Automatisch openen van de klep van de kofferbak

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Sram
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2015, 22:04

Automatisch openen van de klep van de kofferbak

13 apr 2015, 19:26

Ik zou graag mijn klep automatisch omhoog laten gaan Wij hebben een cooper s bj 2006. Maar als ik mijn klep open doe moet ik hem best wel ver omhoog duwen wil hij uit zich zelf verder gaan. Dus met een veertje gaat hij dit niet redden. Is dit alleen bij mijn mini of bij iedere mini (hoe ver je de klep dus zelf omhoog moet doen tot dat de gasveren het over nemen). Anders moet ik denk ik eerst mijn gasveren vernieuwen. En als ik het goed begrijp kon ik de functie van klep openen (van het slot af en een klein tikkie openen) in laten leren door de dealer. Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
BVD
Sram
Laatst gewijzigd door Sram op 13 apr 2015, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Sram
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2015, 22:04

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

13 apr 2015, 20:01

Ik snap inderdaad dat er geen motor in zit om je klep te openen, maar ik had op een filmpje gezien dat men dit voor mekaar kreeg door middel van een veer tussen je gasveren van je klep te bouwen En dat deze veren de klep dan als het ware een zet geven zodra je de klep ontgrendeld .
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

13 apr 2015, 22:39

Anders kijken naar een sterkere gasveer. Die meer kracht heeft om hem open te duwen. Maar dan moet je hem ook weer harder dicht doen.

Gr,

Jermaine
Afbeelding
Sphere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 aug 2019, 20:07

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

23 aug 2019, 19:40

Sorry maar dit is een geniaal idee met een geniale oplossing. Ik word hier wel enthousiast van. Ik vond inderdaad een filmpje waar deze mod in uitgelegd wordt en ik vind het wel kicken. Lijjkt niet al te moeilijk om te doen:

Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

24 aug 2019, 17:11

wie gaat het als eerste doen ? ben benieuwd
Sphere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 aug 2019, 20:07

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

24 aug 2019, 20:49

Ik! Nu nog op vakantie maar de laatste dag plaats ik de bestelling en moeten ze binnen 2 dagen geleverd worden. Ben wel erg benieuwd en lijkt mij niet al te moeilijk om te doen. Wij gaan het beleven 😎👍
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

25 aug 2019, 15:23

WoW, nog nooit gezien! Ik ben heel benieuwd, laat je weten of het werkelijk zo makkelijk is?
Sphere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 aug 2019, 20:07

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

25 aug 2019, 15:27

Ja, ik laat het hier wel even weten voor het nageslacht :)
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

25 aug 2019, 20:37

Ben benieuwd
Sphere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 aug 2019, 20:07

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

02 sep 2019, 16:10

Nou het blijkt lastiger om aan veren te komen dan ik dacht. De bedrijven doen niet aan internationaal verschepen tenzij je voor 250 pond afneemt. Via Aliexpress/eBay zijn dezelfde niet te krijgen dus ik heb een alternatief geprobeerd te vinden. Ik heb gekozen voor een 20x35 omdat 38 geen gangbare maat is. Desnoods vul ik de veer op met ringetjes mocht dat nodig zijn maar dan heb ik in ieder geval iets.

Ook heb ik de Cromwell distributeur in Nederland gesproken, die gaat kijken of hij ze bij de volgende bestelling kan meenemen en stuurt een offerte… ik ben bang dat dat een deur grapje gaat worden maar je weet nooit.

To be continued!
Sphere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 aug 2019, 20:07

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

18 nov 2019, 14:23

En wij zijn weer even verder. Inmiddels heb ik de exact zelfde veren weten te bemachtigen via een Nederlandse reseller, totale kosten 7 euro en wat blijkt... het werkt niet.

Het is niet helemaal waar mogelijk zijn mijn gasveren niet helemaal goed meer maar later kwam ik op het idee om de klep wellicht wat lichter maken. Wat bleek, de gevarendriehoek zat in de deur en dit was net genoeg gewicht om de klep automatisch te laten openen door deze te verwijderen. Met andere woorden het truukje werkt en ik heb nu een automatische achterklep :D
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Automatisch openen van de klep van de kofferbak

17 dec 2019, 11:45


Heb dit ook in m’n Audi A4 gemaakt.

Ik kan je zeggen... (m’n bevindingen)

Alleen met het koude weer nu doen de gasdempers het wat minder. Dus gaat hij niet meer van de veren over in de gasvelden die het over moeten nemen.. :’)
Plus. Als je balletjes in de kofferklep of koets te veel kracht op zich krijgen dan willen die misschien afbreken.
Plusplus. Je klep wordt naar beneden geduwd als hij dicht is, wat resulteert dat hij bovenaan wellicht niet meer mooi aansluit met het dak. (Naden)
Plusplusplus. Je kofferbakslot/ vergrendelingshaak kan na verloop van tijd kapot gaan die diezelfde druk die erop staat.


Maar het werkt wel!:)



^Robbert
Sent using nuclear power..
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”