Help mijn Mini valt steeds uit!

De 2e generatie vanaf 2006
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

12 dec 2012, 22:58

Hoge druk benzinepomp?
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

13 dec 2012, 00:08

Heel fijn....

De mijne gaat maandag terug naar de garage.
Eerst was het de inlaat kleppen timing die facked was..
Nu blijkt het de uitlaat kleppen timing te zijn....
Maandag wordt t gemaakt. Hopelijk ist dan klaar...
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MiniMe6
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2014, 22:13

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

30 mei 2014, 22:36

Wie kan mij helpen? Sinds ruim een jaar rijd ik in een Mini R56. Deze heeft echter een vast probleem wat zich zo ongeveer iedere 3 maanden openbaart.
Hij loopt onregelmatig stationair en wanneer de motor warm is slaat hij af bij stilstand tenzij ik het toerental op minimaal 1000 houdt.
Ik ben inmiddels al 4 keer terug geweest naar de dealer en iedere keer zit het gasklepfilter verstopt. Laatste keer zijn ook bobine en bougies vervangen maar dit heeft helaas niet geholpen. De auto geeft verder geen storingen aan (Hoewel 2 keer het gele motorlampje is aangegaan) en de garage heeft geen idee waar het aan kan liggen. Wel is er altijd flink met mijn mini gereden, vervolgens heeft hij een geruime tijd bij de dealer gestaan en nu wordt er natuurlijk weer lekker mee gereden. Als het filter is gereinigd loopt hij weer als een zonnetje maar na een week of 10 begint de ellende weer. >:(
Ik baal er ontzettend van en begin het vertrouwen in mijn Mini te verliezen :-(
Heeft er iemand hetzelfde probleem gehad en of een idee wat het kan zijn?
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

30 mei 2014, 23:25

ik dacht hier al eens iets gelezen te hebben over een nokkenas sensor.
Zou kunnen dat ook u dit probleem heeft.
Dan zou de timing niet meer juist zijn en kan hij idd op een laag toerental gaan stil vallen.
Kr!stof
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:00

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

04 mar 2015, 16:10

Heb net hetzelfde probleem. Motor loopt stationair beetje zenuwachtig, maar vanaf je de koppeling intrapt bij een rood licht valt hij regelmatig uit. Vooral bij koude motor. Heb net de gasklep gereinigd, maar resultaat blijft hetzelfde. Storingslamp blijft uit.

Kunnen de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt op deze topic laten weten wat hun oplossing uiteindelijk was?
MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

20 jul 2015, 18:17

Oeps, ook mijn Mini begon bij verkeerslichten opeens moeilijk te doen en de motor regelmatig uit te vallen.
Leermoment, het oliepeil iets vaker checken, want deze stond aardig droog....

Loopt nu weer als een zonnetje!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

20 jul 2015, 18:30

Afbeelding
Sandra75
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2020, 11:11

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

06 jan 2020, 13:08

Hoi hoi,

Mijn mini cabriolet uit 2010 is nu al
2x onder het rijden uitgevallen. Garage heeft de ketting en nok assen vervangen. Maar het probleem is dus niet verholpen maar wel € 1500 lichter 😖. Wat kan het probleem zijn iemand een idee of tip? Ik las de bobine of brandstof pomp ? Hoor graag van jullie. Gr Sandra
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

06 jan 2020, 17:17

Sandra75 schreef:
06 jan 2020, 13:08
Hoi hoi,

Mijn mini cabriolet uit 2010 is nu al
2x onder het rijden uitgevallen. Garage heeft de ketting en nok assen vervangen. Maar het probleem is dus niet verholpen maar wel € 1500 lichter. Wat kan het probleem zijn iemand een idee of tip? Ik las de bobine of brandstof pomp ? Hoor graag van jullie. Gr Sandra
Uitvallen terwijl je rijdt??? Wow, da's tricky en eigenlijk gevaarlijk (want ineens geen stuur- en rembekrachtiging meer).
Als eerst toch maar terug naar de garage, en je probleem daar uitleggen. Wel veel kosten gemaakt, maar probleem niet verholpen. Dat kan niet zomaar, toch? Zomaar lukraak onderdelen vervangen, is een dure manier van repareren.
Wellicht wil men onder coulance toch wel verder kijken, ipv jouw steeds voor de kosten op te laten draaien. Uitlezen van de storingen gaf blijkbaar geen goede diagnose.
Enne ter info, de brandstofpomp is ook een dure.... Die ga je niet op de gok vervangen.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

06 jan 2020, 18:01

Is je brandstof pomp nog wel goed ? Of zit de aansluiting nog wel goed ?
VolvoFox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2019, 10:18

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

12 feb 2020, 23:44

Bij mij was het uitvallen het gevolg van (veel) te laag oliepeil. Na bijvullen geen probleem meer gehad.
Overigens vind ik de peilstok lastig af te lezen....
MINI Countryman Cooper SE All4 10-2019
MINI Cooper Clubman 11-2007
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

13 feb 2020, 07:57

VolvoFox schreef:Bij mij was het uitvallen het gevolg van (veel) te laag oliepeil. Na bijvullen geen probleem meer gehad.
Overigens vind ik de peilstok lastig af te lezen....
Als er geen olie aan je peilstok zit omdat je met een te laag niveau rijdt dan is het inderdaad lastig lezen.
Normaal gesproken is de peilstok prima af te lezen, alleen met net verse olie is het soms wat moeilijk te zien maar dat is bij iedere peilstok.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

13 feb 2020, 11:22

Kan ook je brandstofpomp die ouder gaat worden... ik had hebben het verleden met mijn S eerst viel dat ding soms uit en had ik vermogens verlies daarna moeilijk aanslaan en daarna niet meer starten.. maar de stappen daarvoor kwam de dealer maar niet achter dan lag het weer aan een gasklep dan weer aan de brandstof kwaliteit dan weer hier aan en dan weer daar aan. Uiteindelijk was het dus bij mij de brandstof pomp...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”