Ramair luchtfilter

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
johniesu123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2020, 22:40

Ramair luchtfilter

28 feb 2020, 18:26

Hallo allemaal,
even mezelf voorstellen, ik ben Johnie, 19 jaar en recent een Mini cooper s r53 uit 2004 gekocht.
Vandaag heb ik een luchtfilter van Ramair geïnstalleerd, reden is om beter het supercharger geluid te horen, maar helaas na het installeren hoor ik geen verschil, heb ik het misschien fout geïnstalleerd?

http://drive.google.com/folderview?id=1 ... yXx8bR-XCB

In de link is te zien hoe ik het heb geïnstalleerd.

 
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2205
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ramair luchtfilter

28 feb 2020, 19:03

Lijkt mij sterk dat je daarmee het geluid van de compressor luider kunt laten worden. Denk eerder dat het aanzuiggeluid andere geluiden gaat overstemmen.
Als 20er had ik ooit zo'n soort filter van Jamex op een Golf III cabrio, passagiers vroegen of we gingen opstijgen. Hilarische tijden :lol:
Ik zou eerder voor een JCW airbox gaan. Er staan online ook wel voorbeelden hoe je standaard box kunt ombouwen.

Verder adviseer ik het koelvloeistof expansievaatje te vervangen, zo te zien lekt het op de naad. 
En kwestie van smaak :wink:, ik zou de rode verf verwijderen van de afdekplaat van de intercooler.

Gefeliciteerd met je Mini en welkom hier op het forum. :icon_top:
 
 
 

 
johniesu123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2020, 22:40

Re: Ramair luchtfilter

28 feb 2020, 21:06

Ik begrijp het niet meer, hoezo word er op meerdere forums gesproken dat door de papieren filter te vervangen door een cold air intake, dat je dan de supercharger beter hoor? Is wat ik heb dan niet een cold air intake?
Laatst gewijzigd door johniesu123 op 29 feb 2020, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Ramair luchtfilter

29 feb 2020, 11:26

Na het installeren van een CAI gaat de inlaat zeker meer geluid geven.
Je hoort de supercharger bij vollast veel harder janken.

Ik had in het verleden een Alta-filter erop en toen schreeuwde die het uit. Heerlijk!

Wellicht heb je verkeerde verwachtingen, lekt jouw inlaatbuis ergens waardoor je al een hoop herrie had?
Doet de charger z'n werk wel? Want die moet janken als een dolle bij vol-gas
Maak een eens schot om je filter heen. Nu komt de warme lucht van de uitlaat ook bij het filter en dan gaat de motor knijpen. Misschien is dat het probleem. Probeer je originele filterbak om te bouwen of een goed stuk karton wil ook wel helpen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
johniesu123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2020, 22:40

Re: Ramair luchtfilter

29 feb 2020, 12:01

Bedankt voor de tip, op dit moment hoor ik de motor meer dan de supercharger, ik ga straks een schot om de filter doen, en eventueel de cowl mod toepassen. Ik laat u weten of het geluid beter is geworden of niet.
johniesu123
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2020, 22:40

Re: Ramair luchtfilter

29 feb 2020, 23:13

Vandaag het stuk plastic dat achter de filterbak zit opengemaakt door gaten er in te boren. Wat een groot verschil maakt deze cowl mod, nu hoor je de supercharger inderdaad veel beter. Voor een voorbeeld kun je de google drive link openen, daar staat een video met hoe het nu klinkt, zonder een kleinere pulley, alleen een cold air intake en de cowl mod. Voor andere die ook de cowl mod willen doen, pas op dat je de remleidingen achter die plaat niet raakt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Ramair luchtfilter

02 mar 2020, 07:18

Nooit geweten dat het een naam had, maar dit word idd al jaren gedaan zo
Staat het hele forum vol mee hier
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”