Geen plofjes meer bij Cooper S?

Vanaf 2014
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

31 aug 2019, 15:05

Ahhh... een tunig box? Werkt dat nou echt goed? Want heb daar nooit ervaring mee.

Heb wel eens gehoord en filmpjes gezien van 'Race Chip'. Ze beloven wel veel power van paar sensoren aan de chip vast te zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
durpee
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2019, 17:39

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

31 aug 2019, 23:24

Ik vind het lastig om een 100% betrouwbaar advies hierin te geven, ik kan me voorstellen dat er ook wel wat rotzooi tussen zit.

Als ik op youtube kijk lijkt het inderdaad wel op het product van race chip, het is een vergelijkbaar kastje met een aantal connectoren.
Ik heb ook versies online gevonden die je met een app kunt bedienen, maar zoals ik hierboven aangeef heb ik geen idee hoe betrouwbaar de verschillende aanbieders zijn :?

Voor mij was het destijds een probeersel (ivm de fabrieksgarantie die bij BMW zou vervallen bij 'regulier chippen'), ik heb voor een externe box gekozen gecombineerd met een 'gaspedaal responsechip', concreet komt er dan een kastje onder je motorkap met een aantal connectoren (2x turbodruk, 1x benzinedruk en 1x nokkenas staat er op de aansluitingen), die zet je simpelweg tussen de standaard connectoren, het resultaat (bij de Mini) is een 60 pk extra vermogen (en dat is goed merkbaar).
Tussen de connector van het gaspedaal komt een tweede kastje (met een knopje om verschillende standen te kunnen selecteren), je hebt de keuze tussen 'uit' (standaard), '50%' (de helft van de vertraging weggehaald) of '100%' (het gaspedaal reageert meteen op de input van je voet). Ook dit is goed merkbaar, zeker de combinatie van beide upgrades zorgt voor het gevoel dat je in een andere wagen rijdt.
Voor mij wel fijn dat beide kastjes (makkelijk) te verwijderen zijn, daarnaast was de tuning voor het gaspedaal vanuit de BMW 1-op-1 over te zetten naar de Mini (geen extra kosten dus).

Ik heb inmiddels twee keer een (licht) plofje gehoord, beide bij het opschakelen van de 2e naar de 3e versnelling :icon_top:
Nog steeds niets bij het terugschakelen, maar ik hou het uiteraard scherp in de gaten 8)
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

10 sep 2019, 15:32

En hoe is het met je plofjes? Al wat gehoord?

Ik had gister zelfs nog een plofje van zn 4 naar zn 5! Ja echt met een upshift! Kon het jammer genoeg niet meer her creëren...



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
durpee
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2019, 17:39

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

12 sep 2019, 08:32

Hoi QVS,

De teller staat nu op zo'n 3.500, op lange ritten speel ik inmiddels wat met het gas bij terug en opschakelen om te kijken wat we kunnen 'veroorzaken'.
Bij het terugschakelen gebeurt nog steeds helemaal niets, als ik bij optrekken echt flink doortrek hoor ik wel eens een plof bij het opschakelen idd.
Verder merk ik dat als de wagen warm is, even stil heeft gestaan en ik hem weer start dat hij bij het starten ook een of twee plofjes eruit gooit.

Vergeleken met de proefritten die ik begin dit jaar (in waarschijnlijk 2018 modellen) heb gemaakt is het nog steeds helemaal niets (dan hoorde ik er 50 per rit), nu staat de teller in totaal op een stuk of 10... maar het zijn er 10 meer dan 0 :)
Ik blijf het uiteraard in de gaten houden!
Seraph
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:24

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

23 sep 2019, 10:40

De LCI modellen hebben echt veel minder plofjes helaas.. De nieuwe Clubman JCW met 300 pk hoor je ook amper :-(
De oude hebben het continu in Sport-stand. Je zou nog een aftermarket uitlaat kunnen proberen. Die van Remus knalt en ploft heerlijk, maar weet niet of die dat ook op een LCI doet en kan.. misschien weet iemand dat of YouTube checken..?
Gebruikersavatar
durpee
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2019, 17:39

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

03 okt 2019, 15:34

Een korte update, inmiddels ruim 4400 kilometer gereden en helaas nog geen 'vooruitgang' gemerkt met betrekking tot plofjes of meer geluid uit de uitlaat.
Uiteraard is het nog steeds een feest om in de Mini te rijden en het geluid uit de uitlaat klinkt ook gewoon goed, alleen mis ik nog steeds de plofjes.
Ze zijn er wel sporadisch bij opschakelen en laatst een keer bij het starten toen de motor nog warm was, maar dat komt bij lange na niet in de buurt van het geluid tijdens de proefritten die ik voor het bestellen gemaakt heb.

Ik blijf het uiteraard nog in de gaten houden, maar heb het gevoel dat er niet zoveel meer gaat gebeuren :?
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

03 okt 2019, 17:35

Apart...Afbeelding

Het stomme is, iedereens mening wat ie hoort is ook anders... want in mijn MINI hoor ik zeker wel wat plofjes.

Ik heb wat geluid clipjes gefilmd voor je...
Hou wel in je achterhoofd dat het opgenomen is met een telefoon met een full case hoesje er omheen die waterdicht is. Want persoonlik in het echt hoor ik de plofjes duidelijker...

Maar bij deze:




Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

03 okt 2019, 17:43

Trouwens... mischien heb je niet wetend ook gehad.

Mijn ouders hadden ook naar een MINI Cooper S gekeken, en ook een testrit gedaan.

Maar die kregen een Cooper S LCI met JCW Pro uitlaat er onder met de kleppen open...

Dus mischien heb je dat ook mee gemaakt zonder dat je het weet...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

03 okt 2019, 20:29

Onze F56 JCW bouwjaar 2015 heeft de standaard JCW uitlaat zonder kleppen. Ik vind het geluid mooi maar het popcorn geknetter in Sportmodus vind ik persoonlijk te nep.
Ik zou in Sport liever de mogelijkheid hebben het popcorngeknetter uit te schakelen.
Zo zie je maar dat smaken verschillen.
Onze R53 GP produceerd als ie goed warm is wat dat betreft natuurlijker klinkende plofjes en roffeltjes.
Gebruikersavatar
durpee
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2019, 17:39

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

16 okt 2019, 15:05

Dank voor de filmpjes en dat is toch wel anders dan wat ik bij mezelf hoor, bij jou hoor ik idd duidelijk van alles gebeuren :).
Ik zal het zelf binnenkort ook eens filmen, dan laat ik iemand anders even gas geven (hoor ik het zelf duidelijk van buiten of ze er wellicht toch heel subtiel zijn)
De wagen van de proefrit was sowieso een ouder model (met 6-traps automaat), wellicht zat er inderdaad wel een andere uitlaat onder, ik durf het niet te zeggen.
Daarnaast zie ik op youtube wel heel veel video's waar de plofjes in naar voren komen, ik denk dat het echt wel standaard was op het model van voor 2019.

Nogmaals dank voor jullie input, ik blijf het in de gaten houden!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

17 okt 2019, 13:06

niekcarfreak schreef:
03 okt 2019, 20:29

Onze R53 GP produceerd als ie goed warm is wat dat betreft natuurlijker klinkende plofjes en roffeltjes.
Dat ben ik volledig met je eens!
Bij de R53 pre-FL pruttelt het een beetje en af en toe een goede knal.

Mijn R55 deed dat ook wel lekker toen.
Het was een wisselend effect. Zelfs toen ik andere software had, waren t niet altijd harde klappen.

Bij mijn M235i is het altijd hetzelfde. Ofja… het ritme is hetzelfde en met een beetje tussengas bij de knallen kunnen dit echt klappen worden. Iets meer random zou ik wel mooier vinden
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

19 okt 2019, 23:56


BMX schreef:
niekcarfreak schreef:
03 okt 2019, 20:29

Onze R53 GP produceerd als ie goed warm is wat dat betreft natuurlijker klinkende plofjes en roffeltjes.
.

Bij mijn M235i is het altijd hetzelfde. Ofja… het ritme is hetzelfde en met een beetje tussengas bij de knallen kunnen dit echt klappen worden. Iets meer random zou ik wel mooier vinden
Ik snap dat wel... het is niet heel erg spontaan te plofjes. Er zijn wel verschillende ritmes. En soms heb je helemaal geen plofjes. Dus ik vind het randome genoeg. Maargoed, ik kom ook van een VAG auto die zakelijk gestuurd was

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

19 okt 2019, 23:58

durpee schreef:Dank voor de filmpjes en dat is toch wel anders dan wat ik bij mezelf hoor, bij jou hoor ik idd duidelijk van alles gebeuren :).
Ik zal het zelf binnenkort ook eens filmen, dan laat ik iemand anders even gas geven (hoor ik het zelf duidelijk van buiten of ze er wellicht toch heel subtiel zijn)
De wagen van de proefrit was sowieso een ouder model (met 6-traps automaat), wellicht zat er inderdaad wel een andere uitlaat onder, ik durf het niet te zeggen.
Daarnaast zie ik op youtube wel heel veel video's waar de plofjes in naar voren komen, ik denk dat het echt wel standaard was op het model van voor 2019.

Nogmaals dank voor jullie input, ik blijf het in de gaten houden!
Ik heb vandaag een sweetspot gevonden, waar bij mij na goed warm rijden en beetje stres op het blok te zetten met optrekken.

Ik kwam achter, als je 3.5k toeren rijdt in zn 3, en dan terug schakelt. Kreeg ik heerlijke duidelijke plofjes.

Maar nogmaals, ik heb een handbak. Mischien zijn de gear ratio's anders

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door QVS op 19 okt 2019, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

20 okt 2019, 09:22

Ik weet niet als dit er mee kan te maken. Maar blijkbaar is in de tijd van dr f56, 4 verschillende cooper S modellen...AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Geen plofjes meer bij Cooper S?

10 nov 2019, 14:59

Heb je nou wat pops and bangs??

Hier heb je nog een heel klein stukje film van mijn mini...



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”