iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

10 mei 2020, 13:40

Dag allen, ik heb een Cooper s uit 2005 gekocht waar een originele iPod interface inzit, metalen kastje achter de radio, daar zit een kabeltje aan vast via een din-achtige connectie naar de bekende oudere brede stekker zoals iPhones tm versie 4 hadden.

Is daar nog iets mee te beginnen voor een nieuwere iphone? Andere kabel of is het zo simpel niet...

Of is er een nieuwer vervangend kastje? de bedrading en dergelijke is wel netjes gedaan namelijk. En opladen plus nummertjes skippen via de stuurbediening is ook wel handig. Ombouwen naar standaard aux input is eigenlijk een stapje achteruit. Hoewel ik dat kabeltje wel al had besteld.

Groet, Eduard
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

10 mei 2020, 14:07

Kan je geen adapter daar tussen zetten? Neem aan dat er nu een 30 pins connector voor de iPhone op zit? Heb ik ook gebruikt voor andere systemen die al wat ouder zijn.
Afbeelding
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

10 mei 2020, 19:16

Heb ik ook geprobeerd maar werkt niet. Radio ziet hem niet en hij laadt ook niet op. Ik denk dat het kastje wel echt 'praat' met de ipod. Vandaar dat ik twijfel of een ander kabeltje genoeg is. Misschien dat een origineel kabeltje wel werkt is mijn gedachte. Maar waarschijnlijk niet.

Maar misschien weet iemand hier het of er een soort update is ofzo...
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

10 mei 2020, 19:50

Doet hij het wel met een 30-pins device? iPod of iPhone?
De iPod interface moet ook als optie in de VO gezet zijn, In gecodeerd zijn zeg maar.

Er zijn overigens twee versies, voor Gen 1 bestaat dit maar ook voor GEN2. Daar word dan gebruik gemaakt van de MOST interface ( is de glasvezel)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

11 mei 2020, 19:22

ja oude iPad deed hij het.

Valt het makkelijk weg te halen? zodat ik de normale aux kan gebruiken?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

11 mei 2020, 20:19

Is het een officiële of een ali adapter. Daar zit namelijk ook best veel verschil tussen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

11 mei 2020, 22:30

Die kun je sowieso aansluiten. Zit op andere pennen van de radio. Je kunt een standaard aux plug aansluiten en evt de iPod interface loskoppelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

12 mei 2020, 19:19

Hij ziet er officieel uit. Mini en Apple logo's kloppen. Serienummers komen ook wel ongeveer overeen met andere die ik vind online voor zeg 300 euro.

Ik dacht dat ik al geprobeerd had om die aux erin te doen en de adapter ontkoppelen maar weet niet zeker. Zal het zo nog eens proberen.
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

14 mei 2020, 19:25

Getest, werkt niet als ik het kastje ontkoppel, en als ik de stekker uit de radio zelf haal dan werkt de radio ook niet meer, volgens mij gaat de voeding ook via het kastje. Of een aan/uit signaal oid.

Dus zal hem er dan toch vantussen moeten slopen. Iemand een idee hoe daar aan te beginnen? Er zullen wel wat draadjes direct doorgevoerd moeten worden maar ik weet niet exact welke...

Hier een foto die ik eerder heb gemaakt. Aan de onderzijde zie je de kabel die richting de adapter gaat.
IMG_1342c.jpg
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

21 mei 2020, 14:36

Zowel iPod als aux gaat zo niet lukken. En je hebt ook HK dus dat is ook lastig

Je kunt de iPod unit vervangen door een parrot mki9100 die je dan met de line out op de witte plug zet. Dan kun je via BT en usb telefoon en usb devices, via je radio en de HK installatie afspelen.

Zo heb ik dat in het verleden wel gedaan. (Heb het setje zelfs nog ergens liggen denk ik. )
Hier moet je wel handig voor zijn hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

23 mei 2020, 13:37

Thanks. Heb geen Harman Kardon hoor. Klinkt gewoon nog als een kartonnen doos :D

Maar de ipod mag er van mij vantussen. Alleen aux is prima. Als ik die draadjes doorverbind direct naar de radio, die uit de kabelboom komen en via de ipod stekkers naar de radio gaan, dan zou het toch veelal moeten kloppen?

En dan de aux er op de normale manier aan toevoegen dus.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

24 mei 2020, 14:13

Eduard schreef:
23 mei 2020, 13:37
Thanks. Heb geen Harman Kardon hoor. Klinkt gewoon nog als een kartonnen doos :D
Misschien is het wel Harman Karton..

Wat betreft je iPod aansluiting, bij mij deed hij het als ik die connector van apple erop aansloot.
dat was een officieel apple dingetje van 30 pins naar lightning en dat werkte perfect.

Mocht je de iPod aansluiting toch niet gebruiken dan gewoon ff via newtis.info de schema's opzoeken, alles aansluiten zoals het hoort en dan via de dealer de retrofit kit AUX kopen, is heel makkelijk in te bouwen en kost iets van €50 nieuw.
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

28 mei 2020, 20:21

Oh thanks, ik heb het geprobeerd maar geen officiele. Misschien scheelt dat nog inderdaad.

Maar kun je dan bijvoorbeeld spotify gebruiken? Ik had begrepen dat hij alleen de muziek kan spelen die in je itunes library staat.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

29 mei 2020, 15:53

Nee hoor ik kon ook muziek afspelen uit andere apps enige verschil is dat je wel alles via je iPod moet kiezen en je kunt niet terug of volgende gebruiken.
Eduard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2020, 08:50

Re: iPod Interface op nieuwere iPhone aansluiten?

30 mei 2020, 12:54

Officieel adaptertje gekocht via mp... verrek het werkt nog ook. Volgende en vorige ook! Alleen hij laadt niet op... dat is dan wel weer gek he. Doet mij denken dat dat misschien ergens in de kabel zit ofzo...

Terug naar “Interieur en audio”