Led knipperlichten in pre facelift F56 koplampen

Gebruikersavatar
Maik1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2020, 12:25

Led knipperlichten in pre facelift F56 koplampen

30 jun 2020, 21:19

Ik heb gezocht op het forum maar niet gevonden.
Als ik het goed zie heb ik gewone gloeilampjes in de voorste knipperlichten van mijn pre facelift F56 (met led koplampen). Is het mogelijk om daar aftermarket led-lampjes in te zetten? En krijg je dan canbus foutmeldingen en is dat dan eventueel uit te programmeren met VCDS of iets dergelijks? Ik vind die "langzame" knipperlichtjes maar niets, dus ik zou ze graag uitwisselen voor iets flitsenders :wink:
F56 Mini Cooper S King’s Cross - Opel Speedster 2.2 SC stage 2 - Skoda Kodiaq
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Led knipperlichten in pre facelift F56 koplampen

30 jun 2020, 22:57

De meeste gloeilampen kun je door LED vervangen. In plaats van coderen, of programmeren, kun je ook CANBUS LED's erin zetten. Die hebben een ingebouwde weerstand ter voorkoming van foutmeldingen.
Als ik het goed gevonden heb, zou in de F56 knipperlicht in de koplamp de lampjes met fitting PWY24W zitten. Dus als je CANBUS LED's kan vinden met diezelfde fitting, is het gewoon plug and play.
Gebruikersavatar
Maik1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2020, 12:25

Re: Led knipperlichten in pre facelift F56 koplampen

01 jul 2020, 13:48

Bedankt voor de reaktie Robert. Ik heb canbus ledlampjes weleens in mijn vorige VW Up gezet (DRL), maar ik kon mij herinneren dat die wel een stukje groter waren dan de standaard lampjes. Ik heb geen idee hoeveel ruimte er in de knipperlichtunit zit en of zo’n canbus ledlampje dus wel past. Heeft iemand hier op het forum al eens canbus led knipperlichtjes geplaatst misschien?
F56 Mini Cooper S King’s Cross - Opel Speedster 2.2 SC stage 2 - Skoda Kodiaq

Terug naar “Exterieur”