Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Baastim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2020, 10:49

Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

11 apr 2020, 20:20

Hierbij mijn eerste hulpvraag. Vandaag ben ik samen met een vriend druk bezig geweest met mijn nieuwe r53 pre-facelift. We hebben de olie's vervangen, de motor geflusht, de batterij even doorgemeten en nog wat kleine dingetjes gedaan! Nou bleek tijdens onze inspectie dat de oliepijlstok beschadigd is en dat deze dus vervangen moet worden. Ik ben al druk op internet aan het zoeken maar daar vind ik ze tegen toch wel hele forse bedragen, 110-200 euro..
Zijn jullie bekend met sites die ze tegen een iets schappelijker tarief aanbieden? Of moet ik even bij de dealer informeren?
Ik las op dit forum al wel dat er verschil is tussen een pijlstok voor een cooper en een cooper S, ik ben opzoek naar een pijlstok voor de cooper S!

Ook deed mijn ruitsproeier vreemd. dit bleek te komen door 2 afgebroken clipjes. Ook deze wil ik graag vervangen! Iemand enig idee hoe dit onderdeel heet? En waar die eventueel te verkrijgen zijn? Ik heb een foto toegevoegd.

Alvast bedankt voor de hulp toppers!
Bijlagen
cooper klepje.jpeg
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

11 apr 2020, 20:50

Ik heb nog een olie peilstok van Cravenspeed, passend voor de R53. Deze is flexibel, goed afleesbaar en het stuk waar je aan moet trekken is rood gekleurd. Als je interesse heb of een foto wil kun je wel een pm sturen!
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

11 apr 2020, 23:05

Check de onderdelen site van Ekris, zie inlogcode op het forum. Dan kan je op type en/of kenteken zoeken, krijg je allemaal exploded vieuw tekeningen, kan je zo het juiste onderdeel vinden en bestellen uiteraard. Uiteraard met "Mini-vrienden" korting.
Baastim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2020, 10:49

Re: Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

12 apr 2020, 10:44

Bedankt voor de sneller reacties heren, @Buur ik heb je een PB gestuurd.
@vespaman, gevonden! thanks voor de tip!
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

12 apr 2020, 12:35

Baastim schreef:
12 apr 2020, 10:44
Bedankt voor de sneller reacties heren, @Buur ik heb je een PB gestuurd.
@vespaman, gevonden! thanks voor de tip!
Toppie,

Gebruik ze ook om dingen te zien hoe ze weer in elkaar moeten als iets uit elkaar is gehaald. Moet de ring er nu voor of achter etc. :lol:
Baastim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2020, 10:49

Re: Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

12 apr 2020, 18:16

Ik lees dat de olie pijlstok toch redelijk makkelijk breekt. Ik las dat een cravespeed olie pijlstok dit inderdaad kan voorkomen. Toch zijn die redelijk prijzig.. zijn er nog andere alternatieven?
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Opzoek naar olie peilstok en ruitenwisserkapje

13 apr 2020, 10:03

Al een universele onderdelensite geprobeerd? Kenteken intikken en je hebt de juiste “ imitatie “ onderdelen .peilstokken zijn er al vanaf zo n€10,=

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”