Voorstellen

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
figlio del commesso
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vught
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:37

Voorstellen

04 aug 2022, 13:53

Hoi,

Even voorstellen, lees hier al even mee. Ik was eigenlijk op zoek naar een R53, maar liep tegen een R50 aan.
Sinds een maandje ben ik in het bezit van een oudje: een Cooper uit 2003. Ik ben woonachtig in Brabant, werkzaam als zelfstandige.
De Cooper is aangeschaft voor heel weinig. Op zich ook niet gek, verlopen APK, onduidelijke historie, km stand waarbij meestal de versnellingsbak aan het overlijden slaat, import in 2009 uit Duitsland, alle seinen op rood normaliter. Maar vanwege de lage aanschaf durf ik het wel aan, en hij zag er zo leuk uit...
Om te zien is hij nog heel netjes. Blauwe lak in goede staat met maar hele lichte gebruikssporen. Ook interieur is heel netjes. Zit best ruim in de opties: half lederen interieur, climate control, stoelverwarming, de juiste 17" velgen (2 met merkbanden, 2 met Alibaba banden), schuifdak. En het mooie is dat alles het ook nog doet.
De mini is de 3e auto van ons, dus echt voor erbij. Ik heb hem op de zaak gekocht, kosten dus zakelijk en BTW aftrekbaar.
Als eerste laten keuren, vrij gemakkelijk goedgekeurd na aanpassing lichtbeeld en een nieuw lampje.
Daarna groot onderhoud laten doen bij de dorpsgarage laten doen, het onderhoud van de afgelopen 5 jaar was erg onduidelijk. Met nieuwe filters, bougies, bougiekabels, remvloeistof, draagarmrubbers (wielen zwiepten echt alle kanten uit), Airco-onderhoud etc kunnen we er hopelijk een jaartje tegen.
Autootje rijd erg goed, ook qua wegligging erg stabiel. Met 116 pk is het geen strepentreker maar je kunt best aardig met het verkeer mee. Echt zuinig is hij echter niet. Gemiddeld 1 op 13 (combinatie snelweg en stadsverkeer). Dat lijkt wel met de opgaves overeen te komen, maar valt me wat tegen. Zal wel komen door de 5-bak.
Enige defect is nu nog een brandend airbaglampje. Kabels onder stoelen zijn al nagelopen, maar dat was het niet. Volgende week kijkt de garage er nog eens naar, wellicht dat een vervangende airbag module soelaas biedt. Uitlezen wees in elk geval die kant op.
Plannen zijn verder alleen om qua muziek iets aan upgrading te doen. Nu zit er een Boost-CD in. Iets met bluetooth zou wel lekker zijn. Dus misschien zo'n module op de Aux-poort of een 3rd party 1-din radio erin. Ik zie wel.

Voor nu in elk geval er lekker mee rijden en hier meelezen en tips en trick opdoen.
Bijlagen
Mini2.jpg
Mini1.jpg
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Voorstellen

04 aug 2022, 14:09

JEEJ, nog een mini in Brabant :)
Waar in Brabant is deze mooie blauwe te spotten?

Radio ben ik ook aan het zoeken, ik denk dat het een 1 din systeem word met een scherm wat dan ervoor staat en wat groter is, met android er op.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
figlio del commesso
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vught
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:37

Re: Voorstellen

04 aug 2022, 14:44

Vlak onder Den Bosch.
Android radio’s heb ik ook naar gekeken. Heb in mijn e91 die ik dagelijks rij ook zo’n Android ding ingebouwd op de plek van het originele scherm. Dat ziet er wel mooi uit. Voor de eerste serie new -mini’s heb je eigenlijk niet iets dergelijks.
Nadeel van die 1Din dingen is dat het scherm zo klein is. En ziet er ook een beetje goedkoop/aftermarket uit. Die klapschermen vraag ik me af hoe dat past voor de KM teller. Dekt dan precies brandstof en temp meter af. En de radio ligt ook wat dieper, is het scherm dan we goed te lezen omdat het wat rechter omhoog steekt ?
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Voorstellen

05 aug 2022, 09:28

De radio die ik op het oog heb is een 1 din, maar het scherm zit wat verder naar voren en is te verstellen (en is dus groter)
Zoiets:
https://nl.aliexpress.com/item/10050043 ... oKUm7YJxUZ

of

https://nl.aliexpress.com/item/10050038 ... DaMtxCwDZK

dit zou zelfs ook kunnen, maar dat is maar een 5 inch scherm:
https://nl.aliexpress.com/item/10050044 ... nTzDiaLjyQ

Wij hebben het chrono pack, dus kan best een stukje voor de middenklok komen, maar moet niet te veel zijn. Dit ga ik iig opmeten.
Binnenkort bestel ik er 1, zal dit via het forum laten weten hoe het past/werkt :)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Voorstellen

06 aug 2022, 10:08

Ziet er uit als een leuke uitdaging. Verwacht dat je zelfs zonder veel problemen de 5” kan monteren.

Ben benieuwd en succes
Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Voorstellen

06 aug 2022, 10:54

5inch is klein hoor. Ik ga voor groter
Ga morgen even goed meten wat ik kwijt kan en dan ga ik een radio uitzoeken iig
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Voorstellen

11 aug 2022, 09:17

Ik heb wat metingen gedaan, en het wordt wel een uitdaging iets te vinden wat past, en niet de hoofdprijs kost.....
De joying headunits zijn erg prijzig (400 euro met een cameratje erbij bijvoorbeeld).
Ik ben samen met iemand die ik ken en handelt in android units, aan het zoeken naar passende alternatieven.
Mijn wens was ook een fysieke volume knop (draaiding) te hebben overigens.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
figlio del commesso
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vught
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:37

Voorstellen

18 aug 2022, 20:20

Ik heb ook wat zitten meten, maar iets netjes passends is er eigenlijk niet. Veel van die dingen passen qua uiterlijk ook niet echt bij mini. Tenzij je je complete kilometerteller vervangt voor een Android radio. Die zijn best prijzig, en ik vind ze ook niet bijzonder fraai. Vandaag maar zo’n AliExpress BT dongle aan de aux gehangen. Werkt eigenlijk buitengewoon goed, ook handsfree bellen. Installatie is uitermate simpel, het is alleen wel steeds een gefriemel om de radio er uit te krijgen zeg. En volume van AUX op 5 zetten, anders is het volume verschil met de radio noga groot.
Enige is dat ik het nogmaals moet losmaken, aangezien ik de BT module aan de permanente 12v gehangen heb en dus bij afsluiten van de auto nog steeds verbinding heb. Hopelijk trekt dat ding m’n accu niet leeg :-)
Morgen maar eens alles weer loshalen en op zoek naar de geschakelde 12V.

Verder gewoon lekker mee gereden. Grote onderhoudsbeurt is gedaan, incl bougies, bougiekabels, filters etc, airco laten reinigen en bijvullen, airbagmodule vervangen door eentje van de sloop (lampje brandde volgens APK rapporten al 4 jaar), draagarmrubbers onder vervangen (wiel ging nogal naar voren en achter) en een stofhoes. Rijdt weer lekker strak nu.

M’n vrouw wil ermee op vakantie naar Frankrijk ipv met de BMW 3 serie. Ik weet nog niet of ik dat ook wil, er zit een 5 bak in en dan maak je best wat toeren (dus herrie) als je op de snelweg zit. En echt zuinig is hij ook niet.
Aangezien de fietsen mee gaan en ik waarschijnlijk aan het kortste eind trek, vandaag bij Rameder een trekhaak besteld. Die zijn voor een R50 inmiddels best lastig te vinden en niet goedkoop. Ook die gaat er het weekend onder en dan zijn we voorlopig (hopelijk) even klaar. Eerst maar even lekker er mee rijden.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen

18 aug 2022, 20:44

Goed bezig! :icon_top:
Wens jullie alvast een mooie vakantie. :rijden :wink:
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Voorstellen

20 aug 2022, 12:39

Ik ben nu aan t kijken voor deze:

€ 132,79 30%OFF | 5Inch Android Radio Speler Voor 1Din Auto 12V 24V Vrachtwagen Gps Navigatie Met Carplay Android Auto Rds bluetooth Auto Universele Radio
https://a.aliexpress.com/_mqHRc8G

Wel de 12v octacore met meeste werkgeheugen. Dan start hij ook aardig snel op

Scherm is wel "maar" 5 inch, maar dat is op zich goed genoeg voor t geld

Dat past denk ik prima maar ik krijg nog de maten van hoe veel t scherm boven en onder uitsteekt.

De hele middenklok vervangen ga ik niet doen want we hebben de chrono pack en die meters enzo wil ik laten zitten.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
figlio del commesso
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vught
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:37

Re: Voorstellen

20 aug 2022, 21:27

Ik vind 265 euro voor een 5” 800x480 scherm best duur. 5” is echt klein hè. De meeste telefoons zijn al 6” of groter. Als je hem dan ook nog landscape legt, is de playlist van Spotify al moeilijk af te lezen terwijl je rijdt. Ik speur nog even verder, voorlopig doe ik het met de stock-radio met een BT module.
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Voorstellen

20 aug 2022, 22:51

Als je de verkoper een bericht stuurt krijg je een link waar hij net 200 kost, verzonden vanuit spanje.

Ik denk dat het best bruikbaar is, heb lang telefoons gebruikt als navi van dat formaat...

Maar als ik meer maten heb ga ik even kijken.


Een veel groter scherm kun je niet kwijt denk ik.
Die joying van 6.8 inch is volgens mij het grootste zonder dat hij buiten de middenconsole komt.....
Of je moet dus die pakken die de middenklok vervangt.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Show your ride”