MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

23 sep 2019, 14:52

Een mega dikke en über gave modificatie Maurice, dit staat de clubman heel erg mooi.
Naast dat het mooi voor de ogen is, zul je het ongetwijfeld ook in het remvermogen merken :rijden

Keep on modding :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

23 sep 2019, 21:06

pboy_00701 schreef: Staat er echt heel mooi bij zo AfbeeldingAfbeelding
Dank je wel Patrick! Afbeelding
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

23 sep 2019, 21:08

Daniel_S schreef:Staat er netjes bij. Jaloers op de remmenset. Erg dik. Zoals je al aangeeft is een mini nooit ‘af’. Maar totaalplaatje is erg mooi!
Thanks voor de complimenten Daniël!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

23 sep 2019, 21:11

Baseman schreef:Een mega dikke en über gave modificatie Maurice, dit staat de clubman heel erg mooi.
Naast dat het mooi voor de ogen is, zul je het ongetwijfeld ook in het remvermogen merken :rijden

Keep on modding :mrgreen:
Weer bedankt voor je enthousiaste reactie Jos! Leuk van je te horen en waardeer ik enorm! Afbeelding

Ben de remmen voorzichtig aan het inrijden. Tot op heden nog geen echt verschil gemerkt maar komt vast wel.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

26 sep 2019, 08:52

Ziet er goed uit! Staat lekker op dat zwart :icon_top:
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

28 sep 2019, 10:49

MiniG043 schreef:
26 sep 2019, 08:52
Ziet er goed uit! Staat lekker op dat zwart :icon_top:
Dank je wel Glenn! :icon_top: Ben zelf benieuwd hoe het gaat staan met de winterset, dat zijn zwarte 17" R112 velgen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

10 nov 2019, 20:28

10-11-2019 Update

Tijdje geleden dat ik iets gepost heb dus even een update. Afgelopen periode weer lekker veel gelezen over MINI’s en heb mij verder verdiept in wat upgrades die in mijn hoofd blijven zitten. Hierover een andere keer meer. Eerst was het weer tijd om de winterset te plaatsen. Het wisselen van de setjes doe ik altijd zelf, op mijn gemakje en lekker droog in de garage.

Het enige deel wat ik er vervelend aan vindt is dat ik elke keer bang ben dat de Clubman van de krik valt en er schade ontstaat. De krikblokken van MINI (BMW gebruikt dezelfde) hebben in mijn ogen een vreemde vorm die slecht aansluit op mijn krik waardoor het een onstabiel geheel wordt. Blijkbaar vonden meer mensen dit want het merk Powerflex heeft hier een oplossing voor gemaakt: de Powerflex jacking point adapter. Deze adapter lijnt door zijn contravorm uit met de originele krikblokken. Vervolgens je krik plaatsen en klaar is Kees.

Afbeelding
Powerflex jacking point adapter

Afbeelding
adapter in gebruik


Dit was de eerste keer dat ik de adapter heb gebruikt (besteld via Minispeed, volgende dag in huis) en ik zou niet meer anders willen. Voor die paar euro’s plaats je de MINI met een hoop meer ontspanning op de krik.
Foto’s van de Clubman op zijn wintersloffen volgen snel. De R112 velgen zijn qua ontwerp veel opener dan de zomerset dus de JCW remmen komen echt mooi naar voren.

Iets anders: het valt mij al een tijdje op dat de kunststof wielbogen en de side skirts niet meer egaal zwart zijn. Net als de krikblokken is ook dit een bekend MINI (auto’s algemeen) fenomeen want zie veel posts op Facebook voorbij komen met dit euvel. De suggesties die worden gedaan om dit te verhelpen variëren van het insmeren met pindakaas tot het kopen van dure goedjes. De kosten lopen dus behoorlijk uiteen maar de levensduur. Zelf pak ik zaken het liefst 1x goed aan, wat misschien betekent dat het wat duurder is maar ook goed is en blijft. Na e.e.a. gelezen te hebben kwam ik op het product van Gtechniq uit, de ‘C4 permanent trim restorer’. Eigenlijk zijn de reviews onverdeeld positief met een levensduur van +/- 2 jaar.

Afbeelding
Gtechniq C4 permanent trim retorer


Mijn neef heeft een Renault Twingo en had hetzelfde probleem. Ik heb hem dit product geadviseerd, zonder het zelf eerst geprobeerd te hebben. Hij is buitengewoon enthousiast over het spul. Hij is als volgt te werk gegaan: het kunststof eerst goed schoonmaken, dan het goedje aanbrengen met een pad, op laten drogen en dan uitsmeren met een doek. Hij heeft het er nu enkele weken op zitten en het ziet er nog steeds goed uit.
Waar ik zelf niet van houdt is als het kunststof gaat glimmen. Zo is hij ook niet uit de fabriek gekomen. Liefst diep zwart en een matte afwerking. Ondertussen heb ik het spul ook aangeschaft. Nu nog even een moment vinden om het aan te brengen. Ben heel benieuwd naar het resultaat en hoe lang het blijft zitten.

Volgende keer meer over de upgrades die in mijn hoofd zitten. Vorige week nog wat foto’s genomen net voordat ik de winterset ging plaatsen. Hieronder het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next!

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

11 nov 2019, 13:57

Net na dat je dacht dat er geen nettere Clubman R55 rondreed dan de jouwe.. maak je de jouwe gewoon meer af.
Chapeau Maurice! Knap en wat een mod.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

11 nov 2019, 15:26

Heel erg mooi zoals hij er nu bij staat.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 nov 2019, 11:11

MisterTUDOR schreef:
11 nov 2019, 13:57
Net na dat je dacht dat er geen nettere Clubman R55 rondreed dan de jouwe.. maak je de jouwe gewoon meer af.
Chapeau Maurice! Knap en wat een mod.
Dank je wel Laurent! Leuk om te lezen! :-))
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 nov 2019, 11:13

louisvdd76 schreef:
11 nov 2019, 15:26
Heel erg mooi zoals hij er nu bij staat.
Dank je wel Louis! Altijd mooi een compliment te ontvangen van iemand die zelf een waanzinnig fraaie MINI bezit. Hoe staat het met de GP2? Wordt er hard aan gewerkt of is het winterbreak? Ben benieuwd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P32)

22 nov 2019, 16:09

22-11-2019 JCW sideskirts

Er zat al een tijdje een mooie mod in mijn hoofd en vandaag is het zover om hier meer over te vertellen. Bij toeval zag ik enige tijd geleden een foto van de Clubman JCW van Forum-lid Chris voorbij komen en het viel mij opeens op dat de sideskirts deels in de carrosseriekleur waren meegespoten. Ik kende wel de Aero skirts, met een soort luchthapper (neem aan niet functioneel?), maar die vind ik niet mooi passen bij mijn Cooper (S) bumpers.

Afbeelding
standaard sideskirts, Aero exemplaren en de onbekende versie


Mijn huidige sideskirts vind ik niet echt fraai. Ze ogen een beetje lomp met vooral veel plastic. Heb via Ebay een mooi nieuw setje kunnen kopen die nog wel gespoten moeten worden. Heb nog steeds geen idee onder welk model deze sideskirts standaard geleverd zijn maar ik vind ze heel fraai. Wie het weet mag het zeggen.
Vandaag zijn de sideskirts binnengekomen, en zoals de verkoper beloofde: ze zijn hagelnieuw, inclusief alle bevestigingsmiddelen. Als verrassing zaten er ook nog enkele MINI goodies bij. Dat is dubbel geluk: nieuwe exemplaren voor een hele scherpe prijs en dan ook nog leuke items erbij krijgen.

Afbeelding
huidige sideskirts

Afbeelding
sideskirts op een JCW


Een kennis van mijn neef zal ze spuiten in Midnight Black en daarna kunnen ze geplaatst worden. Aangezien er delen gespoten moeten worden denk ik er aan om wat andere delen te laten meespuiten. Een idee is een Cooper S tankdop (nog niet aangeschaft), waarbij de kom in de kleur van de carrosserie gespoten moet worden.

Afbeelding
vervroegde Black Friday

Afbeelding
als verrassing enkele MINI goodies


Hopelijk kunnen de sideskirts snel gespoten worden. Vervolgens monteren en ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Keep you updated.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P32)

01 jan 2020, 14:23

01-01-2020 Update

Allereerst de beste wensen voor alle NewMiniClub-leden! Het nieuwe jaar is begonnen, een mooie aanleiding om een update te geven over de Clubman.
Vorige week heb ik club-lid Lars ontmoet en hij heeft de JCW-remmenset geprogrammeerd. Het was mij niet bekend dat dit moest, alhoewel ik wel vond dat de remkracht van de Brembo remmen gevoelsmatig niet groter was geworden na het installeren van de nieuwe grotere remmen. Wat er bij het programmeren precies verandert is weet ik niet, maar Lars kan hier vast meer over vertellen voor de geïnteresseerden. Ik heb het idee dat de remmen na het programmeren sneller en feller happen, maar het is nog steeds beschaafd.
Naast de remmen heeft Lars de ‘start-stop knop’ geprogrammeerd dat deze uit staat bij het starten. Het liefst had ik de ‘sport-knop’ aan laten zetten bij het starten maar dit schijnt niet te kunnen. Dit moet dus elke start handmatig gebeuren. Jammer maar helaas.

Na het programmeren ben ik doorgereden naar mijn neef om de nieuwe sideskirts af te geven. Hij gaat deze laten spuiten door een kennis van hem. Ik had de skirts nog niet uitgepakt en goed bekeken dus dit hebben wij samen gedaan. De set ziet er super netjes uit, zoals je mag verwachten van een nieuwe set. De dorpels bestaan uit twee delen, een kunststof deel (onder) en een gespoten deel (boven). Omdat ze al in de primer staan en nog niet in elkaar zijn gezet is het spuiten relatief eenvoudig. Wanneer het spuiten gaat gebeuren is op moment van schrijven nog niet bekend. Hopelijk snel in het nieuwe jaar. Ik ga proberen samen met mijn neef de side skirts zelf te plaatsen. Leuk om af en toe ook zelf iets aan de MINI te doen, naast het poetsen ervan.

Afbeelding
sideskirts in de primer


De laatste week van het vorige jaar heb ik nog een nieuwe update van het navigatiesysteem geïnstalleerd. Via Luuk (wellicht bij sommigen van jullie bekend) aangekocht, op een USB stick gezet en na 1,5 uur laden, heb je weer de nieuwste versie in je auto. Fijn idee om weer alle nieuwe wegen etc. te hebben.

Als laatste neem ik jullie nog even mee met de laatste mod ideeën voor 2020. Leuk om over een jaar te kijken wat er van terecht is gekomen. In willekeurige volgorde de ideeën die ik heb:
- armleuningen deuren voor en achter bekleden met zwart leer + rode stiksels (JCW stijl)
- veiligheidsgordels in zwart met rode bies of compleet rood
- speaker ringen voordeuren hoogglans zwart
- achterlichten symmetrisch maken door UK-versie linkerzijde
- voorbumperlip R58/R59-model
- Cooper S achterbumper + dubbele uitlaat L+R (merk n.t.b.)

Afbeelding
Afbeelding
armleuningen van de deuren met leer bekleden

Afbeelding
Afbeelding
foto boven is origineel, foto onder is met UK achterlicht links (photoshop)


Heb nog een paar ideeën maar de kans is niet groot dat deze gerealiseerd gaan worden. Zo wil ik nog steeds dolgraag de achtergrondplaat van de km-teller en toerenteller in de kleur antraciet (JCW/Hampton/GP2 stijl), en een volledig lederen interieur lijkt me ook gaaf. Beide kostbare aanpassingen die alleen kans maken als ik er tegenaan loop.

Tot zover de update. Zoals jullie merken verveelt de Clubman nog niet en beleef ik er nog steeds veel plezier aan. Misschien is deze MINI gewoon een blijvertje die ik de aankomende jaren verder ga fine-tunen en netjes bij ga houden.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P32)

02 jan 2020, 00:00

Wederom mooie plannen Maurice, maar voor wat betreft het linker achterlicht, waar komt dan nu je mistachterlicht?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P32)

02 jan 2020, 07:45

Schroefie schreef:Wederom mooie plannen Maurice, maar voor wat betreft het linker achterlicht, waar komt dan nu je mistachterlicht?
Hoi Milco. Het idee is om de mistlamp op dezelfde plek te houden maar met een witte reflector. Geen idee wat voor lichtbeeld dit oplevert maar ik hoop rood. Zal wettelijk gezien niet mogen dus moet even nadenken of ik dat wel wil. Voor de keuring zou ik de units kunnen wisselen (volgens mij 5 minuten werk).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”