Gezocht CD wisselaar Mini R55 R56 of goede interface

Zoek je iets voor je MINI of van MINI, zet het dan hier.
Ducati1098RS
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:12

Gezocht CD wisselaar Mini R55 R56 of goede interface

12 okt 2019, 00:28

Helaas werkt mijn originele CD wisselaar uit mijn Clubman niet helemaal meer zoals het zou moeten.
Hebt deze verwijderd maar nu werkt de AUX box niet meer goed en kan ik via de USB geen muziek meer luisteren
Daarom opzoek naar een originele CD wisselaar die in het geheime vakje moet
Heb je wat liggen laat het even weten aub

Ik ben helemaal blij als je weet welke interface ik kan gebruiken die goed werkt zodat ik weer via USB muziek kan luisteren

Bedankt


Groetjes

Ivo
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Gezocht CD wisselaar Mini R55 R56 of goede interface

12 okt 2019, 21:05

Ivo,

je zou MINIparts24.nl (POC: Ronald Weel): https://miniparts24.com/nl_NL/# Hij heeft veel 2de generatie MINI spullen liggen (Demonteert (schade) MINI' s).

Mocht je meer info zoeken misschien even https://www.newtis.info raadplegen, selecteer je MINI model en uitvoering en daar kun je veel info vinden.

Waarschijnlijk loopt de AUX aansluiting via je CD wisselaar en nu je die verwijderd hebt is hoogst waarschijnlijk het aux circuit onderbroken.

Mocht je er helemaal niet uitkomen dan kun je Florian van FE Automotive benaderen, één van onze sponsoren uit Duitsland (omgeving Köln).
Hij is een meester in programmeren/coderen van MINI's en BMW's en weet ook hoe het een en ander in elkaar zit. Daar zitten natuurlijk wel kosten aan maar je zou hem eerst kunnen benaderen of hij bekend is met je probleem en wie weet kan hij je op het juiste spoor zetten zodat je het weer werkend krijgt in geval je geen werkende CD wisselaar kan vinden.

Mvg. Milco
Ducati1098RS
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:12

Re: Gezocht CD wisselaar Mini R55 R56 of goede interface

12 okt 2019, 21:56

Ha Milco

Dank je
Ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat de Most fibre optic kabel onderbroken is en de wisselaar hier ook in het MOST cirkeltje zit
Ik heb de wisselaar ook nu helemaal gedemonteerd......gesloopt zeg maar...en alleen de achterkant overgehouden waar oa deze draad aangesloten is
Ik heb vervolgens alleen maar de achterkant van de wisselaar aangesloten op de stekker........................en alles doet het weer!!!
Ik ga nu dus opzoek naar een zgn MOST fibre optic loop

Ik ga in ieder geval ook nog de links raadplegen die je gestuurd hebt


Groetjes

Ivo
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Gezocht CD wisselaar Mini R55 R56 of goede interface

13 okt 2019, 00:52

Ivo,

ik las het net op je andere topic, leek me al dat het zo iets moest zijn omdat het in de oude situatie wel gewerkt heeft en het enige wat veranderd was dat je de wisselaar compleet verwijderd had. Meestal ontstaan het probleem na een wijziging door jezelf.

Ooit al iets gelezen van zo'n fiber optic loop, misschien zelfs hier op het forum. Anders even de zoekfunctie gebruiken want je zult echt niet de eerste zijn met dit probleem.

In ieder geval goed dat je nu weet waar je naar moet zoeken cq wat het probleem is,

succes :icon_top:

Terug naar “Te koop gevraagd/gezocht”