Inleren sleutel + onthouden

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Hiddyian
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2018, 10:53

Inleren sleutel + onthouden

01 mar 2018, 10:59

Hallo allemaal,

Mijn naam is Hidde Heutink en ben al een half jaar trotse eigenaar van een R50 uit 2004.
Bijgeleverd zat een sleutel waarvan de batterij defect was, dus ik vandaag een 2020 batterij gesoldeerd en deze dus vervangen. (Verder geen sleutels met electronica)

Dus ik de sleutel inleren:
- Deuren op slot
- Sleutel op 1e contact
- Sleutel na een paar seconden uit het contact halen
- Unlock knop inhouden
- 3x op lock knop drukken
- Klik, klak, slot gaat dicht en dan weer open.

De auto reageert dus op de sleutel..

Ingeleerd... zou je denken.... maar ik kan de deur nog niet openen of afsluiten met mijn sleutel via de electronica.
Mijn vraag: mis ik iets?

Groeten,Hidde
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Inleren sleutel + onthouden

01 mar 2018, 15:57

Wat bedoel je met "openen of afsluiten met mijn sleutel via de electronica"??
En welke Lock-button druk je in tijdens inleren? Hopelijk de knop op de sleutel, en niet degene op de middenconsole...
Als ie reageert op de sleutel, dan is het vreemd dat ie na het inleren niet afsluit/ontgrendelt. Dan lijkt het me dat er ergens iets meer kaduuk is als alleen een kapotte sleutelaccu.
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: Inleren sleutel + onthouden

09 aug 2019, 23:11

Hoi allemaal,

Bij mijn mini lukt het inleren niet. Ik heb een tweedehands sleutel gekocht via eBay.
Als ik de stappen volg van hierboven gebeurt er helemaal niets?!
Met de werkende sleutel deze stappen volgen dan gaat wel het slot er op er af.

Hoe kan ik de eBay sleutel ook laten werken??

Dank voor de reacties!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Inleren sleutel + onthouden

10 aug 2019, 09:28

Bij zoeken op Youtube op "pairing remote key Mini R50" kwam ik wat filmpjes tegen.
Misschien kun je er wat mee.
Onder andere:

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Inleren sleutel + onthouden

10 aug 2019, 09:32

Nog eentje.
Het luistert allemaal heel nauw. Druk je niet snel genoeg dan werkt het niet.

Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Inleren sleutel + onthouden

10 aug 2019, 10:21

Er zijn sleutels die op een andere frequentie werken; 315MHz of 433 MHz.
Hopelijk heb je een sleutel met de juiste frequenties, en die dus past bij je ontvanger in de MINI.

PS: er zijn ook sleutels die je eerst op de andere frequentie moet zetten. Druk knop-1 in en houdt h'm ingedrukt, en druk knop-3 5 keer in binnen 5 seconden. Dan wisselt de frequentie.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje (gaat daar ook 1e keer mis, dus komt blijkbaar wel nauwkeurig) :
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: Inleren sleutel + onthouden

01 sep 2019, 09:33

Net thuis van vakantie dus wat later reactie
Dank voor de reacties. Ik denk dat ik de juiste frequentie heb gekocht. Alleen zat er bij de auto een drieknops sleutel alleen de knop voor de kofferbak werkt niet. Tenminste de knop wel maar de mini knippert alleen de knipperlichten en de kofferbak blijft dicht. Maar op die sleutel staat dezelfde code (6931745).

Ik ga ASAP eea proberen. Houd jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Inleren sleutel + onthouden

01 sep 2019, 11:55

Het kan zijn dat de MINI eerst van het slot af moet, en dat ie daarna wel met de afstandbediening ontgrendeld kan worden. (Afhankelijk van software-versie/BC1-module kan daar een instelling in veranderd worden via coderen met NCS Expert.)
De klep blijft volgens mij wel dicht, de gasveren drukken meestal niet hard genoeg om de kofferklep het eerste stukje te kunnen optillen.
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: Inleren sleutel + onthouden

04 sep 2019, 21:55

Helaas, geen van de opties heeft gewerkt. Ik heb nu nog een ander printplaatje besteld en als dat niet werkt....... Moet ik heel zuinig zijn op deze sleutel....
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: Inleren sleutel + onthouden

10 okt 2019, 21:48

Nou de Ali express printplaat werkt! Ik heb nu twee sleutels die de deuren kunnen openen en sluiten.

Maar helaas werkt de nieuwe sleutel niet om te starten :(
Er zit wel een soort zwart "blokje" in geplakt (wat denk ik de chip moet zijn?!)

Kan ik zelf iets doen zodat de sleutel ook gebruikt kan worden om de Mini te starten?
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: Inleren sleutel + onthouden

27 nov 2019, 11:01

Heeft iemand ervaring met het laten werken van de sleutel voor het starten van de auto?
dat is opzich ook handig van een tweede sleutel ;)

Dank!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Inleren sleutel + onthouden

27 nov 2019, 21:02

Ja heeft te maken met de immobiliserchip, maar ik kan geen plaatjes vinden van het inwendige van een 3knops-sleutel.
Bij de 2knops sleutel is het een los blokje uit de sleutel omzetten. Maar de 3knops heb ik geen idee of er een los blokje inzit, of een onderdeel gesoldeerd op de printplaat.

Of je moet al iemand weten die een sleutelcodeerapparaat heeft, dan zou de oude sleutel gecloned kunnen worden naar de nieuwe sleutelchip....(maar lijkt me ook niet eenvoudig)
Andretr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2019, 20:43

Re: Inleren sleutel + onthouden

01 dec 2019, 20:29

O da's balen :( want die heb ik dus niet. Zat maar 1 sleutel bij met chip.... Wordt het toch naar de dealer en 150 euro uitgeven 💸
Roden
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2020, 21:05

Re: Inleren sleutel + onthouden

26 mar 2020, 12:14

Mijn naam is Roden. Heb Mini One uit 2010. Onlangs wilde ik de Mini starten, deed helemaal niets. Hij 'pakte' de sleutel niet. ANWB erbij, alles (zekeringen, accu enz.) gecheckt. Niks vreemds te zien. Door de vergrendeling van de stuurstand (hoog-laag) los te maken en flink met het stuur heen en weer te gaan 'pakte' de sleutel alsnog. Maar daarna weer niet meer. De chip is kapot volgens de garage. De reservesleutel werkt wel, maar daar zit weer geen afstandbediening op, dus loop je met twee van die dingen en heb je geen reservesleutel. Nieuwprijs originele sleutel blijkt rond de 250/300 e te liggen hoorde ik (klopt?). Voor het omzetten van de chip ben ik net niet handig genoeg. Dus heb bij een sleutelboer voor 125 e (au!) een nieuwe sleutel gekocht en laten inleren. Het insteken van de sleutel voelt iets anders, maar het werkt iig goed. Op de nieuwe sleutel staat geen merkteken (mag niet van Mini) en er zit een vervangbare batterij in. Dat is dan wel weer handig. Misschien heb je er iets aan als je tegen dit probleem aanloopt.

Terug naar “Interieur en audio”