschermen geplaatst dus ik dacht: die schaf ik weer aan. Zo makkelijk ging het alleen dit keer niet.

Afbeelding
pakketje uit Italië


De zonneschermen kunnen via de officiële kanalen niet meer geleverd worden omdat ze uit productie zijn. Ik had o.a. bij Ekris maar ook bij verschillende buitenlandse websites de zonneschermen besteld maar elke keer kreeg ik de betaling terug omdat het product niet meer leverbaar is. Uiteindelijk uitgekomen bij een vaag maar leuk autobedrijfje uit Italië die handelt in MINI onderdelen en die had nog een nieuw setje op de plank liggen. Betaald en nog geen 18 uur later lagen ze bij mij op de deurmat.

Afbeelding
Afbeelding
zonneschermen zijruiten achter


Enige tegenvaller was dat de benodigde L-hoekjes om de zonneschermen te bevestigen er niet bij zaten. Typisch BMW/MINI om je klant hiervoor te laten betalen terwijl de schermen al prijzig zijn. De clipjes kosten EUR 3,50 per stuk en je hebt er in totaal 6 nodig. Een belachelijk bedrag voor 6 stukjes plastic maar noodzakelijk om ze te kunnen bevestigen dus direct maar via Ekris besteld. Zodra ze binnen zijn kan ik het setje plaatsen.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

12 jul 2019, 17:53

Nette update van de remmen! Weer alles strak en hoe je het zegt ook de looks doen veel en ja betere remmen is altijd een +1 rood met dat zwart steekt lekker af. Altijd een goede combinatie
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

12 jul 2019, 18:05

Leuk verhaal weer en vooral fijn van alle foto’s en ja van bepaalde onderdelen die je als mini rijder wilt kopen dan is het jammer dat het niet meer allemaal goed te verkrijgen is. Ondanks zij in een interview een hoge mini baas dat mini hun onderdelen voorziening beter op pijl moet brengen. Zoals bmw ook doet tenslotte is daar ook nog alles goed te verkrijgen of oké soms moet de bmw dealer nog 3 dagen wachten maar in de regel is dat gewoon beter geregeld voor de bmw rijders.

Terug naar “Show your ride”