Probleem met vermogen Minicooper S Works 192pk
Geplaatst: 13 apr 2022, 20:08
Hallo ben nieuw hier op het forum.
Help wat moet ik doen ?
Heb een mini cooper suit 2003 chilli s JCW heb er voor 6 jaar geleden een nieuwe motor in laten zetten deze heeft nu 120000 km op de teller staan.
Om bij het begin te beginnen motor had geen vermogen meer. zo als op het forum gelezen, kijken naar de bijpass klep . inderdaad veer gebroken nieuwe klep besteld bij van beek gekozen voor een detroit klep.
Deze gemonteerd en ja hoor het vermogen was er weer vooral onder in trok wer als voorheen .s"avond naar huis .even over de duitse autobaan en gas erop bij 190 km niets meer hield in. en gingen allerlei lampjes branden.lampje van verslechtering emissie waarden en het lampje van asc+t dynamiese stabiliteits controlle ging samen branden .
Dan auto aan de kant gezet motor uit en op nieuw gestart alleen lampje van de emissie waarden brande nog deze ging even later weer uit. gaf gas en trok door tot 5000 toeren lampjes weer aan.
volgende morgen auto naar de garage gebracht en gezegd dat de motor inhield bij 190 km en dan geen vermogen meer had . auto 5 weken in de garage .nieuwe sensoren en zo voort .nieuwe labdasondes en de uitlaat gelast daarbij een orginele bij pass klep er ingezet wat de detroit klep was te zwaar in de veer zij men.
de mini af gelopen vrijdag terug gekregen moest voor apk rij er mee maar geen vermogen auto loopt slechter als voorheen. mini weer terug naar garage. mini weer uitgelezen foutcode ? monteur vertelde dat de compresor wel druk opbouwt tot 2 bar .heb met hem een stuk gereden en hij heeft iets gereset.verder heb ik er geen idee van . terug bij de garage motor kap open
mij viel op dat toen men de motor starte de bijpass klep helemaal open geduwd werd en open stond ,als men gas gaf deze weer richting dicht ging ? weet niet of dat klopt ? toen ik moest testen of de oude kapot was moest ik hem met een draad dicht trekken en toen had hij weer vermogen en daarna de detroit klep besteld . nu zegt de garage dat ze de bougies er uit hebben cijlinder 1 en 4 nat is weten niet wat het is kan benzine of wat anders zijn ,Willen morgen kompressie gaan meten .heb nooit geen water moeten bij vullen of veel olie ..nu denken ze de kop ervan af tehalen enz . Motor loop zo stationair perfect en rijd ook zonder stotteren. ik heb gezegd dat ze even moeten wachten. weet even geen raad meer. vandaar deze oproep. aan het forum.
Wat moet ik nu ? doen.
graag info of een tip .
b.v.d. roger.
Help wat moet ik doen ?
Heb een mini cooper suit 2003 chilli s JCW heb er voor 6 jaar geleden een nieuwe motor in laten zetten deze heeft nu 120000 km op de teller staan.
Om bij het begin te beginnen motor had geen vermogen meer. zo als op het forum gelezen, kijken naar de bijpass klep . inderdaad veer gebroken nieuwe klep besteld bij van beek gekozen voor een detroit klep.
Deze gemonteerd en ja hoor het vermogen was er weer vooral onder in trok wer als voorheen .s"avond naar huis .even over de duitse autobaan en gas erop bij 190 km niets meer hield in. en gingen allerlei lampjes branden.lampje van verslechtering emissie waarden en het lampje van asc+t dynamiese stabiliteits controlle ging samen branden .
Dan auto aan de kant gezet motor uit en op nieuw gestart alleen lampje van de emissie waarden brande nog deze ging even later weer uit. gaf gas en trok door tot 5000 toeren lampjes weer aan.
volgende morgen auto naar de garage gebracht en gezegd dat de motor inhield bij 190 km en dan geen vermogen meer had . auto 5 weken in de garage .nieuwe sensoren en zo voort .nieuwe labdasondes en de uitlaat gelast daarbij een orginele bij pass klep er ingezet wat de detroit klep was te zwaar in de veer zij men.
de mini af gelopen vrijdag terug gekregen moest voor apk rij er mee maar geen vermogen auto loopt slechter als voorheen. mini weer terug naar garage. mini weer uitgelezen foutcode ? monteur vertelde dat de compresor wel druk opbouwt tot 2 bar .heb met hem een stuk gereden en hij heeft iets gereset.verder heb ik er geen idee van . terug bij de garage motor kap open
mij viel op dat toen men de motor starte de bijpass klep helemaal open geduwd werd en open stond ,als men gas gaf deze weer richting dicht ging ? weet niet of dat klopt ? toen ik moest testen of de oude kapot was moest ik hem met een draad dicht trekken en toen had hij weer vermogen en daarna de detroit klep besteld . nu zegt de garage dat ze de bougies er uit hebben cijlinder 1 en 4 nat is weten niet wat het is kan benzine of wat anders zijn ,Willen morgen kompressie gaan meten .heb nooit geen water moeten bij vullen of veel olie ..nu denken ze de kop ervan af tehalen enz . Motor loop zo stationair perfect en rijd ook zonder stotteren. ik heb gezegd dat ze even moeten wachten. weet even geen raad meer. vandaar deze oproep. aan het forum.
Wat moet ik nu ? doen.
graag info of een tip .
b.v.d. roger.