Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

MINI Cooper S R53, JCW trim

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Gesloten
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1657
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

19 nov 2018, 09:09

Bijna 8 jaar lang ben ik de trotse bezitter van deze prachtige MINI. Ik heb er intens van genoten, maar voor mij is het tijd voor iets nieuws en dat maakt dat deze MINI mag wisselen van eigenaar.

Deze MINI Cooper S stamt uit oktober 2004 en behoort hiermee tot het type “facelift R53”, volgens velen de meest pure MINI qua beleving vanwege het kart-achtige stuurgedrag en de motor met supercharger in plaats van turbo.
Het is een van origine Nederlandse auto; nieuw geleverd door MINI Smudde Enschede, waar de auto ook in onderhoud is gebleven toen deze in het bezit was van de 1e en 2e eigenaar.
Op 11 maart 2011 kocht ik de MINI van de 2e eigenaar, een echte liefhebber die de auto altijd keurig onderhield.

Af-fabriek is deze MINI behoorlijk rijk uitgerust. Het is een Chili-uitvoering en beschikt over de volgende fabrieksopties:

- ABS
- Airbags
- Alarmsysteem klasse 3
- Automatic Stability Control + Tractiecontrole (ASC+t)
- Bekleding half-leder
- Boordcomputer
- Chrome line interieur
- Centrale vergrendeling (met afstandsbediening)
- Climate control
- Cruise control
- Dak in contrastrerende kleur (Aspen White)
- Dashboard kastje (gekoeld)
- Dashboard panelen in wagenkleur (Hyper Blue)
- Elektrische ramen
- Elektrische verstelbare, inklapbare en verwarmde buitenspiegels in contrasterende kleur (Aspen White)
- Lichtpakket
- Metallic lak: Hyper Blue
- Multifunctioneel 3-spaaks stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Sportonderstel
- Xenonverlichting
- Zwarte hemelbekleding

Een echte MINIac houdt van modificeren en ik ben daarop geen uitzondering. Deze MINI is gemodificeerd op gebied van interieur, exterieur en techniek met als eindresultaat zowel show als go.

Modificaties
Exterieur
- Achterwisser delete
- Antenne van Peugeot 607
- Cooper Spoiler
- Cupra R Front Splitter
- JCW Aero grill
- JCW Aero sideskirts
- JCW Aero voorbumper met luchtinlaten
- JCW GP achterbumper (inserts en GP trim)
- LED stadslichten
- MINI flatblade ruitenwissers
- Orranje G-wing met spoiler-blad in Aspen White
- US Side Markers (achter rood, voor wit)
- Xenon 6000K lampen

Interieur
- Aquamist dashboard guage
- Dashboard kastje bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
- Dashtop bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
- Dension Gateway iPod interface
- Howerton Engineering Boot-Tank (t.b.v. water/methanol injectie)
- LED verlichting interieur
- Mattenset velours met blauwe bies

Onderstel
- Aluminium draagarmen achterzijde (R56)
- AP Suspension schroefset (ontwikkeld door KW Suspension)
- BMW Z4-M hoofdremcilinder
- MINI R97 flame spoke wielen i.c.m. Bridgestone Blizzak LM-25 banden (205-45-17)
- R56 achterremmen
- Superflex en Powerflex polyurethaan bussen (draagarmen voorzijde, stabilisatorstang voorzijde en stuurhuis)

Motor en aandrijflijn
Vermogen / koppel: 243 pk / 282 nm
- 82 graden thermostaat
- Aquamist HFS4 water/methanolinjectie
- Bosch 550cc injectoren
- Catcam 1302469 nokkenas
- Dave F. Hybrid Airbox
- Detroit Tuned Bypass valve
- Helix koppelingsplaat, geveerd uitgevoerd
- JD Engineering custom remap
- KAVS -17% supercharger pulley
- Milltek uitlaatsysteem vanaf de katalysator
- Pre-cat delete uitlaatspruitstuk
- Quaife ATB mechanisch sperdifferentieel
- TTV single mass racevliegwiel (5,6 kg)
- Setrab oliekoeler

Sinds ik de MINI bezit is ze tot in de puntjes verzorgd, op het maniakale af. Ze slaapt altijd in een verwarmde garage en komt alleen naar buiten bij mooi weer. In de auto is nooit gerookt.
De MINI heeft nu 155.402 km ervaring. Laat je niet ontmoedigen door deze km-stand of door het gegeven dat deze MINI al wat op leeftijd is. Door TLC in het extreme verkeert ze in topstaat en rijdt, ruikt en oogt ze vrijwel als nieuw, zowel van binnen als van buiten. Detailing is een van mijn hobby’s en ik heb er een sport van gemaakt om de auto in nieuwstaat te houden. Lichte steenslag op de motorkap en de voorbumper zijn nagenoeg de enige zichtbare gebruikerssporen. De auto heeft nooit schade gehad.

MINI-specialist Auto Spenkelink verzorgt het onderhoud. Ze heeft frequenter en intensiever onderhoud gehad dan MINI zelf voorschrijft. Grote kostenposten zoals het vervangen van de koppeling zijn allemaal recent gebeurd. Op korte termijn zijn er geen onderhoudskosten te verwachten. Eerstvolgende beurt is pas nodig over 22.200 km of mei 2020.
Het reguliere onderhoudsboekje is m.i. te summier, dus ik heb een document aangemaakt waarin iedere vorm van onderhoud en modificatie is bijgehouden inclusief vermelding van datum en km-stand. Uiteraard is het reguliere onderhoudsboekje wel gewoon ingevuld en afgestempeld. Verder zijn de facturen verzameld in een map welke ter inzage aanwezig is.

Prijs: EUR 8.695
Ik reageer niet op biedingen; onderhandelen over de prijs gebeurt alleen naast de auto.
Inruil is niet mogelijk.

Interesse? Bel of stuur me een berichtje. Ik vertel je er graag meer over en nodig je van harte uit om deze MINI te beleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brightness op 19 nov 2018, 09:09, 5 keer totaal gewijzigd.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1657
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

08 dec 2018, 15:09

In prijs verlaagd van EUR 8950 naar 8695.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
Wingman
Berichten: 1633
Lid geworden op: 02 jan 2014, 19:12
Locatie: Veghel

09 dec 2018, 01:20

En nu maar hopen dat ik een dikke prijs win in de oudejaar staatsloterij of de postcode loterij.
Ik snap niet dat deze nog niet verkocht is, blijft een beauty.
Gebruikersavatar
QVS
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09 dec 2018, 08:58

Ik heb deze post gedeelt met want vrienden. Wie weet wat er gebeurd.

Maar ik vraag me af, wat wordt dan de vervanger van deze auto voor jou?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1657
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

09 dec 2018, 10:23

Dank mannen!

@QVS: de opvolger wordt een Porsche.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09 dec 2018, 10:32

Brightness schreef:Dank mannen!

@QVS: de opvolger wordt een Porsche.
Dat is een mooie opvolger. Maar dat betekend dat je het forum ook gaat verlaten dan.

Wordt het een 911? Een boxer?
Neem aan wel een race monstertje, zo te zien hoe je mini eerst was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1657
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

09 dec 2018, 10:39

Ik ga de NewMiniClub niet verlaten. We hebben hier nog een R50 Park Lane staan, dus die kan mooi mee naar meetings of ritten.

Tzt volgt er meer info over de opvolger.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1657
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

29 dec 2018, 17:22

De MINI is verkocht. Dit topic kan dicht.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Verkocht/gevonden”