display temperatuur

De 2e generatie vanaf 2006
Frankmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2020, 22:43

display temperatuur

06 jan 2020, 15:01

hallo, de mini cabrio r57 van 2010 heeft een automatische airconditioning en nu zie ik dat het rechter cijfer en de letter C en bolletje van celcius niet oplichten. dus raden naar de juiste temperatuur ingesteld. het eerste cijfer en de ander displays op dit ronde kleine scherm doen het wel? iemand al meegemaakt ? fix ? :?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: display temperatuur

06 jan 2020, 17:08

Wel eens gehoord dat bijvoorbeeld de radio- of toerenteller-display zo'n pixel-probleem heeft. De airco/heater paneel is precies zo'n zelfde soort display. Dus ook daar zal het best mogelijk zijn dat er pixels wegvallen.
Wellicht ken je een handige soldeertechneut die er mogelijkheden in ziet... anders toch het hele paneel vervangen. Let er op dat ook de toggle-switches onderdeel zijn van dat paneel. Het vervangende paneel moet dan dezelfde opties hebben als je huidige; zoals bijvoorbeeld wel/geen voorruitverwarming.
Er is verschil in pre-facelift met grijze 'draai'knoppen, of de facelift met zwarte drukknoppen voor temperatuur en ventilatorsnelheid.
Frankmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2020, 22:43

Re: display temperatuur

07 jan 2020, 11:14

hallo Robert, bedankt feedback. ik zal eens vragen aan mijn buurman. is een leraar voor garagisten. soms komt de graden celcius nog wel eens tevoorschijn. dit onderdeel nieuw kost 888 euro zonder plaatsing. is mij veel te veel. heb er 2 gezien exact voor mijn model op Ebay UK. en ook bevestiging gevraagd en hij vraagt 75 GBP. plus zendkosten.
daar komt dan nog de plaatsing bij dus gaat mij toch een 200 euro kosten moest ik het doen. voor 1 cijfer. maar ja het stoort mij.... jullie begrijpen wel waarom...
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: display temperatuur

07 jan 2020, 11:23

Als je googled op Pixelreparatie dan vindt je wat bedrijven die dit kunnen repareren.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”