Clubman (R55) praktisch met een baby?

De 2e generatie vanaf 2006
MINI-iris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Weesp
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:19

Clubman (R55) praktisch met een baby?

11 sep 2019, 08:28

Weer zo'n kansloos ''zou-ik-wel-een-MINI-kopen-topic''?
Bear with me.

3,5 jaar geleden hebben wij onze eerste auto gekocht, een Mini R56 1.6 met 108.000 op de teller.
Wat is dit toch een topauto! Lekker snel (vergeleken met wat ik gewend was) en een fun-factor en rijden met een glimlach.
Nu ruim 30.000km verder is het tijd voor wat groters want we zijn begin dit jaar Papa en Mama geworden :))
Ook worden wij inmiddels gillend gek van het passen en meten met alles wat je mee moet nemen. Want ja, zelfs voor een avondje naar Opa & Oma moet je de auto volstouwen.

Ik vind het moeilijk om mijn Mini los te laten en denk er aan om een Clubman te kopen.
Maandag gaan we (Mama & zoon) naar de zaak waar we ons karretje gekocht hebben om eens te kijken wat ons autootje oplevert en hoe veel we bij moeten leggen voor een Clubman.

Dan is de vraag...

Is een Clubman praktisch met een baby?

:rijden

En ja, we roepen nog steeds ''MINI'' als we een MINI zien rijden.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

11 sep 2019, 10:40

Misschien een Countryman overwegen?
Dan heb je tenminste achterdeuren wat t leven makkelijker maakt.

De achterbank van de Clubman is ietsjes ruimer.
De achterbak is iets ruimer, er kan meer mee.
De bereikbaarheid van de achterbank is hetzelfde. Ja, er is een club-door, maar verwacht geen magie.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI-iris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Weesp
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:19

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

11 sep 2019, 10:52

Hi BMX, bedankt voor je reactie! Net toevallig zitten kijken op het www, de Countryman ziet er erg leuk uit, vooral in het blauw.
Bij de zaak waar ik maandag heen ga hebben ze beiden op voorraad, we gaan het zien. Ik hou jullie op de hoogte en ben ondertussen wel benieuwd hoe het anderen vergaat: Mini Clubman / Countryman met een baby
MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

11 sep 2019, 11:34

Hoi Iris,

Een paar jaar terug ook overgestapt van r56 naar r55S. Wat een heerlijke wagentjes zijn het toch, zeker de S ;)
En inderdaad, achterbank én achterbak zijn net even wat ruimer en eigenlijk paste alles perfect! Als kinderwagen hebben we een Bugaboo die gewoon heerlijk klein is op te vouwen ook.

Nu we in april een tweede hebben gekregen zitten we voor vakanties te kijken of we niet een trekhaakje mogen plaatsen voor een aanhangertje of een dakkoffer, maar dan hadden we misschien toch geen S moeten kopen die op dit moment niks mag trekken...
Met een tweede wordt het inderdaad weer passen en meten.

We hebben destijds niet voor een Countryman gekozen omdat we van het weggedrag van de r55/56 houden en de Countryman toch duurder in aanschaf en wegenbelasting is.

Succes met de zoektocht, hoop dat je hier wat aan hebt!

Groet Anton

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

11 sep 2019, 23:17

Iris,

mijn eerste MINI was/is een R56 Cooper die ik nog steeds heb. Afgelopen jaar een R55 Cooper gekocht en het grote verschil is inderdaad dat je meer ruimte in de achterbak hebt en ook op de achterbank is het ruimer. In een R56 kun je achterin als volwassene niet fatsoenlijk zitten en in - en uitstappen gaat niet echt gemakkelijk. Een Clubman daar in tegen met zijn extra deurtje maakt het instappen een stuk aangenamer, gaat nu heel gemakkelijk en je kunt in een Clubman ook als volwassene fatsoenlijk achterin zitten.

Onze kinderen zijn al weer een tijdje het huis uit maar kan me nog wel herinneren dat we altijd van alles meesleepte als we op visite gingen want de kinderen gingen altijd mee dus van die vouwbedjes, kinderwagen etc. Ik heb een 2de hands MINI kinderzitje ooit gekocht voor als we ooit kleinkinderen krijgen en deze ook al ingebouwd gehad in de clubman om te kijken hoe je dat installeert. Werkt super makkelijk en met die extra ruimte tov een R56 lijkt me het geen slechte upgrade.

Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden zoals een Countryman of de nieuwste Clubman, daar heb je nog veel meer ruimte tot je beschikking. Gewoon een beetje afhankelijk wat je leuk vindt en wat je budget is maar vindt de Clubman R55 een fantstisch praktische auto.

Veel succes met de keuze,

Gr. Milco
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Clubman (R55) praktisch met een baby?

12 sep 2019, 10:07

Ik heb nog een mooie bijna fulloptions blauwe Countryman JCW in verkoop, zie http://link.marktplaats.nl/m1418879212? ... nt=app_ios
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inruil eventueel mogelijk maar tegen handelaarsprijzen

En clublid Robbert (forumnaam Robertok) had laatst mijn Countryman JCW geleend, omdat zijn R53 bij de garage was.
Ging volgens hem perfect met een baby achterin.
Afbeelding
MINI-iris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Weesp
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:19

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

12 sep 2019, 20:25

Bedankt voor de reacties. Helemaal niet verkeerd dus.
Mooie mini nepnerd. Helaas wel behoorlijk boven ons budget.
Maandag post ik een update
MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

12 sep 2019, 22:46

Ben benieuwd naar de uitkomst :)
En wellicht tot een volgende meet? MITB?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

20 sep 2019, 09:33

Heee bekende foto’s
Ja past prima! Eigenlijk in elke mini past de babyautostoel wel. De kleinste R53 ook
Ander verhaal is weer het frame van de kinderwagen..


^Robbert
Sent using nuclear power..
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
MINI-iris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Weesp
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:19

Re: Clubman (R55) praktisch met een baby?

24 sep 2019, 12:22

Haha, zo herkenbaar van de kinderwagen!

De clubman vond ik niks, geen merkwaardig verschil met onze huidige mini. De countryman vond ik nog vrij prijzig en toch nog best een hoog verbruik.

We hebben een Ford Focus diesel gekocht. Vanaf volgend jaar komen er heel wat zakelijke km’s. We houden er rekening mee dat als we deze inruilen ooit er niks meer voor kunnen krijgen. Maar goed, dat duurt nog even.

De kleine man genoot van de proefrit want hij had de achterbank voor zichzelf.
Maandag halen we hem op.

Met een heel dubbel gevoel ruil ik de Mini in. Hij heeft ons geen enkele keer in de steek gelaten en way heb ik er toch lekker mee gereden. Verder ook wat memorabele ritten waaronder met weeën naar het ziekenhuis en 2 dagen later met een verse baby naar uit. We doen hem helaas weg maar wel met een hele mooie reden.
Wie weet kopen we ooit weer een mini in de toekomst.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”