MINI Connected kan voertuig niet registreren.

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
benjaminvdspek
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Zeeland
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2020, 23:25

MINI Connected kan voertuig niet registreren.

20 jun 2020, 21:23

Na recentelijk een nieuwe(ere) R57 MINI te hebben aangeschaft, leek het me interessant om MINI connected te installeren en te gebruiken.
Helaas kan de app mijn MINI niet toevoegen na het invoeren van de VIN; "Deze auto kan niet aan uw account worden gekoppeld".
Online lees ik over vele lotgenoten, maar helaas geen oplossing.
Is er hier iemand in geslaagd om MINI Connected te gebruiken, of is de app feitelijk onbruikbaar?

Verder is het onmogelijk om via Bluetooth of USB media af te spelen van een Galaxy S20. Werkt MINI enkel met Apple of doe ik iets onjuist?
Bedankt voor tips en adviezen.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

21 jun 2020, 10:24

2 maal geplaatst ?. Zag hem net ook al voorbijkomen....
benjaminvdspek
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Zeeland
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2020, 23:25

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

26 jun 2020, 13:47

Vespaman schreef:
21 jun 2020, 10:24
2 maal geplaatst ?. Zag hem net ook al voorbijkomen....
Sorry... had het bericht op de verkeerde plaats geplaatst en zie geen mogelijkheid het te wissen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

26 jun 2020, 14:24

Benjamin,

moet ook werken voor ANDROID maar dan wel minimaal versie 6 of hoger: https://play.google.com/store/apps/deta ... cted&hl=nl.

Ik heb een R55 Clubman van DEC 2011 en daar werkt het op icm iPHONE SE. Ik zou ook mijn werk Samsung S9 kunnen proberen maar ik gebruik het eigenlijk alleen icm iPhone. Als je MINI dus uitgevoerd is met MINI connected moet het werken.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

26 jun 2020, 15:47

Benjamin,

zojuist geprobeerd met de MINI connected app op de Samsung en ik kan wel inloggen op de app met mijn huidige MINIConnted gegevens maar ik kan niet het voertuig toevoegen. Het kan zijn dat ik op dit account al via mijn iPhone de auto gekoppeld heb en dat het daarom niet mogelijk is om het nogmaals te koppelen met de Android telefoon maar wel raar. Stel je veranderd van telefoon dan zou het niet mogelijk zijn om het op een andere telefoon te koppelen??

Het werkt niet altijd even goed heb ik gelezen maar icm met mijn iPhone werkt het prima.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

26 jun 2020, 20:21

Ik weet dat BMW/MINI een voorkeur heeft voor de iPhone. Zo heeft Apple onlangs ook aangekondigd dat de nieuwe BMW 5 serie als eerste gebruik kan maken (als optie) van de nieuwe sleutel functie in iOS 14. Het lijkt erop dat MINI ook de Android app minder goed heeft ontwikkeld en bijwerkt zoals ze wel doen met de iPhone app(s).
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

26 jun 2020, 20:32

:slapen Ook ik heb gedoe gehad om het op 2 telefoons te installeren. Nu is het wel gelukt en doet hij het nog steeds. Wel zelfde e-mailadres en zelfde wachtwoord gebruiken.
Doet het nu al 2 weken goed. Kunnen nu alle twee de app gebruiken. Beiden op een Samsung, een S9 en een S10
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

27 jun 2020, 13:01

Op de Android ook al vrij vaak gedoe gehad. Voertuig niet te registreren. E-mailtje naar de support gestuurd, en netjes reactie terug ontvangen. Registreren kon toen weer wel. Later na een update van de app, zelfde gedoe. Dag later ineens weer kunnen registreren. 't Is helaas niet helemaal de kwaliteit die je zou verwachten bij MINI Connected. Ik zou de optie in ieder geval niet meer specifiek aankopen in een volgende MINI. Niet voor de connectie met de app, wellicht om andere redenen. 't Is teveel gedoe, en te weinig toegevoegde functionaliteit.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

06 aug 2020, 15:41

De opvolger van de MINI Connected App is nu beschikbaar. De nieuwe App heeft de naam MINI App en is te downloaden voor iOS en Android via de twee onderstaande links:

Apple iOS (iPhone): klik hier
Google Android: klik hier (vanaf Android versie 6)
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Vod
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 jul 2020, 14:24

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

06 aug 2020, 19:33

Ik heb de nieuwste app er ook op gezet en hij werkt prima.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: MINI Connected kan voertuig niet registreren.

06 aug 2020, 20:57

De nieuwste app werkt alleen wel voor de MINI's die vanaf maart 2018 (F serie LCi) zijn gebouwd.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)

Terug naar “Interieur en audio”