Sissend geluid?

McKentin
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2019, 23:38

Sissend geluid?

12 okt 2019, 21:21

Hallo mede mini liefhebbers,

Na 7/8 maanden geen mini gehad te hebben, vandaag een Cooper S r56 2007 opgehaald, na de motor eerst even warm gereden te hebben.. onderweg naar huis op de snelweg even subtiel het nieuwe vermogen getest niks geks. Toch een hele ervaring van een auto met amper 80pk naar een goede 174pk. Eenmaal thuis aangekomen kwam er beetje rook ( damp uit mijn grill).. na wat zoeken op het forum schrijf ik dat voor nu even weg onder verdamping van water (regende onderweg), het is namelijk niet blauw en te licht o echt door voor "witte" rook te kunnen.

Dan ga je je toch even achter de oren krabben wat is er aan de hand.. Eenmaal de klep open hoorde ik dit sissende geluid alsof er ergens iets los of gescheurd is.. de auto rijdt prima en er is na mijn idee geen vermogen verlies.


Na een paar seconden hoor je het geluid pas goed als ik wat dichterbij gaat staan, mocht niemand het weten kan ik altijd terug naar de garage waar de auto is gekocht alleen dat is 1,5 uur rijden.

Bedankt alvast!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Sissend geluid?

12 okt 2019, 21:30

Ik hoor niks geks.
En de stoom is van de regen op je turbo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
McKentin
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2019, 23:38

Re: Sissend geluid?

12 okt 2019, 21:35

Speedy bedankt in ieder geval! Ik zou zweren dat hij na de proefrit zo niet klonk. Vanaf 8-10 seconden hoor je een duidelijk geluid alsof er iets los zit .
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Sissend geluid?

12 okt 2019, 22:00

die blokken klinken wel vaker wat vreemd met de kap open



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
McKentin
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2019, 23:38

Re: Sissend geluid?

12 okt 2019, 22:08

Haha dat blijkt, ik kijk het even aan! Thanks man, fijn dat he zo snel reageerde.
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Sissend geluid?

10 nov 2019, 20:23

Als die rook erger wordt / vanonder je luchtslang vandaan komt, dan is het een gescheurd thermostaathuis. Je kunt kijken of je op die locatie resten ziet van vloeistof (sist op hete motor) of je kunt je koelvloeistof even goed in de gaten houden.

Succes!

Groeten Nick
McKentin
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2019, 23:38

Re: Sissend geluid?

12 nov 2019, 22:57

Nick thanks! Thermostaathuis moet sowieso vervangen worden deze lekt lichtjes.

Zelf denk ik de sis dat het een verstopte Carterventilatie is of een haar scheurtje in me inlaatspruitstuk. Denk eerder de carterventilatie verklaard dan ook soms het olie lampje.

Ben alleen nog even zoekende naar een goede DIY voor de Carterventilatie.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”