Mini Cooper R53 GP1

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

12 jul 2019, 17:01

niekcarfreak schreef:
11 jul 2019, 23:18
Mooi kvs tankje, welk merk is dat?
Ik heb een nieuwe originele gemonteerd. Vond die alu een beetje te bling bling en duur.

Geen problemen met kleurverschil na delen spuiten?

Prachtige GP!
Tankje is van Canton, daarom wilde ik ook een zwarte davy had die gelukkig liggen.
Beetje Oem look te houden.
En qua spuiten niks van kleurverschil, heb ook de deuren laten uitspuiten en alles was aan de voorkant nieuw gespoten. Super strakjes nu :)
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

12 jul 2019, 17:07

louisvdd76 schreef:
11 jul 2019, 21:31
Hij staat er echt prachtig bij.
Thaaanks! :D
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

12 jul 2019, 17:11

Robert schreef:
11 jul 2019, 20:48
Wat een prachtig mooi gepoetste GP1!
Gewoon jaloersmakend hoe schoon je h'm houdt. :icon_top:
Ja en word nog beter! Wil dit jaar eens beginnen aan de bodem nu ik straks er fijn de ruimte voor heb.
een winter project en de onderkant eens aan te pakken.
Dus we hebben nog wel wat dingen op de planning staan. :icon_top:
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

12 jul 2019, 17:14

mbvandenberg schreef:
12 jul 2019, 10:11
Wat een gruwelijk mooie GP maak je er van Glenn. Aan de ene kant wordt de MINI fantastisch onderhouden en bijgehouden maar hij wordt ook elke keer weer een stukje beter met de aanpassingen. Super gaaf om te zien!
Kleine aanpassingen maken het verschil vind het ook leuk om te doen! Houd van een strakke auto ben daar zelf wel kritisch om zitten nog wat kleine dingen aan die ik wil aanpakken maar de winter komt er weer aan dus tijd genoeg voor fijn wat te hobbyen. Ja en de aanpassingen zijn Bolt on’s kan er altijd weer fijn vanaf. :D
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini Cooper R53 GP1

12 jul 2019, 18:04

MiniG043 schreef:
12 jul 2019, 17:01
niekcarfreak schreef:
11 jul 2019, 23:18
Mooi kvs tankje, welk merk is dat?
Ik heb een nieuwe originele gemonteerd. Vond die alu een beetje te bling bling en duur.

Geen problemen met kleurverschil na delen spuiten?

Prachtige GP!
Tankje is van Canton, daarom wilde ik ook een zwarte davy had die gelukkig liggen.
Beetje Oem look te houden.
En qua spuiten niks van kleurverschil, heb ook de deuren laten uitspuiten en alles was aan de voorkant nieuw gespoten. Super strakjes nu :)

Canton, had ik nog nooit van gehoord. Dank je.

Als ik mijn GP nog langer houd dan wil ik motorkap wel eens laten spuiten maar ben huiverig voor kleurverschil.
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

15 jul 2019, 16:06

niekcarfreak schreef:
12 jul 2019, 18:04
MiniG043 schreef:
12 jul 2019, 17:01
niekcarfreak schreef:
11 jul 2019, 23:18
Mooi kvs tankje, welk merk is dat?
Ik heb een nieuwe originele gemonteerd. Vond die alu een beetje te bling bling en duur.

Geen problemen met kleurverschil na delen spuiten?

Prachtige GP!
Tankje is van Canton, daarom wilde ik ook een zwarte davy had die gelukkig liggen.
Beetje Oem look te houden.
En qua spuiten niks van kleurverschil, heb ook de deuren laten uitspuiten en alles was aan de voorkant nieuw gespoten. Super strakjes nu :)

Canton, had ik nog nooit van gehoord. Dank je.

Als ik mijn GP nog langer houd dan wil ik motorkap wel eens laten spuiten maar ben huiverig voor kleurverschil.
Maakt het natuurlijk altijd weer stukken netter, het beste dan indd ook de bumper laten meepakken en misschien moeten ze wat uitspuiten. Vind de voorkant van de mini erg steenslag gevoelig vooral door het rechte voorkantje.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Mini Cooper R53 GP1

15 jul 2019, 19:07

Je GP ziet er super dik uit! En heel netjes weer na het spuit werk wat je heb laten doen
Wel appart die witte rand


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

16 jul 2019, 22:49

QVS schreef:
15 jul 2019, 19:07
Je GP ziet er super dik uit! En heel netjes weer na het spuit werk wat je heb laten doenAfbeeldingAfbeelding
Wel appart die witte randAfbeelding

Thanks! En ja vond het ook vreemd maar is weer goed opgelost.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

04 aug 2019, 11:49

Weer wat kleine updates.

laatst weer eens een stukje gereden en toen zag ik na terug komst dat er koelvloeistof onder de auto lag...

de dag erna toch maar eens gaan inspecteren en zag ik dat mijn radiator in de hoek gescheurd was.. dat zat weer fijn mee Airtec radiator al kapot, gelukkig had Davy er nog eentje liggen aangezien ik er snel eentje nodig had wegens een weekendje Duitsland. meteen even naar weert gereden. en daar de Fletcher radiator opgehaald. Prima radiator en ook een goeie pasvorm qua temps blijft die gewoon hetzelfde en de prijs van de Fletcher is ook nog maar eens 1/3 ten opzichte van de Airtec.

Afbeelding20190719_163531 by Glen, on Flickr

Ook had ik al een tijdje last van de code P1238, en P1242 toch maar eens voor de gok 2 nieuwe MAP sensors bij davy gekocht en deze geïnstalleerd. en jawel hoor code weg! :-)) auto loopt weer als een zonnetje van te voren al wat andere dingen vervangen maar daar nooit het probleem mee gevonden.

ook maar meteen 4 nieuwe bougies geïnstalleerd nu we toch bezig waren. weer wat liefde aan de mini gegeven.

Afbeelding20190719_163544 by Glen, on Flickr

al met al een prima weekend geweest auto heeft geen krimp gegeven en heb weer lekker kunnen touren! :icon_top:

ook eergisteren een tip gekregen van een forum lid wegens een setje velgen. de BBS RC323, deze lagen maar op 20 minuten rijden dus zo snel mogelijk opgereden en jawel hoor daar waren ze (happy) :-))

velgjes meteen ingeladen en weer terug naar huis word een winter projectje waarschijnlijk aangezien ik met het huis zit.
kleur twijfel ik nog over antraciet of zilver keuzes, keuzes

Afbeelding20190802_133545 by Glen, on Flickr

:)

nog wat nette platen van het weekendje Duitsland.

AfbeeldingDSC_1275 by Glen, on Flickr

AfbeeldingDSC_1255 by Glen, on Flickr

AfbeeldingDSC_1240 by Glen, on Flickr

:D
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper R53 GP1

09 aug 2019, 08:59

En de GP wordt alleen maar beter en beter! Ben heel benieuwd hoe de BBS velgen onder je auto gaan staan. Brightly had ze onder zijn waanzinnige ClubSport zitten en dat stond geweldig. Kleur.... heel lastig. Wens je veel wijsheid toe! :D
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Mini Cooper R53 GP1

09 aug 2019, 10:43

Nou inderdaad. Brightly zn wagen is/ was gewoon dik!
Deze was vorig jaar CPZ! Afbeelding
Afbeelding


Sent from my Afbeelding using nuclear Afbeelding power..
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Mini Cooper R53 GP1

09 aug 2019, 10:43

MiniG043 schreef:Weer wat kleine updates.

laatst weer eens een stukje gereden en toen zag ik na terug komst dat er koelvloeistof onder de auto lag...

de dag erna toch maar eens gaan inspecteren en zag ik dat mijn radiator in de hoek gescheurd was.. dat zat weer fijn mee Airtec radiator al kapot, gelukkig had Davy er nog eentje liggen aangezien ik er snel eentje nodig had wegens een weekendje Duitsland. meteen even naar weert gereden. en daar de Fletcher radiator opgehaald. Prima radiator en ook een goeie pasvorm qua temps blijft die gewoon hetzelfde en de prijs van de Fletcher is ook nog maar eens 1/3 ten opzichte van de Airtec.

Afbeelding20190719_163531 by Glen, on Flickr

Ook had ik al een tijdje last van de code P1238, en P1242 toch maar eens voor de gok 2 nieuwe MAP sensors bij davy gekocht en deze geïnstalleerd. en jawel hoor code weg! :-)) auto loopt weer als een zonnetje van te voren al wat andere dingen vervangen maar daar nooit het probleem mee gevonden.

ook maar meteen 4 nieuwe bougies geïnstalleerd nu we toch bezig waren. weer wat liefde aan de mini gegeven.

Afbeelding20190719_163544 by Glen, on Flickr

al met al een prima weekend geweest auto heeft geen krimp gegeven en heb weer lekker kunnen touren! :icon_top:

ook eergisteren een tip gekregen van een forum lid wegens een setje velgen. de BBS RC323, deze lagen maar op 20 minuten rijden dus zo snel mogelijk opgereden en jawel hoor daar waren ze (happy) :-))

velgjes meteen ingeladen en weer terug naar huis word een winter projectje waarschijnlijk aangezien ik met het huis zit.
kleur twijfel ik nog over antraciet of zilver keuzes, keuzes

Afbeelding20190802_133545 by Glen, on Flickr

:)

nog wat nette platen van het weekendje Duitsland.

AfbeeldingDSC_1275 by Glen, on Flickr

AfbeeldingDSC_1255 by Glen, on Flickr

AfbeeldingDSC_1240 by Glen, on Flickr

:D

Super dik Glen!


Sent from my Afbeelding using nuclear Afbeelding power..
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini Cooper R53 GP1

09 aug 2019, 15:04

Lekker bezig Glen! Wel jammer van de radiator maar is normale slijtage/gebruikssporen.
Mooie GP2 die mee was naar Duitsland.

De GP1 blijft echt een heerlijk kartje, kan nog steeds niet beslissen of ik de mijne ga houden of toch verkopen. Eigenlijk heb ik daar een Mini Coupé voor in de plaats gekocht maar ben toch gehecht aan de GP ook.
Voor het geld kun je bijna niks leukers kopen wat zoveel rijplezier biedt.
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

09 aug 2019, 18:46

robertok schreef:
09 aug 2019, 10:43
Nou inderdaad. Brightly zn wagen is/ was gewoon dik!
Deze was vorig jaar CPZ! Afbeelding
Afbeelding


Sent from my Afbeelding using nuclear Afbeelding power..
Ja Brightly zijn cooper is een beetje de schuldige ze staan gewoon super dik, de ATS worden ook gewoon bewaard zo dat ik af en toe eens kan wisselen van velgen. Maar ben zelf ook eens benieuwd naar de BBS hoe ze staan vind alleen de keuze voor de kleur moeilijk wil eens wat anders als zilver. :p
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper R53 GP1

09 aug 2019, 18:54

niekcarfreak schreef:
09 aug 2019, 15:04
Lekker bezig Glen! Wel jammer van de radiator maar is normale slijtage/gebruikssporen.
Mooie GP2 die mee was naar Duitsland.

De GP1 blijft echt een heerlijk kartje, kan nog steeds niet beslissen of ik de mijne ga houden of toch verkopen. Eigenlijk heb ik daar een Mini Coupé voor in de plaats gekocht maar ben toch gehecht aan de GP ook.
Voor het geld kun je bijna niks leukers kopen wat zoveel rijplezier biedt.
Ja de GP2 is van pap, dus daarom wel eens fijn samen toertjes doen naar Duitsland.
En wat je zegt hij blijft een smile op me gezicht toveren vooral de bochten snelheden blijven me verbazen! Vooral met die setup van de GP is gewoon fantastisch snelle auto's kan je prima achtervolgen en dat maakt het zo leuk. Weg gaat die nog lang niet.

Terug naar “Show your ride”