Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

Aankooptips Cooper S / 2e generatie

Plaats reactie
rajd
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2015, 23:39

13 jan 2019, 12:31

Wij zijn aan het kijken voor een Cooper S - grote kans dat we voor de serie gaan die vanaf 2007 geproduceerd zijn. Hebben jullie wat tips waarop te letten bij de aanschaf van een dergelijke auto? Wat zijn bekende zwakke plekken van deze serie of van de Cooper S in z'n algemeen? Alle tips zijn welkom, bedankt!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 24837
Lid geworden op: 28 dec 2006, 18:48
Locatie: Deventer

13 jan 2019, 12:35

Gebruik de zoekfunctie even en je zult alles vinden



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
rajd
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2015, 23:39

13 jan 2019, 22:03

Inmiddels heb ik heel wat gelezen over deze serie. Ik twijfel nogal wat te doen - we zijn geïnteresseerd geraakt in een Cooper S uit 2007 (dus een N14-gebaseerde Cooper). Ik snap nog niet zo goed of ik die auto's beter maar links kan laten liggen of dat het toch een ok-aanschaf kan zijn, zo lang bepaalde zaken uitgevoerd zijn (ik lees dingen over recalls etc.). Is er een manier om daar achter te komen, bijv. o.b.v. de NAP (de auto waar we interesse in hebben komt van origine bij Ekris vandaan en is dus 100% Nederlands).
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 229
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

14 jan 2019, 00:42

Bij een Mini dealer kunnen ze de sleutel uitlezen wat betreft onderhoudshistorie, alleen het dealer onderhoud uiteraard. Uitgevoerde recalls staan daar ook in geregistreerd.
Stel je er niet te veel van voor hoor; recalls zijn dingen zoals een nadraaipompje om de turbo te koelen na uitzetten van de motor, en dingen als een hitteschildje voor de olie-aanvoerleiding van de turbo.

Het hele distributiekettingverhaal is in Europa nooit een recall geweest. Er zijn onder coulance wel de nodige kettingen vervangen, en zelfs hele motorblokken, maar dat blijkt dan wel uit het uitlezen van de sleutel.

Een N14 kan gewoon veel aan kapot, en sommige onderdelen gaan ook gewoon kapot. Delen als hogedrukbrandstofpomp, thermostaathuis, bobines en kettingspanners moet je zien als slijtageonderdelen.
Van de distributieketting en kettingspanner, kleppendeksel en vanosventielen zijn een aantal versies, waarbij de nieuwsten echt wel verbeterd zijn qua ontwerp.

Koolstofafzetting op de inlaatkleppen is een gevolg van de directe brandstofinjectie, waar meerdere merken als VW ook last van hebben. Is vrij goedkoop te reinigen maar valt ook onder onderhoud eigenlijk.

Klepsteelafdichtingen / klepgeleiders en zuigerveren zijn zwakke punten van de N14, en kunnen leiden tot extreem olieverbruik. Hoeft niet natuurlijk. Te testen met een compressietest of cilinderlektest. Dit zou bij de N18 verbeterd moeten zijn.

Mijn advies: doorsparen voor een N18, of een goede garantie afspreken voor als je een N14 koopt (met expliciet genoemd bovenstaande zaken).
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Plaats reactie

Terug naar “MINI-talk”