Olie peilstok

marco_pas
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2020, 08:53

Olie peilstok

04 aug 2020, 17:40

Iemand deze peilstok al eens besteld en onder de loep gehouden?

https://nl.aliexpress.com/item/40009224 ... hweb201603_

Deze lijkt bijzonder veel op de Cravenspeed die ik er in heb zitten. Heel benieuwd of we nu getild worden door Cravenspeed of niet.
AlisCooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2020, 19:24

Re: Olie peilstok

06 aug 2020, 09:14

Besteld! Ik ga kijken of het wat is. Is wel belangrijk dat hij de juiste level laat zien anders heb je er niks aan, maar ik wil wel proberen.
OEM peilstok is inderdaad lastig iets aan af te lezen maar het gaat wel.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Olie peilstok

06 aug 2020, 21:53

Werkt perfect, exact hetzelfde als de cravenspeed .je moet hem alleen even op maat maken vd oude / originele .maar 10x beter af te lezen. :icon_top:
marco_pas
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2020, 08:53

Re: Olie peilstok

12 aug 2020, 20:34

Bedankt voor de feedback! Ik heb de Cravenspeed, maar voor de leden die dat echt te duur vinden, zou dit dus een alternatief kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Olie peilstok

15 aug 2020, 13:29

Ik had de originele cravenspeed maar heb hem toch weer verwijderd en de originele terug geplaatst. Aflezen van de originele icm een stukje keuken papier of lichte poetsdoek is geen probleem, vond het aflezen met de cravenspeed geen verbetering tov de originele.hiernaast vond ik het nadeel van de cravenspeed dat het een veer is, die dus kan uitrekken en zo op den duur een verkeerde weergave kan opleveren.
AlisCooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2020, 19:24

Re: Olie peilstok

19 aug 2020, 16:06

Ik heb de Alibaba oliepeilstok ook binnen. Meteen op maat gemaakt en gebruikt. Werkt ok, maar zoals hierboven ook verteld lukt het ook wel met de originele peilstok. Moet wel zeggen dat het lastig aflezen is, je moet heel goed kijken, maar ja. Dus ik heb de originele ook weer teruggeplaatst; het is te doen.

Zag wel meteen dat de olie bijgevuld moest worden; inmiddels 2,5 liter bijgedaan! Hoe ken dat?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Olie peilstok

19 aug 2020, 21:37

Tussen MIN en MAX op je peilstok is 1 liter. Als je 2,5 liter moest bijvullen wil dat zeggen dat er ongeveer 1,5 -2 liter nog in zat en dan moet er totaal geen olie op de peilstok zichtbaar zijn geweest!!

Weet je zeker dat je er niet teveel ingedaan hebt? Zo niet dan verbruikt je MINI olie en dan kan maar is de vraag wanneer je voor het laatst olie gepeild hebt en hoe je dat hebt gedaan.

Ik doe dat altijd s'ochtends, dan is de olie goed terug gelopen in het carter en heb je de beste indicatie hoeveel olie er in zit.
AlisCooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2020, 19:24

Re: Olie peilstok

23 aug 2020, 19:15

Er was idd ook bijna geen olie zichtbaar alleen het puntje was nog nat onderaan de peilstok.
Ik peil het nu vaker en ga kijken hoe snel het peil dan zakt. Ik weet uiteraard niet of ze voor mij bij de afleverbeurt wel netjes vervangen en helemaal gevuld hebben, aangezien zij ook wellicht niet goed hebben kunnen aflezen aan de peilstok.

Ik ga nog wel op zoek naar mogelijke lekkage oorzaken en plekken zoals de carterventilatie en turboslangen. Hopelijk ligt de oorzaak daar ipv de motor zelf. Ik heb geen blauwe of zwarte rook bij stationair en dan gas in. Hopelijk is dat goed nieuws.
Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

Re: Olie peilstok

13 sep 2020, 15:13

Ik had er ook moeite mee met het orgineel qua aflezen (tevens is er het gevaar dat het einde van het orgineel afbreekt en dan ben je verder van huis.) Persoonlijk vond ik 74 euro best veel (Cravenspeed), maar ben erg blij dat ik het heb. Zeker als je vaak je olie controleerd zoals met de R56 S Cooper wel slim is >)
NEVER SAY DIE (haai)
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Olie peilstok

13 sep 2020, 20:00

Best veel? Pure diefstal :oops: die van Ali is identiek en werkt prima en van oprekken geen last hij komt nergens vast te zitten en mocht hij een x uitrekken Heb je dat snel genoeg gezien en bestel je een nieuwe kost een drol.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Olie peilstok

18 sep 2020, 20:06

Peter koster schreef: Best veel? Pure diefstal :oops: die van Ali is identiek en werkt prima en van oprekken geen last hij komt nergens vast te zitten en mocht hij een x uitrekken Heb je dat snel genoeg gezien en bestel je een nieuwe kost een drol.

Bijzondere drollen heb jij dan... >)
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Olie peilstok

18 sep 2020, 22:56

Zal ik er een paar opsturen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Olie peilstok

19 sep 2020, 22:50

Laten we de postbode maar sparen, vind je niet? 8)

Maar je heb gelijk, de prijzen op alie en andere Chinese sites zijn bizar laag... De lage verzendkosten komen door Europees beleid omdat China een ontwikkelingsland is heb ik weleens gehoord.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Olie peilstok

20 sep 2020, 20:42

Economisch gezien betaal je voor het product een super prijs voor hun maatstaven .
De producten komen vaak uit dezelfde fabriek als de Originele ,of die firma nou 10.000 peilstokken maakt of er nog 1000 meer maakt maar dan zonder het logo wat er op moet er moet gewoon een volle dag geproduceerd worden
Laatst nog Carbon stuurschiltjes besteld voor 35,= :lol: past perfect en super mooi en ik hoef geen jcw logo
Gebruikersavatar
MINI-B&W
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2020, 11:46

Re: Olie peilstok

08 okt 2020, 16:13

Ik heb de peilstok ook in huis - ik vind dat deze behoorlijk 'rekbaar' is? Ik durf hem eigenlijk niet zo goed te plaatsen.. Hoe zijn de ervaringen verder hier?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”