Frankie's HB R52 S, Maxi Mini erbij!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Frankie's HB R52 S, Maxi Mini erbij!

08 jun 2024, 09:55

Leuk dat jullie nog steeds genieten van de cabrio en in de Eifel is het heerlijk toeren.

Hebben jullie de Countryman nog? Goede ervaringen daarmee?

Hopelijk is de luchtlekkage van de band van de cabrio met een nieuw ventiel opgelost
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

08 jun 2024, 10:02

Berthil schreef:
07 jun 2024, 12:12
En, lek gevonden? :)
Hey Berthil :D

Lang geleden dat ik hier iets van je heb vernomen. Hopelijk alles goed met jou?!
Door jou ben ik Mini gaan rijden. :wink: In 2011 of 2012 ben ik eens in jouw circuit Mini meegereden op de Nürburgring en dat was een geweldige ervaring.
In 2013 heb ik een R53 GP gekocht waar ik veel plezier van heb gehad.
Jouw Mini was nog gaver maar ook extremer, heb je die nog?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 jun 2024, 12:52

Hoi Niek. Ik kan mij nog herinneren dat ik je heb meegenomen en heb daarna nog foto's van je GP op de Ring gezien, top :icon_top:
De Ring MINI heb ik nog maar moet een nieuwe krukas in, die is zo hard door de bocht gegaan dat de krukas even geen olie heeft gehad :)

Ik heb de 3 Show Your Ride topics van mijn MINI's gevonden, zal daar een kleine update plaatsen. Helaas zijn daar alle foto's weg omdat bij overgaan van de oude website naar deze website de nieuwe eigenaren niet de Gallery foto's hebben mee genomen.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2025, 10:52

Lek gevonden, was corrosie op de velgrand. Is afgeschuurd en behandeld. Geen lek meer :)

Vrijdag de MINI weggebracht voor een nieuwe APK en beurtje. Bleek de uitlaatdemper niet meer gasdicht. Plaatje erop lassen was ook al een gepasseerd station :mrgreen:

Afbeelding

3100km mee gereden afgelopen jaar, niet superveel maar is ook wel eens minder geweest.

Na 9 jaar begint het toch wel een beetje te kriebelen voor iets nieuwers. F57 JCW kijk ik nu met een schuin oog naar. Maar ja, graag een handbak en dat is nog niet zo eenvoudig. Ook wil ik niet nieuwere dan 2018 ivm opf geneuzel (al weet ik niet precies vanaf wanneer die op de JCW zit). En gaat nieuwer niet te veel ten koste van het rijplezier? Toch wel beetje verslaafd aan de compressor gier...

Genoeg om over na te denken.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

08 dec 2025, 16:41

Hmmm, dat is een doorzichtdemper... Zal ook wel wat meer geluid hebben gemaakt. En na 9 jaar kan er inderdaad wel eens meer onderhoud nodig zijn, dan verwacht. Is er een nieuwe demper onder gekomen? Was een mooie kans trouwens om er een JCW-uitlaat onder te hangen. :D
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2025, 16:57

Nieuwe demper, links en rechts zijn tegenwoordig los te verkrijgen dus kost ook niet de wereld. Ik heb de "one ball mod" dus JCW is niet nodig 🤣.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2025, 17:00

Auto zelf is trouwens al 20 jaar oud, dus mag wat aan mankeren.

Terug naar “Show your ride”

Onze sponsors