Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

Budget tuning

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Plaats reactie
GroteGeert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2018, 11:48

17 aug 2018, 18:54

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum.
Ik had mezelf al even voorgesteld in de desbetreffende rubriek.

Het volgende.
Hoe kan ik mijn Mini budget vriendelijk naar een zo’n 240 pk krijgen?
Ik heb geen idee wat hij nu heeft.
- 15% pulley
- works IC
- BPM air intake
- works uitlaat of misschien alleen de sierstukken ( geen idee)

Wat moet ik doen om meer vermogen te krijgen. Uiteraard met een budget.

Spruitstuk?
17% pulley?
IC?

Ik ben heel benieuwd naar jullie advies.
En uiteraard als je iets te verkopen hebt, wat helpt om mijn doel te bereiken, hoor ik het graag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Destynx
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2016, 16:10
Locatie: Velserbroek

17 aug 2018, 19:04

Welkom op het forum!

Om naar 240pk te gaan moet je toch wel een flink budget hebben. 250pk is maximaal zonder de compressor te vervangen door een turbo of een efficiëntere compressor. Ik heb ongeveer 220pk en daarvoor is het volgende gebeurd:
17% pulley
GRS Intercooler
GTT CAI
Catcams 469 nokkenas
550cc injectoren
Decat op standaard spruitstuk
Bytetronic tune om alles af te stellen.

Hierna kan je een andere kop nemen om naar 240-250pk te gaan, maar daarvoor ben je zo’n 1500-2000 kwijt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
GroteGeert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2018, 11:48

17 aug 2018, 21:14

Destynx schreef:
17 aug 2018, 19:04
Welkom op het forum!

Om naar 240pk te gaan moet je toch wel een flink budget hebben. 250pk is maximaal zonder de compressor te vervangen door een turbo of een efficiëntere compressor. Ik heb ongeveer 220pk en daarvoor is het volgende gebeurd:
17% pulley
GRS Intercooler
GTT CAI
Catcams 469 nokkenas
550cc injectoren
Decat op standaard spruitstuk
Bytetronic tune om alles af te stellen.

Hierna kan je een andere kop nemen om naar 240-250pk te gaan, maar daarvoor ben je zo’n 1500-2000 kwijt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oei klinkt als een duur verhaal.
Hoeveel pk zou ik nu hebben?
Een ander spuitstuk. Wat geeft dat?
Plaats reactie

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”