Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

Mini trilt/hobbelt bij 60 km/u

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Plaats reactie
oranjepeper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:53

13 mei 2018, 13:34

Hallo, ik zat al even te zoeken tussen de bestaande topics maar plaats toch maar even mijn vraag hier. Ik heb een tijdje geleden nieuwe draagarmen voor laten monteren op mijn R52 cabrio uit 2005, na afkeur van de draagarm rubbers bij de APK.
Niet gelijk erna maar wat later viel me op dat de Mini wat trilt/hobbelt met name bij 60km/uur maar ook bij lagere en hogere snelheden. Niet vreselijk maar toch storend. Inmiddels alle wielen laten balanceren maar dat heeft het niet verholpen. Meer mensen hier last van gehad? Tips?
Alvast dank!
Gebruikersavatar
Daniel_S
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26
Locatie: Odijk

13 mei 2018, 14:55

Is alles ook uitgelijnd? Wellicht dat het daarin zit?
Afbeelding
oranjepeper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:53

14 mei 2018, 12:31

Hey Daniel, heb hem niet laten uitlijnen nog omdat ik begreep dat trillingen meestal door onbalans in de wielen komt. Nu lees ik ook dat homokineet, wiellagers, aandrijfas etc. een grote rol kunnen spelen. Garage maar weer eens goed naar laten kijken :-)
Gebruikersavatar
Daniel_S
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 936
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26
Locatie: Odijk

14 mei 2018, 17:06

Idd. Niet alleen de wielen veroorzaken trillingen. Hoop dat het hiermee opgelost is/wordt
Afbeelding
Minicannon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2017, 23:49

21 mei 2018, 23:06

Heb er ook last van gehad van ongeveer hetzelfde probleem, bij mij was het toen een homokineet (gedeelte van aandrijfas) die defect was. gaf erg veel schokken vooral op hogere snelheden en boven de 3000 RPM. hoop dat dit je helpt
oranjepeper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:53

22 mei 2018, 15:00

Hey dank je, het is eigenlijk met name het geval rond de 60 km/u. In mindere mate met hogere snelheden of hoge toeren.

Wat wel een ander probleem is, is dat het op laten komen van de koppeling in de eerste versnelling erg gevoelig/schokkerig is wanneer de motor warmer is, dus niet aan het begin van een rit als de motor nog koel is, maar later in een rit, bijvoorbeeld optrekken bij stoplicht. De auto schokt dan in zijn geheel, alsof een motorsteun niet goed vastzit oid. Zal misschien met de koppelingsplaten te maken hebben?
Gebruikersavatar
Buur
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

22 mei 2018, 15:09

Is het 1 schok of meerdere achter elkaar met optrekken vanuit stilstand?
oranjepeper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:53

22 mei 2018, 17:10

Meerdere schokken of 'bokken' achter elkaar.. wanneer ik hem heel subtiel (langzaam) laat opkomen met voldoende gas schokt hij niet..

en het is niet dat ik niet kan rijden zeg maar ;-)
Plaats reactie

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”