Lagere spanning op de accu

Vanaf 2014
Gebruikersavatar
Eyleen
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Tilburg
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 sep 2018, 01:44

Lagere spanning op de accu

08 aug 2019, 15:50

Hi allemaal,

Ik heb even wat advies nodig. Mijn Mini F56 staat nu bij de dealer voor onderhoud en ik krijg net een belletje dat er een lagere spanning op de accu staat en deze het beste vervangen kan worden. Prijskaartje €480,-.

Als ik de accu niet laat vervangen is er kans op storingen, die vervolgens voor €100,- weer uitgelezen dienen te worden.

Wat kan ik het beste doen? De accu bij de dealer laten vervangen, wachten tot er storingen zijn of ergens anders een accu laten vervangen?

Thnx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Lagere spanning op de accu

08 aug 2019, 16:10

Eyleen schreef:Hi allemaal,

Ik heb even wat advies nodig. Mijn Mini F56 staat nu bij de dealer voor onderhoud en ik krijg net een belletje dat er een lagere spanning op de accu staat en deze het beste vervangen kan worden. Prijskaartje €480,-.

Als ik de accu niet laat vervangen is er kans op storingen, die vervolgens voor €100,- weer uitgelezen dienen te worden.

Wat kan ik het beste doen? De accu bij de dealer laten vervangen, wachten tot er storingen zijn of ergens anders een accu laten vervangen?

Thnx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hey Eyleen,

Het is een aardige prijs voor een accu. Maar ik heb ook zo'n bedrag nee gelegd voor een accu (voor een VW Caddy).

De reden waarom de accu zo duur is, komt omdat het 'speciale' accu moet zijn voor het start/stop systeem.

Persoonlijk denk ik, dat je beter iets vervangen, voordat het erger wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Eyleen
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Tilburg
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 sep 2018, 01:44

Re: Lagere spanning op de accu

08 aug 2019, 16:49

Oke dank je wel. Ik heb de dealer net gebeld om het maar gelijk te vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Lagere spanning op de accu

09 aug 2019, 06:54

Was het volgende nog vergeten te zeggen, Maar toen mijn VW Caddy last had van een slechte accu, is er paar keer gebeurt dat mn motor niet meer wou starten. Sta je op een parkeerplaats en je motor gaat niet meer aan, is het vervelend.

Maar wat ik had mee gemaakt dan voel je echt gewoon rot...

Stond voor een kruizing, en wegens de start/stop systeem, ging mn motor uit... En toen ging hij niet meer aan

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Eyleen
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Tilburg
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 sep 2018, 01:44

Re: Lagere spanning op de accu

09 aug 2019, 10:49

QVS schreef:Was het volgende nog vergeten te zeggen, Maar toen mijn VW Caddy last had van een slechte accu, is er paar keer gebeurt dat mn motor niet meer wou starten. Sta je op een parkeerplaats en je motor gaat niet meer aan, is het vervelend.

Maar wat ik had mee gemaakt dan voel je echt gewoon rot...

Stond voor een kruizing, en wegens de start/stop systeem, ging mn motor uit... En toen ging hij niet meer aanAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Oke..... nee dan zou ik me ook echt heel rot voelen als ik zoiets zou meemaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”