Uitlezen en foutcode wissen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MarcF
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2016, 17:31

Uitlezen en foutcode wissen

16 jun 2016, 15:19

Wie kan mij helpen om een foutcode te wissen bij de R50 Cooper Checkmate van mijn vriendin?

Liefst inde buurt van Zuidlaren/Groningen/Assen.

Alvast bedankt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Uitlezen en foutcode wissen

16 jun 2016, 21:05

Een foutcode wissen lijkt me sowieso niet een oplossing. Ik zou t probleem eerst oplossen. Anders heb je paar dagen later weer t zelfde feest :)

Je kan ook een OBD ELD 327 ding op ebay/marktplaats kopen + app downloaden en dan kan je t over 2 a 3 dagen zelf doen :)
Kost je totaal iets van €10! + alle andere ongein die je ermee kan ipv alleen storingen lezen en wissen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Uitlezen en foutcode wissen

17 jun 2016, 16:39

BMX schreef:Een foutcode wissen lijkt me sowieso niet een oplossing. Ik zou t probleem eerst oplossen. Anders heb je paar dagen later weer t zelfde feest :)

Je kan ook een OBD ELD 327 ding op ebay/marktplaats kopen + app downloaden en dan kan je t over 2 a 3 dagen zelf doen :)
Kost je totaal iets van €10! + alle andere ongein die je ermee kan ipv alleen storingen lezen en wissen
Goedendag, dit klinkt erg interessant, welk apps kun je daarvoor gebruiken voor een iphone? En kun je daar ook mee bepaalde functies in en uitschakelen?
Alvast bedankt voor de reacties, Gerrit
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Uitlezen en foutcode wissen

18 jun 2016, 09:11

gerrit1740 schreef:
BMX schreef:Een foutcode wissen lijkt me sowieso niet een oplossing. Ik zou t probleem eerst oplossen. Anders heb je paar dagen later weer t zelfde feest :)

Je kan ook een OBD ELM 327 ding op ebay/marktplaats kopen + app downloaden en dan kan je t over 2 a 3 dagen zelf doen :)
Kost je totaal iets van €10! + alle andere ongein die je ermee kan ipv alleen storingen lezen en wissen
Goedendag, dit klinkt erg interessant, welk apps kun je daarvoor gebruiken voor een iphone? En kun je daar ook mee bepaalde functies in en uitschakelen?
Alvast bedankt voor de reacties, Gerrit
Optie 1

Optie 2

Voor R56
Voor R56

Eventueel filmpjes nodig?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Meemzeh
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2019, 13:53

Re: Uitlezen en foutcode wissen

17 feb 2020, 13:38

Even een oud topic ophalen; weet iemand welk apparaatje ik nodig heb voor de R53? Werken deze apparaatjes met een app oid?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Uitlezen en foutcode wissen

17 feb 2020, 14:47

Tegenwoordig gebruiken de meeste een OBD-scanner icm een app op hun telefoon. Je hebt specifieke scanners/apps voor BMW/MINI zoals Carly, Bimmercode, Carista. De betere apps moet je voor betalen, vaak hebben ze wel free versions maar dan je meestal alleen uitlezen en niets coderen cq resetten.

Ik heb mijn adapters meestal bij https://www.OBD-partner.nl vandaan. Prima zaak, goede levering/garantie. Had ooit een Vgate scanner gekocht waar geen cd-tje bij zat (moest namens de beschrijving 1 bij zitten). Stuurde ze gewoon een compleet nieuwe scanner inclusief CD op. Op de meeste producten heb je 15-30 op zicht termijn, niet tevreden geld terug en 24 maanden garantie.

Ik heb nu voor mijn beide Coopers 2de generatie een Carly adapter en Carly app in gebruik, werkt perfect.
Hiernaast heb ik ooit hiervoor van iemand deze tool overgenomen omdat die ook met de 1ste generatie werkt: 

https://www.obd-partner.nl/bmw-mini-obd ... puter-t801

Voor de 3de generatie schijnt Bimmercode perfect te werken dus dat is nog een scanner die ik ooit ga aanschaffen inclusief de app.
Als je zoekt op Bimmercode vindt je genoeg informatie.

Als je op de OBD site kijkt kun je ook professioneler apparatuur aanschaffen, het is maar wat je wil uitgeven. Adapter + app zal je rond de 80-90€ zitten een beetje afhankelijk welke app en scanner je neemt (bommencode ligt weer iets hoger).

Prof.: https://www.obd-partner.nl/merkspecifie ... 0-bmw-mini

Genoeg keuzes maar bij twijfel gewoon even contact met hun zoeken, is een Nederlands bedrijf in Oud-Beijerland
OBD PARTNER
Aston Martinlaan 56
3261 NB OUD-BEIJERLAND
(Afhalen op afspraak)
0186-614670
[email protected]


Succes,

Milco





  
MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 feb 2020, 07:44

Re: Uitlezen en foutcode wissen

03 mar 2020, 21:32

Schroefie schreef:Tegenwoordig gebruiken de meeste een OBD-scanner icm een app op hun telefoon. Je hebt specifieke scanners/apps voor BMW/MINI zoals Carly, Bimmercode, Carista. De betere apps moet je voor betalen, vaak hebben ze wel free versions maar dan je meestal alleen uitlezen en niets coderen cq resetten.

Ik heb mijn adapters meestal bij https://www.OBD-partner.nl vandaan. Prima zaak, goede levering/garantie. Had ooit een Vgate scanner gekocht waar geen cd-tje bij zat (moest namens de beschrijving 1 bij zitten). Stuurde ze gewoon een compleet nieuwe scanner inclusief CD op. Op de meeste producten heb je 15-30 op zicht termijn, niet tevreden geld terug en 24 maanden garantie.

Ik heb nu voor mijn beide Coopers 2de generatie een Carly adapter en Carly app in gebruik, werkt perfect.
Hiernaast heb ik ooit hiervoor van iemand deze tool overgenomen omdat die ook met de 1ste generatie werkt: 

https://www.obd-partner.nl/bmw-mini-obd ... puter-t801

Voor de 3de generatie schijnt Bimmercode perfect te werken dus dat is nog een scanner die ik ooit ga aanschaffen inclusief de app.
Als je zoekt op Bimmercode vindt je genoeg informatie.

Als je op de OBD site kijkt kun je ook professioneler apparatuur aanschaffen, het is maar wat je wil uitgeven. Adapter + app zal je rond de 80-90€ zitten een beetje afhankelijk welke app en scanner je neemt (bommencode ligt weer iets hoger).

Prof.: https://www.obd-partner.nl/merkspecifie ... 0-bmw-mini

Genoeg keuzes maar bij twijfel gewoon even contact met hun zoeken, is een Nederlands bedrijf in Oud-Beijerland:OBD PARTNERAston Martinlaan 56
3261 NB OUD-BEIJERLAND
(Afhalen op afspraak)
0186-614670
[email protected]


Succes,

Milco





 
Hoi Milco,

Het lijkt mij ook handig om foutcodes te kunnen uitlezen van de auto. Ik heb er nog niet veel ervaring mee.

Welk setje zou je mij aanraden voor mijn R57 Cooper S? Mijn voorkeur gaat naar een adapter die contact maakt met mijn telefoon. Je had het over Carly?

Groetjes, Barbara


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Uitlezen en foutcode wissen

03 mar 2020, 22:58

Hoi Barbara,

check onderstaande pagina voor de Carly OBD adapter: https://app.mycarly.com/en/result/?c=NL ... NI&p=party
Je moet registreren om verder te komen of inlog middels FB. Kosten adapter 59,90€

Voor de Carly BMW and MINI In-app: 58,99€ (ik gebruik iPhone maar verwacht dat deze ook beschikbaar voor ANDROID, even de google play store checken) (zoeken op Carly voor BMW/MINI)

Werkt fantastisch, je kunt naast fouten uitlezen / resetten ook het 1 en ander coderen.

Je kunt ook voor Bimmercode gaan maar daarvoor is een goede adapter een stuk duurder, werkt daarnaast ook met een app (Bimmercode) op je mobiel.

Gr. Milco  
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 09:35

Ik heb sinds 2018 een Autolink AL619 uitlees en wis apparaat voor alle gangbare merken incl. BMW en Mini.
Je kunt er niet mee coderen.

Sinds een paar weken heb ik de Bimmercode geactiveerd op mijn Android gsm. Had ik al een tijd geleden gedownload maar nog nooit gebruikt, wegens gemis van een bluetooth adapter maar ik heb een OBDLink MX+ gekocht.
Het was allemaal even zoeken om alles werkend te krijgen maar het is te doen.
Uiteindelijk heb ik wel de betaalde versie van Bimmercode moeten kopen voor 35Euro. In eerste instantie dacht ik dat je pas moest betalen als je in het professionelere menu wilt gaan.
Maar dat blijkt niet te kloppen of ik heb iets over het hoofd gezien.
Zal wel zo zijn dat enkel uitlezen niets kost maar zodra je een instelling wilt coderen je moet betalen, min of meer logisch ook natuurlijk want ontwikkeling van de app zal ook geld kosten en er moet uiteindelijk verdiend worden.
Het werkt op Mini's vanaf 2008 of 2009 lees ik online.
Dus sowieso niet op de 1e Gen.
Tot nu toe heb ik enkel een foutmelding uitgezet. dwz. ik heb een rood led lampje in het mistlicht gemonteerd en omdat die minder stroom vraagt dan een gloeilampje denkt de auto dat het lampje stuk is.
Ik heb dan enkel de check control van de mistlamp uitgezet en voila storingsmelding is weg.
Moet dan wel met het ook controleren of mistlamp niet stuk is maar daar kan ik mee leven.

Zag ook dat je bv. kunt coderen dat het comfortknipperlicht 5 keer knippert ipv 3 keer. En zo zijn er nog meer mogelijkheden.
Of het bij de 2Gen. ook kan weet ik niet maar bij de 3Gen. kun je ook het start/stop systeem standaard op uit zetten.

Ik weet niet wat Carly meer kan dan Bimmercode?

De OBDLink MX+ heb ik bij een Nederlandse leverancier gekocht voor 139Euro, het kan goedkoper maar ik vertrouw dat allemaal niet zo.
Maar op de mijne staat ook Made in China haha.
Zonder de Bimmercode app kun je met deze adapter trouwens al veel (live)data van je auto zien. Je kunt hem ook gebruiken icm Harry's Laptimer om nog meer data te zien.

FF Googlen en/of op Youtube zoeken en je kunt veel info over alles vinden.
Gebruikersavatar
Ewout
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2020, 23:43

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 09:51

Vorig jaar de Veepeak OBDCheck BLE OBD2 voor BimmerCode voor m’n BMW gekocht was iets van 38€ via amazon. BimmerCode was ook iets van 37€. Blijkt ook op de mini te werken, dat was mooi. Foutmeldingen uitlezen en wissen is dacht ik niet mogelijk, het is meer voor het coderen van opties.

De Bluetooth OBD2 module blijkt ook prima met CarScanner app te werken, die gebruik ik om foutmeldingen te wissen en live data te bekijken.

Carly gebruik ik niet, ik vind dat zij een onsympathieke bedrijfsvoering hebben. Alleen degenen die lang geleden de app gekocht hebben kunnen deze blijven gebruiken. Nieuwe gebruikers moeten elk jaar betalen, vergeleken met BimmerCode nauwelijks interessanter.
FREUDE AM FAHREN
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 11:56

Ik heb als adapter de bluetooth obdlink mx+
https://obdwarenhuis.nl/obdlink-mx-blue ... os-android
Duur maar schijnt een van de betere te zijn.
Hiermee kun je al foutcodes uitlezen en wissen.

Wil je ook kunnen coderen dan moet je een app zoals Bimmercode, Carly enz. kopen.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 13:11

Sinds kort heb ik hier ook de OBDLink MX+ in huis. Bij die dongle komt er ook software (kun je downloaden), zowel voor de windows-laptop, als voor je mobiel/tablet. Via die OBDLink-software kun je de foutcodes uitlezen en eventueel resetten. Maar ook live waardes uitlezen die via OBD toegankelijk zijn. De dongle werkt met vele andere uitlees apps, zoals Torque of Dashcommander. Prima, maar wel kostbaar, stukje techniek.
Voor coderen heb ik Bimmercode gekocht. Mooi toegankelijke software. Zolang je uit de expert-modus blijft kan daar weinig mee verkeerd gaan. Vele malen eenvoudiger als NCS Expert of E-SYS.
 
 
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 14:20

Klopt Robert, ik ben ook blij met de combinatie van de obdlink mx+ en Bimmercode.
Het Autel AL619 diagnose en reset apparaat koste me ook al dik 200Euro in 2018 dus de prijs is relatief.
Met bovenstaande combinatie heb je veel leuke mogelijkheden die ik bij mooi en warmer weer wel eens op het gemakje ga testen en bekijken.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 21:07

Ewout schreef:
04 mar 2020, 09:51
Vorig jaar de Veepeak OBDCheck BLE OBD2 voor BimmerCode voor m’n BMW gekocht was iets van 38€ via amazon. BimmerCode was ook iets van 37€. Blijkt ook op de mini te werken, dat was mooi. Foutmeldingen uitlezen en wissen is dacht ik niet mogelijk, het is meer voor het coderen van opties.

De Bluetooth OBD2 module blijkt ook prima met CarScanner app te werken, die gebruik ik om foutmeldingen te wissen en live data te bekijken.

Carly gebruik ik niet, ik vind dat zij een onsympathieke bedrijfsvoering hebben. Alleen degenen die lang geleden de app gekocht hebben kunnen deze blijven gebruiken. Nieuwe gebruikers moeten elk jaar betalen, vergeleken met BimmerCode nauwelijks interessanter.

 
Dat wist ik niet, ik heb inderdaad destijds (mei 2018) de adapter en app aangeschaft en hoef inderdaad niet jaarlijks te betalen. Dan is misschien Bimmercode de betere optie, Barbara die erom vroeg moet als het goed is dan met Bimmercode ook vooruit kunnen.
 
MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 feb 2020, 07:44

Re: Uitlezen en foutcode wissen

04 mar 2020, 21:15

Ewout schreef:Vorig jaar de Veepeak OBDCheck BLE OBD2 voor BimmerCode voor m’n BMW gekocht was iets van 38€ via amazon. BimmerCode was ook iets van 37€. Blijkt ook op de mini te werken, dat was mooi. Foutmeldingen uitlezen en wissen is dacht ik niet mogelijk, het is meer voor het coderen van opties.

De Bluetooth OBD2 module blijkt ook prima met CarScanner app te werken, die gebruik ik om foutmeldingen te wissen en live data te bekijken.

Carly gebruik ik niet, ik vind dat zij een onsympathieke bedrijfsvoering hebben. Alleen degenen die lang geleden de app gekocht hebben kunnen deze blijven gebruiken. Nieuwe gebruikers moeten elk jaar betalen, vergeleken met BimmerCode nauwelijks interessanter.

Dus Ewout, als ik het goed begrijp, heb je kwa ‘hardware’ de Veepeak OBDCheck BLE OBD2 ‘stekker’.
Dan gebruik je de apps Bimmercode voor het aan en uitzetten van functies en coderen. En CarScanner voor je foutmeldingen en LiveData. Heb ik dat nu goed samengevat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”