chiptuning Mini Cooper S R56 2e gen ervaringen > 210PK

De 2e generatie vanaf 2006
RicardoL.44
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2019, 17:05

chiptuning Mini Cooper S R56 2e gen ervaringen > 210PK

17 jul 2019, 13:58

beste leden,

zijn er mensen die hun Mini Cooper S r56 2e gen (2007) hebben laten tunen ?
zo ja wat is jullie ervaring met tunen ? en raden jullie dit aan ?
ik zit er over na te denken om mijn mini cooper van 173 pk te laten chiprunen naar 210 PK, nou ben ik allen bang dat ik door deze tuning heel snel mijn motor naar de filistijnen help. de mini heeft al 90.000 km op de teller en ik zou wel graag willen dat die nog een tijdje mee gaat natuurlijk.

hoop dat er mensen zijn die een stage 1 tuning hebben laten uitvoeren en hierover hun ervaring kunnen vertellen.

groetjes,
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: chiptuning Mini Cooper S R56 2e gen ervaringen > 210PK

18 jul 2019, 07:48

Chiptunen kan altijd.
De N14 motor is alleen niet de meest betrouwbare motor. De zuigers en ketting zijn niet je-van-het.

Echter is het wel zo dat als je meerdere dingen meeneemt in het proces al een stuk veiliger het vermogen kan ophalen.
Zorg voor goede (nieuwe) bougies. Vervang ze vaker dan de voorgeschreven 60.000km. Denk aan elke 20dkm.
Zorg voor goede olie. Dus geen 5W30 of 0W30 van de ACtion, Brezan of bouwmarkt.. Ga wellicht voor een olie die tot hogere temperaturen kan; 0W40. Blijft alles beter gesmeerd op hogere temperaturen. Hierbij geld ook; niet 30dkm laten zitten, denk aan elke 10-15dkm.
Zorg dat ook de thermostaat word aangepast; constant lagere temperaturen en dus niet meer 100+ bij onbelast
Wellicht verstandig een ander luchtfilter te plaatsen, naast meer brandstof is er ook meer lucht nodig. Hoeft niet perse tjoening te zijn, maar ververs deze wel.

Al met al kan het dus wel, maar zorg dat je meer doet dan alleen even een chippie erin
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”