Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

Mijn R53 14-01 booskijkers

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
QVS
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

07 dec 2018, 10:50

78Ray schreef:
Sanderz schreef:
QVS schreef:
05 dec 2018, 08:01
Veel mooier idd!

Het ziet gewoon raar uit als alles al zwart is, en opeens hier en daar een beetje chrome.

Heb je eerst de hele koplamp helemaal afgeplakt voordat je ging plastidippen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Idd eerst netjes afgeplakt, de ringen schijnen ook los te kunnen maar het afplakken ging netjes dus heb ze niet losgehaald.

Voor de handgrepen liggen ook zwarte covers klaar, maar de weersomstandigheden zijn te slecht om ze nu te monteren.
Afbeelding

Ringen kunnen er inderdaad vanaf. Plastidip blijft op de ringen prima zitten, ik vond het zelf alleen te ruw. Voor onze zwarte Cooper had ik ze daarna met 1k autolak gespoten, dat was er zo af. Nu voor beide mini’s 2k lak gebruikt, benieuwd of dat blijft zitten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat is het verschil tussen 1k en 2k lak?

Is zeker dat de ene 1000 lak deeltjes spuit, en de andere 2000??

Sanderz
One wheel wonder
One wheel wonder

07 dec 2018, 21:05

Er zat 1k op, ze waren niet eens geschuurd. Trok met de afplaktape de lak er gewoon vanaf. Ik wilde plastidip eens proberen, was voor mij voor het eerst.
2003 R53
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 dec 2018, 00:51

QVS schreef:
78Ray schreef:
Sanderz schreef: Idd eerst netjes afgeplakt, de ringen schijnen ook los te kunnen maar het afplakken ging netjes dus heb ze niet losgehaald.

Voor de handgrepen liggen ook zwarte covers klaar, maar de weersomstandigheden zijn te slecht om ze nu te monteren.
Afbeelding

Ringen kunnen er inderdaad vanaf. Plastidip blijft op de ringen prima zitten, ik vond het zelf alleen te ruw. Voor onze zwarte Cooper had ik ze daarna met 1k autolak gespoten, dat was er zo af. Nu voor beide mini’s 2k lak gebruikt, benieuwd of dat blijft zitten

Wat is het verschil tussen 1k en 2k lak?

Is zeker dat de ene 1000 lak deeltjes spuit, en de andere 2000??

1 component of 2 componentenlak. 2k lak is twee componenten, de lak en een harder

[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr][/align]
Sanderz
One wheel wonder
One wheel wonder

05 jan 2019, 20:26

Auto vandaag weggebracht naar Ben van Leeuwen voor diagnose, ik hoop dat ze het op kunnen lossen.
2003 R53
Sanderz
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jan 2019, 23:57

Probleem is opgelost. Hij rijdt weer goed. Hele grote blij.
AfbeeldingBroken valvespring by Sander Zuurbier, on Flickr
2003 R53
harmless85
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

10 jan 2019, 09:07

fijn hoor als zo een kopzorg opgelost is! nu lekker rijden!
niekcarfreak
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2019, 12:10

Gelukkig opgelost voordat hele motor stuk draait. :icon_top:
Nu lekker rijden :rijden
Sanderz
One wheel wonder
One wheel wonder

14 jan 2019, 15:58

Vandaag tussen de buien door onderstaande stickers geplakt, niet iedereen zal het mooi vinden maar ik vind het tof.

AfbeeldingMad by Sander Zuurbier, on Flickr
2003 R53
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jan 2019, 16:56

Prima toch? Ik dacht even dat je deze had geplaatst... :mrgreen:

Afbeelding
Sanderz
One wheel wonder
One wheel wonder

14 jan 2019, 17:01

MartijnGizmo schreef:
14 jan 2019, 16:56
Prima toch? Ik dacht even dat je deze had geplaatst... :mrgreen:

Afbeelding
Haha nooit van mij leven!! :lachuh
2003 R53
QVS
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

14 jan 2019, 17:05

Ik vind de stickers zeker wat hebben!

Sanderz
One wheel wonder
One wheel wonder

18 jan 2019, 10:20

QVS schreef:
14 jan 2019, 17:05
Ik vind de stickers zeker wat hebben!

Ik ook en aangezien de motorkap vaak genoeg open gaat bij een r53 :O

Binnenkort naar Davy toe om een verlagingsset op te halen.
2003 R53
Plaats reactie

Terug naar “Show your ride”