Pagina 1 van 7

Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 04 sep 2012, 21:50
door Daveke
update 28-12-17: Sticky is weggehaald, dus zal wel niet meer belangrijk zijn

Geplaatst: 04 sep 2012, 21:50
door Daveke
Ik zal het geheel tzt wel even verder aanpassen en aanvullen, dit was momenteel even het beste wat eruit kwam :)

Geplaatst: 04 sep 2012, 22:44
door Cannuccia
Wow :wat:
Het kost even wat tijd, maar het scheelt je uiteindelijk weer veel uitleg in losse topics.

Goed bezig! :icon_top:

Geplaatst: 04 sep 2012, 22:52
door Shag
Prima uitleg Davy, altijd nuttig deze info en handig bij elkaar zo.

Geplaatst: 05 sep 2012, 02:20
door Raymond
Betreft de IC kwam ik ook tot dezelfde conclusie. Dat het weinig uitmaakt tussen de oem en de JCW / GRS IC's.

Verder een puike uitleg weer, zo'n samenvattig is idd stukken handiger dan iedere keer weer delen hiervan uit te leggen.
(Voor mij ook handig, vraag ik niet altijd hetzelfde. )

:icon_top:

Geplaatst: 05 sep 2012, 07:38
door Hayward
Top Daveke,

Het begon al wat te dagen in het oosten maar nu wordt het licht :D

Geplaatst: 05 sep 2012, 08:49
door Cannuccia
:lol: haha, mooi gezegd

Geplaatst: 05 sep 2012, 10:31
door dqs23
Kijk, nu kan ik eindelijk beginnen met speelgoed bestelen. :dansen

prima uitleg, mijn dank is groot :-))

Geplaatst: 05 sep 2012, 15:26
door GreyCooperS
Goed geregeld ouwe :lol:

En thx Berhil voor de Sticky!

Geplaatst: 05 sep 2012, 20:38
door Chill-es
Respect hoor Davy :-))
Heb je ook enig idee hoe heet de olie mag worden voOrdat het gevaarlijk wordt. Ik heb het dan over de temp die af te lezen is op een olietempmeter. Dan weet je nl ook wanneer je een oliekoeler nodig hebt.

Geplaatst: 05 sep 2012, 20:45
door Daveke
Mijn eigen olie komt niet boven de 90 uit bij flinke stukken blazen, ik gok zo (net zoals KVS) dat boven de 100 graden uitkomen niet wenselijk is.

Geplaatst: 05 sep 2012, 20:46
door BMX
bij 130 graden verbrand olie.. onder de 90-110 bij vollast is ideaal toch?

Geplaatst: 05 sep 2012, 20:48
door Daveke
Ik vind 110 al best hoog hoor.. Als ik zie hoe hard ik mn best moet doen om de olie boven de 90 graden te stoken, dan denk ik dat ie 100 graden niet leuk vindt

Geplaatst: 05 sep 2012, 20:50
door Chill-es
Mijne is standaard 100 en bij warme dagen of sprintjes richting 110. Spelen op binnenwegen of autobahn 120 en circuit na 15 min 130 graden...

Gebruik Castrol Edge 0W40