Vervangen diverse rubbers

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Vervangen diverse rubbers

04 dec 2019, 20:50

Goeden dag,
Ik merkte vandaag dat mijn r53 wat trilde bij het remmen en na een schop tegen mijn voorband merkte ik dat mijn wiel wat bleef natrillen .
Dus ik heb het vermoeden dat mijn draagarmrubbers versleten zijn.
Daar komt dus ook mijn vraag vandaan: wat is verstandig, alleen het rubber vervangen of de hele unit waar het rubber in zit?
Verder wil ik ook de rubbers van de anti roll bar verwisselen maar daar zie ik geen probleem in.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en of er diy's zijn.
Mvg Gerrit
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Vervangen diverse rubbers

04 dec 2019, 21:30

Bij mijn R50 zijn de hele rubbers en de houders vervangen, niet alleen de rubbers dus...
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Vervangen diverse rubbers

05 dec 2019, 12:55

Je kan beter de draag arm rubbers en anti rollbar rubbers van Powerflex nemen. Let wel op. De draagarm rubbers kunnen vervangen worden zonder subframe demontage, alleen de anti-Roll bar rubber moet wel het subframe er onder uit. Het is dat je weet. Want het is wel ff sleutelen
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Vervangen diverse rubbers

05 dec 2019, 17:24

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad ook gekeken voor de powerflex rubbers en daar zijn de ervaringen verschillend over.
Wat wel zeker is als ik kies voor powerflex dat ik de oude rubbers uit de behuizing moet zien te halen en de powerflex er in moet zien te persen.
Als ik de complete behuizing vervang heb ik geen powerflex maar hoef ik ze er ook niet in te persen, 3 boutjes los en wisselen maar.
Vandaar dus mijn vraag om advies.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”