Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
FinnBarends
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2019, 10:47

Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

03 okt 2019, 20:45

Hallo allemaal,
Ik ben de eigenaar van een mooie mini one uit 2002. Echter merk ik de laatste tijd dat ik de mogelijkheid mis om via bluetooth of aux zelf muziek af te spelen via de auto speakers en denk dat anderen dit eerder ook wel hebben gehad. Mijn vraag is daarom wat de beste/goedkoopste manier is om dit te kunnen bereiken? En waar ik de producten/middelen hiervoor kan kopen?
Als het iets toevoegt, dit is mijn radio/dashboard:
Afbeelding

PS, weet iemand de maten van de deurspeakers en -tweakers en de achter speakers? Bedankt!
Gebruikersavatar
ThomG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2019, 19:41

Re: Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

04 okt 2019, 13:13

Hoi,

Ik maak nu gebruik van een Dension Gateway Lite, dit is een bluetooth unit waarmee je muziek kan afspelen en handsfree kan bellen.
Deze gebruik ik: http://shop.dension.com/en/gateway-lite-bt
Werkt zeer goed bij mij in de Mini.

Thom
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

04 okt 2019, 17:39

Ik maak gebruik van een GROM module. Vergelijkbaar met dension. Tot nu toe zeer tevreden. Al is er wel een geluidsniveau verschil bij mij tussen bellen en muziek. Nog niet echt gezocht naar de oorzaak (ik stoor me er niet teveel aan. )
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThomG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2019, 19:41

Re: Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

04 okt 2019, 23:18

Dat geluidsniveau verschil heb ik ook met de Dension.
Ik had eerst ook een GROM, maar daar was ik niet tevreden over omdat ik alsmaar een hoge pieptoon hoorde in het geluid, met de Dension heb ik dat niet.
Gebruikersavatar
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 jul 2013, 15:57

Re: Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

05 okt 2019, 21:05

Ik gebruik gewoon een goedkope FM-Transmitter.
Werkt voor mij Perfect (genoeg).
Bij hoge volume heb je wel een beetje Radio ruis.
Maar dat is nog altijd prettiger dan die herrie van 538 of Slam FM.

https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... BEQAvD_BwE
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frenkyx
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Enschede
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2015, 08:02

Re: Mini one 2002 bluetooth/aux inbouwen

22 okt 2019, 19:01

Ik heb ook naar Dension en Grom gekeken maar ik zocht iets waarmee ik ook bedienknoppen kreeg zodat je niet steeds je telefoon hoeft te gebruiken. Ik heb via aliexpress een aux in kabeltje en een bluetooth ontvanger met knoppen gekocht en dat heeft me niet meer dan 25 euro gekost en ik moet zeggen ik ben er heel tevreden over. Audio kwaliteit Is goed en het ding doet het ook altijd. Geluid is wel zachter en iets minder dan cd/mp3 maar zeker niet slecht.

Zie ook plaatje ik heb bewust gezocht naar eentje die mooi in de bekerhouder zou passen.

Afbeelding

Via de sigaretten aansteker krijgt die zijn voeding, dus auto aan en hij verbind direct met mijn telefoon. Voor de aux in moet je wel een paar dingen losschroeven maar dat is goed te doen. Ik heb overigens wel het nieuwere type radio dus wellicht kun je geen aux in kabeltje voor deze radio krijgen maar dat weet vast iemand anders op dit forum.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”