MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

22 sep 2019, 21:28

mbvandenberg schreef:22-09-2019 Foto's Amsterdam

Vandaag einde middag gelukkig nog even tijd gevonden om de Clubman te wassen en ergens naar toe te rijden om wat foto's te maken. Bijgaand het resultaat. Geen inspirerende omgeving maar wilde gewoon even foto's hebben van de remmenset in redelijk daglicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Clubman op het parkeerdek van een winkelcentrum

Ben heel blij met hoe de Clubman er momenteel bij staat. Uiteraard kan ik nog wel 100 mods bedenken maar als het hier bij zou blijven ben ik ook dik tevreden.
Hopelijk snel een keer echt mooie foto's laten maken door iemand met een goede camera en die er verstand van heeft.

Cheers,
M.
Staat er echt heel mooi bij zo AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
Daniel_S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2019, 11:43

Staat er netjes bij. Jaloers op de remmenset. Erg dik. Zoals je al aangeeft is een mini nooit ‘af’. Maar totaalplaatje is erg mooi!
Afbeelding
Baseman
NMC Staff
NMC Staff

23 sep 2019, 14:52

Een mega dikke en über gave modificatie Maurice, dit staat de clubman heel erg mooi.
Naast dat het mooi voor de ogen is, zul je het ongetwijfeld ook in het remvermogen merken :rijden

Keep on modding :mrgreen:
Groet Jos

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
mbvandenberg
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

23 sep 2019, 21:06

pboy_00701 schreef: Staat er echt heel mooi bij zo AfbeeldingAfbeelding
Dank je wel Patrick! Afbeelding
Afbeelding
Maurice: MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
mbvandenberg
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

23 sep 2019, 21:08

Daniel_S schreef:Staat er netjes bij. Jaloers op de remmenset. Erg dik. Zoals je al aangeeft is een mini nooit ‘af’. Maar totaalplaatje is erg mooi!
Thanks voor de complimenten Daniël!
Afbeelding
mbvandenberg
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

23 sep 2019, 21:11

Baseman schreef:Een mega dikke en über gave modificatie Maurice, dit staat de clubman heel erg mooi.
Naast dat het mooi voor de ogen is, zul je het ongetwijfeld ook in het remvermogen merken :rijden

Keep on modding :mrgreen:
Weer bedankt voor je enthousiaste reactie Jos! Leuk van je te horen en waardeer ik enorm! Afbeelding

Ben de remmen voorzichtig aan het inrijden. Tot op heden nog geen echt verschil gemerkt maar komt vast wel.
Afbeelding
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 sep 2019, 08:52

Ziet er goed uit! Staat lekker op dat zwart :icon_top:
mbvandenberg
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

28 sep 2019, 10:49

MiniG043 schreef:
26 sep 2019, 08:52
Ziet er goed uit! Staat lekker op dat zwart :icon_top:
Dank je wel Glenn! :icon_top: Ben zelf benieuwd hoe het gaat staan met de winterset, dat zijn zwarte 17" R112 velgen.
Afbeelding
mbvandenberg
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

10 nov 2019, 20:28

10-11-2019 Update

Tijdje geleden dat ik iets gepost heb dus even een update. Afgelopen periode weer lekker veel gelezen over MINI’s en heb mij verder verdiept in wat upgrades die in mijn hoofd blijven zitten. Hierover een andere keer meer. Eerst was het weer tijd om de winterset te plaatsen. Het wisselen van de setjes doe ik altijd zelf, op mijn gemakje en lekker droog in de garage.

Het enige deel wat ik er vervelend aan vindt is dat ik elke keer bang ben dat de Clubman van de krik valt en er schade ontstaat. De krikblokken van MINI (BMW gebruikt dezelfde) hebben in mijn ogen een vreemde vorm die slecht aansluit op mijn krik waardoor het een onstabiel geheel wordt. Blijkbaar vonden meer mensen dit want het merk Powerflex heeft hier een oplossing voor gemaakt: de Powerflex jacking point adapter. Deze adapter lijnt door zijn contravorm uit met de originele krikblokken. Vervolgens je krik plaatsen en klaar is Kees.

Afbeelding
Powerflex jacking point adapter

Afbeelding
adapter in gebruik

Dit was de eerste keer dat ik de adapter heb gebruikt (besteld via Minispeed, volgende dag in huis) en ik zou niet meer anders willen. Voor die paar euro’s plaats je de MINI met een hoop meer ontspanning op de krik.
Foto’s van de Clubman op zijn wintersloffen volgen snel. De R112 velgen zijn qua ontwerp veel opener dan de zomerset dus de JCW remmen komen echt mooi naar voren.

Iets anders: het valt mij al een tijdje op dat de kunststof wielbogen en de side skirts niet meer egaal zwart zijn. Net als de krikblokken is ook dit een bekend MINI (auto’s algemeen) fenomeen want zie veel posts op Facebook voorbij komen met dit euvel. De suggesties die worden gedaan om dit te verhelpen variëren van het insmeren met pindakaas tot het kopen van dure goedjes. De kosten lopen dus behoorlijk uiteen maar de levensduur. Zelf pak ik zaken het liefst 1x goed aan, wat misschien betekent dat het wat duurder is maar ook goed is en blijft. Na e.e.a. gelezen te hebben kwam ik op het product van Gtechniq uit, de ‘C4 permanent trim restorer’. Eigenlijk zijn de reviews onverdeeld positief met een levensduur van +/- 2 jaar.

Afbeelding
Gtechniq C4 permanent trim retorer

Mijn neef heeft een Renault Twingo en had hetzelfde probleem. Ik heb hem dit product geadviseerd, zonder het zelf eerst geprobeerd te hebben. Hij is buitengewoon enthousiast over het spul. Hij is als volgt te werk gegaan: het kunststof eerst goed schoonmaken, dan het goedje aanbrengen met een pad, op laten drogen en dan uitsmeren met een doek. Hij heeft het er nu enkele weken op zitten en het ziet er nog steeds goed uit.
Waar ik zelf niet van houdt is als het kunststof gaat glimmen. Zo is hij ook niet uit de fabriek gekomen. Liefst diep zwart en een matte afwerking. Ondertussen heb ik het spul ook aangeschaft. Nu nog even een moment vinden om het aan te brengen. Ben heel benieuwd naar het resultaat en hoe lang het blijft zitten.

Volgende keer meer over de upgrades die in mijn hoofd zitten. Vorige week nog wat foto’s genomen net voordat ik de winterset ging plaatsen. Hieronder het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Next!

Groeten,
Maurice
Afbeelding
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!

11 nov 2019, 13:57

Net na dat je dacht dat er geen nettere Clubman R55 rondreed dan de jouwe.. maak je de jouwe gewoon meer af.
Chapeau Maurice! Knap en wat een mod.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff

11 nov 2019, 15:26

Heel erg mooi zoals hij er nu bij staat.

Terug naar “Show your ride”