hulp bij meerdere motormanagement codes mini cooper S R56

De 2e generatie vanaf 2006
RicardoL.44
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2019, 17:05

hulp bij meerdere motormanagement codes mini cooper S R56

12 sep 2020, 20:31

goedenavond forum leden,

ik had zojuist V-power racing 100 octane getankt waarna ik een stuk door heb getrapt op de autobahn, met zo'n 200km per uur sprong mijn motormanagement aan op oranje en viel het vermogen gedeeltelijk weg, auto aan de kant gezet OBD2 er aan gehangen en de volgende foutcodes gekregen;
P0592: thermostat heater control circuit/open
P0302: cylinder 2 misfire detected
P2097: catalyst fuel trim system too rich Bank 1

vervolgend even de bobine van cylinder 2 verwisseld met cylinder 3 en stukje gereden waarna de melding kwam "cylinder 3 misfire detected'

nu zou het alleen de bobine kunnen zijn die stuk is maar ik heb geen idee wat de andere foutcodes beteken, zijn dit foutcodes die ook omhoog komen wanneer een cylinder een misfire heeft of zijn hier nog andere problemen aan de hand ?

Ik hoor het graag of jullie hier toevallig wat meer van weten.

Groetjes Ricardo :D
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: hulp bij meerdere motormanagement codes mini cooper S R56

13 sep 2020, 14:14

Ricardo,

die andere kunnen zo maar het gevolg zijn van een niet goed functionerende bobine dus ik zou de bobine vervangen en de errors resetten en kijken of ze terug komen. Die P2097 zou omdat cilinder 2 geen volledige verbranding heeft dat de lambda sensor (1ste) in de uitlaat gassen een te rijk mengsel meet en daar melding van maken. Dus eerst oorzaak, kapotte bobine oplossen, resetten OBD errors en dan vandaar verder kijken welke actief blijven cq terug komen.

Tip, ik heb in elke MINi er standaard 1 spare liggen want is een bekend kwaaltje wat in de zoveel tijd een keer voorkomt dus dan handig om er altijd 1 bij te hebben.

Milco

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”