Cruise control 6de versnelling werkt niet.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Cruise control 6de versnelling werkt niet.

10 aug 2020, 11:09

Goedendag

Ik heb een kort tijdje geleden de versnellingsbak van mijn mini cooper cabrio laten vervangen van een 5-bak (getrag) naar een 6-bak uit een pre facelift cooper S. Heb alles laten uitvoeren door Schols auto's en ben super tevreden! Veel meer plezier en ook wel iets zuiniger.

Het enige wat me is opgevallen dit weekend bij een langere rit, is dat de cruise control niet werkt in de 6de versnelling.
Al de andere versnellingen doet die het prima, maar bij de 6de springt het lampje aan. Wanneer je een tweede keer tikt voor de snelheid aan te duiden neemt die niks over.
Misschien iemand die weet of dit gewoon programmeerbaar is of dat ik de cruise control module moet laten vervangen.
Ik heb nog niet naar schols gebeld, wou dit even hier vragen voordat ik hun bel. (kost me geld vanuit België...)
768
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Cruise control 6de versnelling werkt niet.

10 aug 2020, 18:01

Ik zou het even moeten checken voor de zekerheid maar er staat mij iets bij dat je in de mini kunt coderen of hij een 5bak of 6bak heeft mogelijk dat dit ervoor zorgt dat hij het in de 6e versnelling niet doet
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Cruise control 6de versnelling werkt niet.

11 aug 2020, 09:50

Je kunt toch ook gewoon een mailtje sturen naar schols, Dat is “gratis “ die weet heus nog wel wie je bent :wink: zo n bak verbouwen kost een paar centen .maar je gooit er een paar centen tegen aan om de bak te veranderen / repareren en een telefoontje kost geld?
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Cruise control 6de versnelling werkt niet.

12 aug 2020, 00:48

Ik werk zelf ook graag aan de auto, een bak vervangen is voor mij een job te groot dus heb ik dat laten doen. Kost inderdaad wat centen, maar bij de vervangen ook een grote check laten doen op de motor toen die eruit was. Dus hopelijk kan deze weer wat jaren mee.

Mail antwoorden ze niet vaak op, dus dat is inderdaad de volgende stap. Wil zien of het zelf te doen is of niet.
768
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Cruise control 6de versnelling werkt niet.

14 aug 2020, 11:48

Waarom zelf doen? Hun hebben die bak gemonteerd en jij hebt er voor betaald ( neem ik aan :lol: ) dus je mag redelijker wijs verwachten dat alles wat er mee te maken heeft naar behoren functioneert, als je er zelf aan gaat klooien vervalt waarschijnlijk je aanspraak op garantie .
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Cruise control 6de versnelling werkt niet.

14 aug 2020, 16:42

Yannick,

je kunt ook een WhatsApp berichtje sturen of het contact formulier van de site gebruiken. Reageert ie altijd binnen 24 uur op. Het 06 nummer is zijn werktelefoon die hij alleen leest/beantwoordt gedurende openingstijden, is niet zijn privé telefoon.

Ik verwacht niet dat dit bewust vergeten is, even contact zoeken en als het een kwestie van coderen is dan verwacht ik niet dat Martijn daar moeilijk over gaat doen.

Succes

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”