Ouderdom of kilometers???

Vanaf 2014
Fredd1972
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2020, 20:21

Ouderdom of kilometers???

28 jun 2020, 20:38

Hey allen,

Dochter is de deur uit en mijn vrouw en ikzelf willen de overstap maken van een gezinswagen naar een mini, model ONE of COOPER, vijfdeurs, benzine!
Daar we nog niet helemaal zeker zijn of we zo'n klein wagentje al of niet TE klein vinden in praktisch gebruik, opteren we ervoor om eerst een recent tweedehands wagentje te kopen.
Dit weekend zijn we gaan kijken naar een MINI dealer en die had (ondermeer):

Mini ONE vijfdeurs 2019: € 18.000 en een MINI COOPER 2016: € 16.000.
Beiden hebben 20.000Km (!)
De Mini ONE van 2019 heeft de standaarduitrusting (wat zeer mooi is) terwijl de Mini COOPER van 2016 een lederen uitrusting heeft met dubbel panoramisch dak etc...
DUS de COOPER is een stuk beter uitgerust met dezelfde kilometers maar is tegelijkertijd een stukje 'ouder'...
Zijn beiden zeer toffe machientjes!

Wat raden jullie ons aan?

Bedankt!!

Fred
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Ouderdom of kilometers???

28 jun 2020, 20:56

Ik denk dat het heel persoonlijk is ,wil je luxe en vermogen Neem de Cooper .ben je van de club van 90 en geef je niet zo om een auto en let je vooral op de kosten neem je de one .
Nu weet ik niet precies of er ook nog verschil in model en motor zit tussen 2016 & 2019
Fredd1972
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2020, 20:21

Re: Ouderdom of kilometers???

28 jun 2020, 22:54

Bedankt Peter.
Wat bedoel je precies met kosten? Doordat de COOPER enkele jaren ouder is of omdat het net een COOPER is (verbruik,...)?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ouderdom of kilometers???

29 jun 2020, 07:22

Welkom op het forum. Enne, je post onder de R50-53-series, maar gezien de bouwjaren heb je het over de F56-serie. :mrgreen: :mrgreen: Maar goed...
De F56 Cooper heeft meer vermogen dan de F56 One, mogelijk rijd je daardoor ietsje duurder in verbruik. Maar een Cooper die lekker in de uitrusting zit, daar is toch niks mis mee?! OK, 3 jaar ouder, maar wel lederen bekleding. En ik vermoed dat als ie dat heeft, dat er ook nog wel andere goodies op die MINI zitten, denk aan o.a. LED-verlichting, HarmanKardon-audio, Navi, maat velgen, dat soort zaken. Dus je zult wat meer in de optielijst moeten duiken om echt het verschil te beoordelen. 3 jaar jonger en maar 2000 euro verschil in vraagprijs, dat vind ik weinig; dan verwacht ik best veel verschil in de uitvoering van de MINI.
Oh, en je typt dat je specifiek naar 5-deurs zoekt. Is dat omdat je dat gewend bent? Of omdat dat model je meer aanspreekt? Heb je al geprobeerd om via de achterdeur in te stappen? Persoonlijk vind ik die achterdeur net te klein. En door dat achterdeur(tje), heb je een kleinere voordeur.
En verder is het vooral je eigen smaak en wensen naleven natuurlijk! Succes met de zoektocht naar een mooie MINI. :icon_top:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ouderdom of kilometers???

29 jun 2020, 16:32

Fred,

zoals Robert al aangaf zit je in de verkeerde rubriek dus ik zal hem zo even naar de 3de generatie MINI rubriek verplaatsen.

Bij een MINI heb je 2 zaken, rijbeleving en uitvoering/opties. Ik denk dat de Cooper net wat meer rijbeleving geeft dan een ONE en als de uitvoering/opties je daarbij ook nog meer aanspreken dan zou voor mij de keuze op de Cooper vallen. De kilometer stand is bij beide laag dus daar kun je nog een hele tijd mee vooruit. Ik zou met beide proefrijden, dan kun je zelf ervaren wat het verschil in rijbeleving is.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Ouderdom of kilometers???

29 jun 2020, 18:30

Fredd1972 schreef:
28 jun 2020, 22:54
Bedankt Peter.
Wat bedoel je precies met kosten? Doordat de COOPER enkele jaren ouder is of omdat het net een COOPER is (verbruik,...)?
De cooper zal een wat hoger verbruik hebben,Maar dat hangt van je rijstijl af ,maar ook duurder zijn qua verzekering door de opties en hogere nieuwwaarde mits je hem all risk verzekerd .en waarschijnlijk is de cooper wat zwaarder en dus meer wegenbelasting maar dit verschilt per provincie.
Wat ook mee kan tellen is dat de one pas 1 jaar oud is en er dus nog 1 jaar fabrieks garantie op zit,bij de cooper zul je het met de 3-6 Maanden of geen garantie moeten doen.
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Ouderdom of kilometers???

30 jun 2020, 12:39

Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt en wat de wensen zijn maar ik zou even bij Auto Vreman in Zevenaar kijken.

Daar staan momenteel 2 hele leuke te koop.

Die van mij komt daar ook vandaan (nee, ik krijg geen provisie) en kan zeggen dat ik er nog steeds geen spijt van heb. Iets meer geld uit gegeven maar deze Cooper had op moment van verkoop dan ook maar iets meer dan 8000 km gereden.

Afgeladen met opties, automaat en een verbruik van 5.7 gemiddeld (1 op 17,5) en daar zitten ritjes over de Duitse grens bij waar de snelheid gauw naar de 2xx gaat.
Mini Countryman JCW All4 F1

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”