New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

Vanaf 2014
HanDavinci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2020, 08:17

New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

28 feb 2020, 10:38

Goedemorgen,

Mijn eerste post hier!

Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een F56 S. Net 21k gereden, De eerste eigenaar heeft vrijwel alle opties aangevinkt en daar is de tweede eigenaar erg blij mee. 8)
 
Ik ben dankzij mijn andere hobby (horloges, handavinci op Instagram) erg van het modden en om die reden laat ik de F56 ook niet helemaal met rust. Ik ben niet van plan om er veel aan te verspijkeren, maar ik heb wel een paar kleine ideeën zoals gele mistlampen en orginele LED verstralers op de grill. Orginele ASPEN WHITE spiegelkappen zijn al gevonden op Ebay en onderweg vanuit Litouwen om het wit van het dak ergens terug te laten komen.

Wat plaatjes:







Een vlugge photoshop van de gele mistlampen en de verstralers, ik denk dat het erg leuk gaat staan:





Wat rijdt dat ding lekker. Ik zit als een koning en heb het gevoel dat ik in een veel grotere auto zit.

Anyway, ik heb alle forumsponsoren al aangeschreven en het adres voor de LED verstralers gevonden. Maar nu kom ik bij een vraag voor mensen die er iets dieper inzitten dan ik. Ik ben gevoelig voor orginaliteit (ook dankzij de vintage horloges denk ik) en ik zou graag een JCW Pro uitlaat willen. 

Ik kom qua kosten inclusief montage uit op 2300 euro voor de Pro uitlaat (Ekris). Weet één van jullie misschien een goedkoper adres of is dit gewoon wat het is voor een orginele JCW Pro en moet ik even doorbijten?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Han da Vinci


 
 
 
 
 
 
 
 
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

28 feb 2020, 13:44

Welkom Han en gefeliciteerd met je Mini!
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

28 feb 2020, 16:13

Mooie Rolex !!!! En de mini natuurlijk
HanDavinci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2020, 08:17

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

28 feb 2020, 18:14

Dank en dank! Ik ben net bij Roy Spenkelink langsgeweest om even te luisteren naar een Pro uitlaat. Wat een leuke vent is dat, je merkt aan alles dat hij de Mini's een warm hart toedraagt.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

29 feb 2020, 12:47

Mooie mini en welkom. Heb je de clubshop al gecheckt? Ik heb er een link naar eBay in staan. Weet alleen niet of dat nu de pro uitlaat is....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

29 feb 2020, 20:52

Hele mooie MINI Han, en lekker dik in de opties  :icon_top:
 
Gebruikersavatar
johnnybt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Velp (GLD)
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 okt 2016, 08:01

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

29 feb 2020, 21:02

witte striping over de motorkap zou trouwens ook heel mooi staan ;)
Mini F57 JCW trim
HanDavinci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2020, 08:17

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

03 mar 2020, 14:51

Schroefie schreef:
29 feb 2020, 20:52
Hele mooie MINI Han, en lekker dik in de opties  :icon_top:
 



 
Dank!
Daniel_S schreef: Mooie mini en welkom. Heb je de clubshop al gecheckt? Ik heb er een link naar eBay in staan. Weet alleen niet of dat nu de pro uitlaat is....



 
Ik wist niet dat er een clubshop bestond. Zou jij voor mij de link hier kunnen posten? Of bedoel je de Ekris webshop?

Ik heb vanochtend Autec Wizards 16" velgen,Vredestein Ultrac banden en NM verlagingsveren besteld. Zelf werkzaam in de bandenindustrie in een R&D laboratorium (compoundontwikkeling van de loopvlakken en sidewall) en de Ultrac's gaan eronder in de maat 215/55/16. 

Ik snap dat niet iedereen de look gaaf vindt vanwege de hoge sidewall (ik vind het super staan, een beetje rally-like), maar ik denk dat ik goed zit. De velgen zijn kilo's lichter dan de huidige velgen, waardoor de "unsprung mass" in mijn voordeel gaat werken. De Mini komt door die dikke banden zelfs iets hoger staan (1.8cm) en daarom verlaag ik hem met de NM veren (tussen de 2.5 en 3cm in de praktijk als ik de fora mag geloven).

De NM veren zijn gekozen omdat ze niet belachelijk hard en kort zijn, ik geen schade aan mijn adaptieve onderstel aan wil richten (en het nog steeds wil gebruiken, anders had ik net zo goed coilovers kunnen kopen) en ook niet op de bumpstops wil klapperen.

Volgens mijn gedachtegang (en een simulatiecomputer op werk :-))) heb ik straks meer rijcomfort terwijl het zwaartepunt van de auto een stuk lager ligt. That's a win in my book!

Leuke dingen, ik kan me er goed mee vermaken.



 
 
 
Gebruikersavatar
Ewout
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2020, 23:43

Re: New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

03 mar 2020, 15:05

Ik snap je, ik ben ook dol op dikke banden. Op mijn classic mini had ik 10” wieltjes met van die donald duck banden.

Benieuwd naar de foto's van je setup.
FREUDE AM FAHREN
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

New Arrival: 2014 Iced Chocolate F56 S

03 mar 2020, 17:22

NewMINIclub.nl | al 15 jaar de grootste New MINI club van Nederland - NewMINIclub-shop

 

Ik wist niet dat er een clubshop bestond. Zou jij voor mij de link hier kunnen posten? Of bedoel je de Ekris webshop?
 
 
 
Ik hoop dat de link werkt krijg het via Tapatalk niet altijd even makkelijk in een bericht.

Als je via Tapatalk werkt terug naar “home”. Dan mini forum selecteren en onderin kiezen voor “forums ‘. Daar moet ie tussen staan
Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”